| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Akty prawne

OŚWIADCZENIE RZĄDOWE

z dnia 13 sierpnia 2010 r.

w sprawie mocy obowiązującej Umowy europejskiej dotyczącej międzynarodowego przewozu śródlądowymi drogami wodnymi towarów niebezpiecznych (ADN), zawartej w Genewie dnia 26 maja 2000 r.

Podaje się niniejszym do wiadomości, że Marszałek Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej wykonujący obowiązki Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej ratyfikował dnia 14 maja 2010 r. Umowę europejską dotyczącą międzynarodowego przewozu śródlądowymi drogami wodnymi towarów niebezpiecznych (ADN), zawartą w Genewie dnia 26 maja 2000 r.

Zgodnie z art. 11 ust. 1 umowy weszła ona w życie dnia 29 lutego 2008 r.

Zgodnie z art. 11 ust. 1 umowy wchodzi ona w życie w stosunku do Rzeczypospolitej Polskiej dnia 25 lipca 2010 r.

Jednocześnie podaje się do wiadomości, że następujące państwa stały się stronami powyższej umowy, składając dokumenty ratyfikacyjne, zatwierdzenia, przyjęcia oraz przystąpienia w podanych niżej datach:

Republika Austrii

9 listopada 2004 r.

Republika Bułgarii

7 marca 2006 r.

Republika Chorwacji

4 marca 2009 r.

Republika Francuska

3 kwietnia 2008 r.

Wielkie Księstwo Luksemburga

24 maja 2007 r.

Republika Mołdowy

19 lutego 2008 r.

Królestwo Niderlandów

30 kwietnia 2003 r.

Republika Federalna Niemiec

31 stycznia 2008 r.

Federacja Rosyjska

10 października 2002 r.

Rumunia

3 grudnia 2008 r.

Republika Słowacka

20 października 2009 r.

Ukraina

28 stycznia 2010 r.

Republika Węgierska

4 maja 2004 r.

Przy składaniu dokumentów ratyfikacyjnych, zatwierdzenia, przyjęcia oraz przystąpienia podane niżej państwa złożyły następujące oświadczenia oraz zastrzeżenie:

Republika Austrii

Oświadczenie:

„Umowę stosuje się na obszarze rzeki Dunaj (łącznie z kanałem wiedeńskim na Dunaju), rzeki March, rzeki Enns i Traun oraz ich odnóg, kanałów bocznych, portów i przystani. Postanowień umowy nie stosuje się na obszarach:

1. Nowy Dunaj (kanał przepływowy) od wlotu (1 938,06 km) do Jazu II (1 918,30 km);

2. Zapora wodna (jazowa) Greiffenstein: odcinek starej odnogi Dunaju powyżej progu (1 948,89 km prawobrzeżnie);

3. Zapora wodna (jazowa) Altenwórth: odcinek starej odnogi Dunaju powyżej progu (1 979,55 km lewobrzeżnie);

4. Zapora wodna (jazowa) Melk: odcinek lewobrzeżny starej odnogi Dunaju powyżej progu (2 037,30 km lewobrzeżnie) oraz odcinek Melk starej odnogi Dunaju powyżej progu (2 035,70 km prawobrzeżnie);

5. Zapora wodna Abwinden: odcinek starej odnogi Dunaju powyżej progu (2 120,40 km lewobrzeżnie);

6. Enns od 2,7 km;

7. Traun od 1,8 km;

8. March od 6 km;

9. Wszelkie inne wody, które nie zostały wskazane powyżej.”

infoRgrafika

Republika Francuska

Oświadczenie:

„W odniesieniu do art. 14 ust. 3 pkt b) Republika Francuska oświadcza, że wdrożenie umowy na Renie i Mozeli zależy od jej zgodności z procedurami określonymi w statucie Centralnej Komisji ds. Żeglugi na Renie.”

infoRgrafika

Wielkie Księstwo Luksemburga

Oświadczenie złożone podczas podpisania i potwierdzone podczas ratyfikacji:

„Rząd Wielkiego Księstwa Luksemburga z chwilą podpisania niniejszej umowy oświadcza, że obowiązki wynikające z tej umowy w żaden sposób nie naruszają zobowiązań Luksemburga związanych z członkostwem w Unii Europejskiej.”

infoRgrafika

Królestwo Niderlandów

Oświadczenie:

„W odniesieniu do art. 14 ust. 3 pkt b) Umowy europejskiej dotyczącej międzynarodowego przewozu śródlądowymi drogami wodnymi towarów niebezpiecznych (ADN) Królestwo Niderlandów oświadcza, że wdrożenie umowy na Renie, Waal i Lek zależy od jej zgodności z procedurami określonymi w statucie Centralnej Komisji ds. Żeglugi na Renie.”

infoRgrafika

Republika Federalna Niemiec

Oświadczenie:

„W odniesieniu do art. 14 ust. 3 pkt b) Umowy europejskiej dotyczącej międzynarodowego przewozu śródlądowymi drogami wodnymi towarów niebezpiecznych (ADN) rząd Republiki Federalnej Niemiec oświadcza, że wdrożenie umowy na Renie zależy od jej zgodności z procedurami określonymi w statucie Centralnej Komisji ds. Żeglugi na Renie (CCR), a jej wdrożenie na Mozeli zależy od zgodności z procedurami określonymi w statucie Komisji Mozeli.”

infoRgrafika

Ukraina

Zastrzeżenie:

„Z zastrzeżeniem, że Ukraina nie uznaje się za związaną art. 15 umowy w związku z art. 16 ust. 1 umowy.”

infoRgrafika

Minister Spraw Zagranicznych: w z. J. Borkowski

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Artykuł Partnerski

Eksperci portalu infor.pl

Czublun Trębicki Kancelaria Radców Prawnych Spółka Partnerska

Doradztwo prawne dla biznesu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »