reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama

Konsument w sieci

Świąteczne zakupy przez media społecznościowe - na co uważać?

Aktualizacja: 02.12.2020

Świąteczne zakupy przez media społecznościowe nie zawsze kończą się szczęśliwie. Jak wygląda proces zakupu? Jakie problemy najczęściej zgłaszają konsumenci? Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada na co uważać, gdy dokonujemy zakupów, klikając w reklamy. »

Internet ucieczką od codzienności nie tylko w czasie pandemii

Aktualizacja: 27.11.2020

Wiele osób zatraciło się w wirtualnym świecie, spędzając długie godziny na obsesyjnym przeglądaniu mediów społecznościowych. Problem dotyczy zarówno dorosłych, jak i młodzieży. Uzależnienie od Internetu jest problemem, który zyskuje na znaczeniu w czasie pandemii. Jak sobie z nim radzić? »

Uwaga na dane osobowe w czasie pandemii!

Aktualizacja: 23.11.2020

Pandemia to okres wzmożonej aktywności cyberprzestępców próbujących wyłudzić nasze dane osobowe. W jaki sposób działają oszuści? Jakie środki bezpieczeństwo rekomenduje UODO? »

Darmowe aplikacje - jak świadomie z nich korzystać?

Aktualizacja: 30.06.2020

Urząd Ochrony Danych Osobowych przypomina, iż „darmowe” aplikacje zachęcają do dzielenia się wieloma informacjami na własny temat. Pozyskują dane często zbędne do świadczonej usługi. Jak zatem świadomie z nich korzystać? »

Prywatność w okresie pandemii - czy jest zagrożona?

Aktualizacja: 30.06.2020

Na całym świecie wdrażane są aplikacje telefoniczne, które pozwalają śledzić osoby zarażone COVID-19, czy też pozostające w kwarantannie, dla ustalenia zakresu ich kontaktów i potencjalnego rozprzestrzeniania się epidemii. Czy daleko posunięte udostępnianie danych może być niebezpieczne dla obywateli? Jak można osiągnąć właściwą równowagę? »

Serwisy streamingowe w czasach pandemii - jak uchronić się przed oszustwami?

Aktualizacja: 03.06.2020

Obok legalnych platform do transferu streamingowego na rynku funkcjonują również fałszywe. Większość z nich oprócz sprzedaży fałszywych subskrypcji czerpie zyski ze sprzedaży danych osobowych. Jak się przed nimi uchronić? »

Spam a naruszenie dóbr osobistych - teroria i praktyka

Aktualizacja: 28.05.2020

Wiadomości z informacjami, które nie zostały przez nas zamówione, zapełniają nasze skrzynki e-mailowe każdego dnia. Czy jednak spam może być uznany za naruszenie dób osobistych? »

Randkowanie online w czasie epidemii - problemy konsumentów

Aktualizacja: 14.04.2020

Randkowanie online jest jedną z aktywności, na które do tej pory nie mieliśmy czasu. Problemem konsumentów może być mechanizm „automatycznego przedłużenia konta”, który stosuje większość portal randkowych. Co on oznacza? »

Naruszenia ochrony danych osobowych w praktyce

Aktualizacja: 15.01.2020

Naruszenia przepisów unijnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), w świetle wysokich kar administracyjnych, budzą wiele emocji. Czym rzeczywiście jest naruszenie ochrony danych osobowych i w jaki sposób przedsiębiorca powinien na nie zareagować? »

Pliki cookies po wyroku TSUE z 1 października 2019 r.

Aktualizacja: 15.10.2019

Zgoda na instalowanie i udostępnianie plików cookies nie może być zaznaczona na stronie internetowej w chwili, gdy użytkownik na nią wchodzi, a chcąc odmówić jej udzielenia musi on usunąć zaznaczenie. Tak wynika z wyroku TSUE z 1 października 2019 r. Co zmieni to orzeczenie? »

Jak sprawdzić wiarygodność e-sklepu?

Aktualizacja: 09.10.2019

Nieuczciwe e-sklepy mogą wykorzystać nieuwagę konsumentów. Jak je przechytrzyć? Europejskie Centrum Konsumenckie i CERT Polska radzą, jak szybko sprawdzić wiarygodność sklepu i nie dać się nabrać. »

Prawo do bycia zapomnianym nie obejmuje wszystkich wersji językowych wyszukiwarki Google - wyrok TSUE

Aktualizacja: 27.09.2019

W wyroku z 24 września 2019 r. w sprawie C-507/17 Google LLC/CNIL Trybunał Sprawiedliwości UE stwierdził, że operator wyszukiwarki internetowej nie jest zobowiązany do usunięcia linków ze wszystkich wersji swej wyszukiwarki. Natomiast jest zobowiązany do usunięcia linków z wersji odpowiadających wszystkim państwom członkowskim UE oraz do zastosowania środków zniechęcających internautów do uzyskiwania, z terenu któregoś z państw członkowskich, dostępu do spornych linków zamieszczonych w funkcjonujących poza Unią wersjach tej wyszukiwarki. Wyrok przedstawia dr Dominik Lubasz. »

Czy zakaz nieuzasadnionego geoblokowania uwolni elektroniczny handel transgraniczny?

Aktualizacja: 05.09.2019

Stosowane od 3 grudnia 2018 roku rozporządzenie unijne w sprawie zakazu nieuzasadnionego geoblokowania jest doniosłym krokiem w procesie wdrażania strategii jednolitego rynku cyfrowego. Jak pokazują badania Komisji Europejskiej (zob. Sprawozdanie Komisji dla Rady i Parlamentu Europejskiego z 10.05.2017 r. – Sprawozdanie końcowe na temat badania sektora handlu elektronicznego, COM(2017) 229 wersja ostateczna) przeprowadzone przed przyjęciem rozporządzenia, jedną z najpoważniejszych przeszkód uniemożliwiających swobodne dokonywanie zakupów w Internecie była dotychczasowa praktyka blokowania geograficznego. Czy obowiązujące rozporządzenie o zakazie nieuzasadnionego geoblokowania poprawi sytuację konsumentów w sferze sprzedaży towarów i usług online? »

Przepływ danych nieosobowych w 2019 r., czyli „nowe” RODO

Aktualizacja: 24.04.2019

Przepływ danych nieosobowych ureguluje rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1807 w sprawie ram swobodnego przepływu danych nieosobowych w UE. Przepisy „nowego” RODO będą obowiązywały od 28 maja 2019 r. »

Oświadczenia na Facebooku nie są wiążące dla administratorów

Aktualizacja: 25.01.2019

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych podkreśla, iż Facebook nie musi respektować oświadczeń na naszych profilach. Jakie zatem prawa użytkownikom portalu daje RODO? »

reklama
reklama

POLECANE

reklama

KORONAWIRUS TWOJE PRAWA

reklama

Ostatnio na forum

reklama
reklama

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Adwokacka AKS

Kancelaria zajmuje się prowadzeniem spraw zarówno klientów indywidualnych, jak i korporacyjnych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama