| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument - telekomunikacja > Co zrobić gdy operator nie podłączył Internetu

Co zrobić gdy operator nie podłączył Internetu

Zawarłem umowę z jednym z operatorów o przyłączeniu do sieci internetowej. Jednak od miesiąca, pomimo ponagleń, nadal nie została uruchomiona usługa. Co mam zrobić w takiej sytuacji?

Termin, w jakim powinna być uruchomiona usługa jest określony w treści umowy z operatorem albo w regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych. Jeżeli  został on przekroczony, wtedy też abonent może skorzystać z postępowania reklamacyjnego lub też na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego wyznaczyć dodatkowy termin, po upłynięciu którego możliwe będzie odstąpienie od umowy.

Zgodnie z art. 56 Prawa telekomunikacyjne termin oczekiwania na przyłączenie do sieci lub termin rozpoczęcia świadczenia usług określa umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych.

W przypadku, gdy pomimo zawarcia umowy, termin przewidziany na rozpoczęcie świadczenia usługi dostępu do Internetu nie został dotrzymany przez operatora, konsument ma możliwość skierowania sprawy na drogę postępowania reklamacyjnego.

Zobacz również serwis: Konsument - telekomunikacja

Zasady, tryb i terminy składania oraz rozpatrywania reklamacji powinny będzie można znaleźć w umowie lub regulaminie danego operatora.Prawo telekomunikacyjne obowiązuje każdego dostawcę publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych do jej rozpatrzenia. Oznacza to, że w sytuacji, gdy niezadowolony abonent wniesie skargę, po stronie przedsiębiorstwa zachodzi obowiązek przyjęcia jej, oceny zasadności oraz pisemnej odpowiedzi osobie reklamującej.

Według przepisów operator musi to uczynić w ciągu 30 dni od złożenia reklamacji. Jeżeli więc w tym czasie nasza skarga nie będzie rozpatrzona, wtedy też zostanie uznana za uwzględnioną.

Zobacz również: Jak napisać reklamację usługi telekomunikacyjnej

Postępowanie reklamacyjne jest obowiązkowe, jeżeli zawarta z operatorem umowa dotyczy świadczenia tzw. usługi powszechnej.

W pozostałych przypadkach konsument ma możliwość skorzystać od razu z uprawnień wynikających z Kodeksu cywilnego. Na podstawie art. 491 może on wyznaczyć drugiej stronie dodatkowy termin na wykonanie zobowiązania, z zastrzeżeniem, iż po jego bezskutecznym upływie, będzie uprawniony do odstąpienia od umowy. W takiej sytuacji możliwe jest również żądanie naprawienia szkód, wynikłych z niewywiązania się przez operatora z umowy.

Odpowiednie pismo z wyznaczeniem dodatkowego terminu na rozpoczęcie świadczenia usługi należy skierować do operatora. Dla pewność list należy nadać ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

Podstawy prawne:

Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. 1964 nr 16 poz. 93 z późn. zm.)

Ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. 2004 r. nr 171 poz. 1800 z późn. zm.)

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Portal Skarbiec.Biz S.A.

Portal Skarbiec.Biz S.A. - największy w Polsce niezależny serwis o prawie, finansowaniu, gospodarce i rynku kapitałowym, który zachowuje pełną niezależność od banków, firm inwestycyjnych i instytucji kredytowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »