| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: ochrona praw konsumentów

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu ochrona praw konsumentów. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące ochrona praw konsumentów.

Co grozi przedsiębiorcy za nierzetelne reklamy?

Aktualizacja: 01.09.2011

Reklamy wprowadzające w błąd mogą stanowić czyn nieuczciwej konkurencji lub nieuczciwą praktykę rynkową. Za nieuczciwe reklamy przedsiębiorców czeka wysoka kara finansowa. »

Niezgodność towaru z umową

Aktualizacja: 14.12.2011

Niezgodność towaru z umową jest podstawą odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu sprzedaży konsumenckiej. Jest to termin prawa konsumenckiego. »

Niedozwolone klauzule umowne

Aktualizacja: 14.12.2011

Postanowienia umowy zawieranej z konsumentem nieuzgodnione indywidualnie nie wiążą go, jeżeli kształtują jego prawa i obowiązki w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami, rażąco naruszając jego interesy. Są to niedozwolone klauzule umowne. »

Konsument

Aktualizacja: 15.12.2011

Konsumentem jest zawsze osoba fizyczna, która dokonuje czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. To oznacza, że nie będzie nim przedsiębiorca. »

Inspekcja Handlowa

Aktualizacja: 15.12.2011

Inspekcja Handlowa jest wyspecjalizowanym organem kontroli powołanym do ochrony interesów i praw konsumentów oraz interesów gospodarczych państwa. »

Konkursy SMS-owe: interwencja UKE

Aktualizacja: 10.02.2011

Urząd Komunikacji Elektronicznej zainteresował się konkursami SMS-owymi i wysłał list do operatorów telekomunikacyjnych. Urząd jest szczególnie zaniepokojony praktyką operatorów, którzy nie chcą brać żadnej odpowiedzialności za konkursy SMS-owe. »

Ustalali ceny farb i lakierów, teraz zapłacą karę

Aktualizacja: 01.09.2011

Rynek farb i lakierów to jeden z najbardziej zagrożonych zmowami cenowymi sektorów gospodarki. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów właśnie wykrył kolejną, w której udział brał producent i czołowe hipermarkety. Teraz zapłacą karę. »

Jogurt Activia pomocny przy trawieniu? USA karzą koncern za reklamę

Aktualizacja: 02.08.2012

Nie ma dowodów, że jogurty Activia poprawiają trawienia, a reklamy sugerujące takie właściwości produktu wprowadzają konsumentów w błąd. Tak stwierdziły amerykańskie władze. Koncern Danone przystał na ugodę i zgodził się zapłacić karę. Co z podobnymi reklamami w Polsce? »

UOKiK karze firmę windykacyjną za wprowadzanie w błąd

Aktualizacja: 01.09.2011

Firma windykacyjna Intrum Justitia znalazła się na celowniku Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wątpliwości urzędników wzbudziły listy, jakie spółka wysyłała do dłużników. »

Niedozwolone praktyki na rynku lokalnym w Poznaniu

Aktualizacja: 01.09.2011

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przyjrzał się praktykom stosowanym przez poznańskich przedsiębiorców. Efekt? Wprowadzanie w błąd konsumentów oraz niedozwolone praktyki. »

Kto i kiedy jest konsumentem?

Aktualizacja: 01.09.2011

Głównym celem przepisów regulujących obrót konsumencki jest ochrona i zabezpieczenie interesów konsumenta. Nie zawsze jednak będziemy konsumentem. »

Jak producenci oszukują opakowaniem produktu?

Aktualizacja: 01.09.2011

Opakowanie ma nie tylko zachęcić konsumenta do zakupu produktu. Może też pomóc producentowi w niepostrzeżonym podniesieniu ceny. Przeczytaj, jak nie dać się oszukać. »

Jakich roszczeń będzie można dochodzić w postępowaniu grupowym?

Aktualizacja: 31.01.2011

Od 19 lipca 2010 r. będzie można wnosić do sądu pozwy grupowe. Postępowanie grupowe będzie jednak ograniczone do trzech kategorii spraw. Skorzystają głównie konsumenci. »

Co to są niedozwolone klauzule umowne

Aktualizacja: 17.10.2011

Niedozwolone klauzule umowne występują w umowach zawieranych przez przedsiębiorców z konsumentami. Są niedozwolone z tego powodu, iż w sposób rażący naruszają prawa klienta oraz zasadę równości stron. »

Zmowa cenowa producenta farb i marketów budowlanych

Aktualizacja: 01.09.2011

UOKiK nałożył wysokie kary na producenta farb i lakierów Tikkurila oraz market budowlany Praktiker, za zmowę cenową. Trzeci podmiot tego procederu – Castorama, uniknął kary dzięki współpracy z Urzędem. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Sławomir Ekman

Dyrektor 24iValue

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »