reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama

Konsument w UE

Jak sprawdzić czy sklep internetowy naprawdę istnieje?

Aktualizacja: 05.11.2020

Czy dany sklep internetowy prowadzi zarejestrowaną działalność? Jak sprawdzić czy naprawdę istnieje? Oto zestawienie rejestrów internetowych w Unii Europejskiej. »

Konsument odstępując od umowy kredytu nie może ubiegać się o wynagrodzenie za korzystanie z kapitału

Aktualizacja: 08.10.2020

W wyroku z 4 czerwca 2020 r. (C-301/18) Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej („TSUE”) orzekł, że konsument odstępując od umowy kredytu nie może dochodzić od banku wynagrodzenia za korzystanie z kapitału, wpłaconego tytułem rat kapitałowo-odsetkowych. »

Wakacje 2020 - skargi i reklamacje konsumentów

Aktualizacja: 21.09.2020

Europejskie Centrum Konsumenckie, działające przy Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów, przypomina o tym, jak skutecznie składać reklamację, jeżeli wakacje odbiegną od naszych oczekiwań. Podsumowuje też liczbę skarg, które złożyli konsumenci. Jakie problemy mieliśmy podczas wakacji 2020? »

Pozaodsetkowe koszty kredytu konsumenckiego w nowym wyroku Trybunału Sprawiedliwości UE

Aktualizacja: 22.04.2020

26 marca 2020 r. Trybunał Sprawiedliwości UE w sprawie C-779/18, pochylając się nad ustawodawstwem polskim oraz jego zgodnością z prawem unijnym w zakresie pozaodsetkowych kosztów kredytów konsumenckich, wydał istotne rozstrzygnięcie, porządkując tym rozbieżności jakie zaistniały w tym obszarze w orzecznictwie sądów polskich. Powołany wyrok TSUE ma nie tylko doniosłe znaczenie dla samego konsumenta, pozostającego w sporze sądowym z kredytodawcą, ale również dla podmiotów udzielających kredytów konsumenckich. »

Dostawa przesyłki a prawa konsumenta

Aktualizacja: 24.02.2020

Istotnym elementem zakupów internetowych jest również dostawa przesyłki. Konsumenci często mają wątpliwości gdzie kurier może zostawić paczkę, kto odpowiada za zgubienie przesyłki. Odpowiedzi na wiele z tych pytań przygotowało Europejskie Centrum Konsumenckie. »

Pułapki w mediach społecznościowych - na co uważać?

Aktualizacja: 11.02.2020

Konsumenci w mediach społecznościowych mogą natknąć się na wiele pułapek. Na oszustwa internetowe narażeni są mieszkańcy wszystkich państw członkowskich UE. »

Czy sprzedawcy pozwalają robić zakupy klientom z innego kraju UE?

Aktualizacja: 16.01.2020

Europejskie Centrum Konsumenckie sprawdziło czy sprzedawcy pozwalają robić zakupy klientom z innego kraju UE. Oto wyniki badania dotyczącego geoblokowania w praktyce. »

Karta podarunkowa w Europie - co warto o niej wiedzieć?

Aktualizacja: 16.12.2019

Czy kartę podarunkową można kupić w innym kraju Unii Europejskiej? Co warto wiedzieć o ewentualnych zwrotach i reklamacjach? Gdzie szukać pomocy, gdy karta nie działa? »

Konsument na wakacjach - co warto wiedzieć o wyżywieniu?

Aktualizacja: 01.07.2019

Hotele oraz biura podróży w czasie pobytu oferują swoim gościom różne opcje wyżywienia. Jeszcze przed zawarciem umowy konsumenci powinni zwrócić uwagę na ważne szczegóły dotyczące posiłków. »

Wakacje na własną rękę w UE a prawa konsumenta (wywiad)

Aktualizacja: 03.07.2019

Wakacje na własną rękę wiążą się z szeregiem decyzji, jakie muszą podjąć konsumenci. Przed ich podjęciem warto znać swoje prawa. Jak podkreśla Joanna Sołtan z Europejskiego Centrum Konsumenckiego, „jeżeli coś pójdzie nie tak, ewentualne reklamacje będziemy zmuszeni zgłosić do różnych przedsiębiorców, a nie do jednego podmiotu, jakim jest biuro podróży”. »

Wyprzedaże w UE a prawa konsumenta

Aktualizacja: 17.06.2019

Europejskie Centrum Konsumenckie przypomina, iż zakup towaru podczas wyprzedaży nie oznacza, że konsument ma mniej praw. Jak dokonać zwrotu lub reklamacji? Kiedy odbywają się wyprzedaże w poszczególnych krajach UE? »

Błędne dane w systemie rezerwacji lotu - jak temu zapobiec?

Aktualizacja: 13.05.2019

Błędy w zmianie danych pasażera są trudne do udowodnienia. Europejskie Centrum Konsumenckie zaleca, aby zachować ostrożność już w procesie rezerwacji. »

Portability, czyli przenoszalność treści w UE

Aktualizacja: 02.04.2019

Portability w wolnym tłumaczeniu oznacza przenoszalność. Abonenci w kraju czasowego pobytu w UE mają prawo dostępu do tych samych treści jak w państwie zamieszkania. Na jakich zasadach? »

Brexit a prawa konsumenta

Aktualizacja: 01.04.2019

Jakie są konsekwencje brexitu dla polskich konsumentów? Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada czy w związku z nową sytuacją zachowamy te same prawa. »

Walentynki - poradnik dla konsumentów

Aktualizacja: 08.02.2019

Walentynki to dla wielu konsumentów okazja do kupna prezentu czy romantycznego wyjazdu. Europejskie Centrum Konsumenckie radzi, jakie prawa przysługują klientom sklepów, serwisów randkowych i hoteli. »

reklama
reklama

POLECANE

reklama

KORONAWIRUS TWOJE PRAWA

reklama

Ostatnio na forum

reklama
reklama

Eksperci portalu infor.pl

EY

Firma EY jest światowym liderem rynku usług profesjonalnych obejmujących usługi audytorskie, doradztwo podatkowe, doradztwo biznesowe i doradztwo transakcyjne.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama