| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument w UE > Kto jest winny: sklep czy serwis aukcyjny

Kto jest winny: sklep czy serwis aukcyjny

Ze względu na bogate i różnorodne oferty coraz częściej decydujemy się na zakupy w Internecie.  Problem może się pojawić w przypadku, gdy umowa sprzedaży nie zostanie wykonana w należyty sposób. Kto wtedy ponosi odpowiedzialność za to?

Mam problem z odzyskaniem pieniędzy, które wpłaciłem za sprzęt wylicytowany na serwisie aukcyjnym. Niestety, nie otrzymałem towaru ani zwrotu pieniędzy. Co więcej, sprzęt ten został sprzedany ponownie. Sprzedawca nie odpisuje na maile, serwis twierdzi, iż jest jedynie stroną internetową. Cóż zatem zrobić z tym problemem?

 

Jeśli wygrał Pan licytację, ponadto zaś posiada potwierdzenie wygranej, potwierdzenie dokonania płatności, to należy na adres sprzedawcy wysłać przedsądowne wezwanie do dostarczenia zakupionego sprzętu lub zwrotu pieniędzy w określonym terminie (np. 7 dni od daty dostarczenia wezwania). Należy też zastrzec, iż po jego upływie skieruje Pan sprawę na drogę sądową.

 

 

Źródło: Europejskie Centrum Konsumenckie

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Mandecki

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »