| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Twoje prawa > Obowiązek zawierania umów o usługę telefoniczną

Obowiązek zawierania umów o usługę telefoniczną

Obowiązek zawierania umów z konsumentami o przyłączenie do sieci telefonicznej ciąży na operatorze o znacznej pozycji rynkowej w zakresie świadczenia tych usług na obszarze województwa(za takiego uznawana jest m. in. TP S.A.).

Usługa powszechna

Jest to świadczenie usług telefonicznych oraz świadczenie usług umożliwiających komunikowanie się z innymi użytkownikami publicznych sieci telefonicznych, faksu i transmisji danych w paśmie fonicznym, z wykorzystaniem modemów. Nie dotyczy to usług dostępu do sieci, wraz ze świadczeniami dodatkowymi polegającymi na:

  • udzielaniu informacji o numerach abonentów,
  • udogodnieniach dla osób niepełnosprawnych,
  • dostarczaniu, na pisemne żądanie abonenta, szczegółowego wykazu wykonanych mu usług telekomunikacyjnych.

Jeżeli więc chcemy aby operator telefoniczny podłączył nam w mieszkaniu telefon, to możemy być spokojni, ma on taki obowiązek. Na konsumencie jednak ciąży pewien obowiązek udostępnienia operatorowi swoich danych potwierdzonych dokumentem tożsamości.

Zobacz też: Co warto wiedzieć o umowie zawieranej z konsultantem telefonicznym?

Termin zawarcia umowy

Osoba, która chce zawrzeć umowę składa wniosek do operatora i w ciągu 30 dni umowa powinna być zawarta. Ważnym elementem umowy jest wskazanie terminu rozpoczęcia świadczenia. Jeżeli operatora ze swojej winy nie dotrzyma terminu zawarcia umowy albo terminu rozpoczęcia świadczenia usługi, konsument ma prawo żądać za każdy dzień przekroczenia terminu odszkodowania w wysokości 1/30 określonego w umowie miesięcznego abonamentu.

Regulamin

Obowiązkiem operatora jest podanie do publicznej wiadomości i dostarczenia nieodpłatnie abonentowi wraz z umową o świadczenie usługi regulaminu usługi. W nim powinien być określony zakres i warunki, na jakich usługa ma być wykonywana.

W regulaminie wykonywania usług powinny być zawarte informacje o:

  • rodzaju świadczonych usług telekomunikacyjnych oraz usług i świadczeń dodatkowych,
  • warunkach wykonywania usług telekomunikacyjnych, w tym wymagania techniczne dla zakończeń sieci,
  • warunkach zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych,
  • maksymalnych terminach rozpoczęcia świadczenia usług telekomunikacyjnych objętych umową,
  • trybie postępowania reklamacyjnego.

Dla użytkownika telefonu regulamin jest bardzo ważnym dokumentem. Dobrze jest dokładnie się z nim zapoznać, żeby wiedzieć do czego operator się zobowiązał.

Zobacz serwis: Twoje prawa

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Małgorzata Woźniak

Adwokat - ekspert w dziedzinie prawa rodzinnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »