| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument w sieci > Sklepy internetowe nie są bez wad

Sklepy internetowe nie są bez wad

Kupując taniej w sklepach internetowych pamiętajmy, że wirtualne zakupy mogą przynieść również kłopoty. W ubiegłym roku w związku z problemami zakupów poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość do rzeczników konsumentów trafiło ponad 15 tys. skarg.

UOKiK przypomina, że konsument robiący zakupy w sieci, ma prawo zwrócić towar w terminie 10 dni od dnia dostarczenia, a w przypadku usługi od dnia zawarcia umowy. W sytuacji, gdy na stronie sklepu internetowego nie zostały podane informacje o:
- nazwie i siedzibie sklepu,
- kosztach, terminie i sposobie dostawy,
- cenie obejmującej także cło i podatki,
- zasadach zapłaty,
- prawie do odstąpienia od umowy w przeciągu 10 dni,
- miejscu i sposobie składania reklamacji, to termin, w którym możemy zrezygnować z zakupu - wynosi 3 miesiące. Ponadto sprzedawca nie może też żądać zapłaty za wycofanie się z umowy (odstępnego) - takie żądanie jest bezprawne.

W razie pojawienia się problemów prawnych konsumenci mogą liczyć na pomoc miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów oraz organizacji pozarządowych – Federacji Konsumentów. Bezpłatne porady udzielane są również pod numerem telefonu 0 800 800 008.

Źródło: UOKiK

Zadaj pytanie: Forum

Zobacz serwis: Prawa konsumenta

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

BSWW Legal & Tax

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »