REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2014 poz. 982

OŚWIADCZENIE RZĄDOWE

z dnia 7 maja 2014 r.

w sprawie mocy obowiązującej Protokołu dodatkowego do Prawnokarnej konwencji o korupcji, sporządzonego w Strasburgu dnia 15 maja 2003 r.

Tekst pierwotny

Podaje się niniejszym do wiadomości, że na podstawie ustawy z dnia 23 października 2013 r. o ratyfikacji Protokołu dodatkowego do Prawnokarnej konwencji o korupcji1), sporządzonego w Strasburgu dnia 15 maja 2003 r. (Dz. U. poz. 1464) Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej dnia 12 marca 2014 r. ratyfikował wyżej wymieniony protokół.

Zgodnie z art. 10 ust. 3 protokołu wszedł on w życie dnia 1 lutego 2005 r.

Zgodnie z art. 10 ust. 4 protokołu wchodzi on w życie w stosunku do Rzeczypospolitej Polskiej dnia 1 sierpnia 2014 r.

Jednocześnie podaje się do wiadomości, co następuje:

1) w stosunku do następujących państw protokół wszedł w życie w podanych niżej datach:

Republika Albanii

1 marca 2005 r.

Republika Armenii

1 maja 2006 r.

Republika Austrii

1 kwietnia 2014 r.

Republika Azerbejdżanu

1 sierpnia 2013 r.

Królestwo Belgii

1 czerwca 2009 r.

Bośnia i Hercegowina

1 stycznia 2012 r.

Republika Bułgarii

1 lutego 2005 r.

Republika Chorwacji

1 września 2005 r.

Republika Cypryjska

1 marca 2007 r.

Czarnogóra

1 lipca 2008 r.

Królestwo Danii2)

1 marca 2006 r.

Republika Finlandii

1 października 2011 r.

Republika Francuska

1 sierpnia 2008 r.

Republika Grecka

1 listopada 2007 r.

Gruzja

1 maja 2014 r.

Królestwo Hiszpanii

1 maja 2011 r.

Irlandia

1 listopada 2005 r.

Republika Islandii

1 lipca 2013 r.

Republika Litewska

1 listopada 2012 r.

Wielkie Księstwo Luksemburga

1 listopada 2005 r.

Republika Łotewska

1 listopada 2006 r.

Była Jugosłowiańska Republika Macedonii

1 marca 2006 r.

Republika Mołdawii

1 grudnia 2007 r.

Księstwo Monako

1 listopada 2013 r.

Królestwo Niderlandów

1 marca 2006 r.

Królestwo Norwegii

1 lutego 2005 r.

Rumunia

1 marca 2005 r.

Republika Serbii

1 maja 2008 r.

Republika Słowacka

1 sierpnia 2005 r.

Republika Słowenii

1 lutego 2005 r.

Konfederacja Szwajcarska

1 lipca 2006 r.

Królestwo Szwecji

1 lutego 2005 r.

Ukraina

1 marca 2010 r.

Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej

1 lutego 2005 r.

2) w chwili składania dokumentu ratyfikacyjnego oraz przystąpienia wymienione poniżej państwa złożyły następujące oświadczenia i zastrzeżenia:

Republika Azerbejdżanu

Oświadczenie:

„Republika Azerbejdżanu oświadcza, że nie jest w stanie zagwarantować implementacji przepisów Protokołu dodatkowego na swoich terytoriach okupowanych przez Republikę Armenii (rejon Górskiego Karabachu położony na terenie Republiki Azerbejdżanu wraz z siedmioma dystryktami otaczającymi ten region) do momentu wyzwolenia tych terenów spod okupacji oraz całkowitego wyeliminowania skutków tej okupacji.”

infoRgrafika

Królestwo Hiszpanii

Oświadczenie:

„Jeżeli Protokół dodatkowy do Prawnokarnej konwencji o korupcji z dnia 15 maja 2003 r. miałby być stosowany w odniesieniu do Gibraltaru, Królestwo Hiszpanii wniosłoby następujące oświadczenie:

1. Gibraltar jest terytorium nieautonomicznym, za którego stosunki międzynarodowe odpowiedzialne jest Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej oraz które podlega procesowi dekolonizacji zgodnie z odpowiednimi decyzjami i rezolucjami Zgromadzenia Ogólnego Narodów Zjednoczonych.

2. Władze Gibraltaru mają charakter lokalny i wykonują wyłącznie sprawy o charakterze wewnętrznym, wynikające z podziału i przydziału kompetencji przez Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, zgodnie z jego przepisami wewnętrznymi, jako państwa suwerennego, od którego zależy wspomniane terytorium nieautonomiczne.

3. W rezultacie, ewentualny udział władz Gibraltaru w stosowaniu Protokołu będzie rozumiany jako odbywający się wyłącznie w ramach właściwości wewnętrznej Gibraltaru i nie może być uznany za zmieniający w żadnym zakresie ustaleń zawartych w powyższych dwóch punktach.

4. Proces przewidziany w porozumieniach dotyczących władz Gibraltaru w kontekście niektórych umów międzynarodowych (2007) zawartych między Królestwem Hiszpanii a Zjednoczonym Królestwem Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej dnia 19 grudnia 2007 r. (łącznie z „Ustaleniami dotyczącymi władz Gibraltaru w kontekście instrumentów UE i WE oraz powiązanych umów” z dnia 19 kwietnia 2000 r.) stosuje się do Protokołu dodatkowego do Prawnokarnej konwencji o korupcji.”

infoRgrafika

Królestwo Niderlandów

Oświadczenie i zastrzeżenie złożone dnia 16 listopada 2005 r. w momencie złożenia dokumentu przyjęcia:

„Zgodnie z postanowieniami art. 10 ust. 1 oraz art. 9 ust. 2 Protokołu dodatkowego do Prawnokarnej konwencji o korupcji, Królestwo Niderlandów oświadcza, że akceptuje postanowienia protokołu w stosunku do Królestwa w Europie, z następującymi zastrzeżeniami złożonymi przez Królestwo Niderlandów w momencie składania dokumentu przyjęcia konwencji:

Na podstawie art. 37 ust. 2 i art. 17 ust. 1, Królestwo Niderlandów może wykonywać swoją jurysdykcję w następujących przypadkach:

a. w odniesieniu do przestępstwa, które zostało popełnione w całości lub w części na terytorium Holandii;

b. – w stosunku do obywateli holenderskich i holenderskich funkcjonariuszy publicznych w odniesieniu do przestępstw ustanowionych zgodnie z art. 2, art. 4–6 i art. 9–11 w związku z art. 2, pod warunkiem że zgodnie z prawem państwa, w którym zostały popełnione, stanowią one przestępstwo;

– w stosunku do holenderskich funkcjonariuszy publicznych oraz w stosunku do obywateli holenderskich, którzy nie są holenderskimi funkcjonariuszami publicznymi, w związku z przestępstwami ustanowionymi zgodnie z art. 4–6 i art. 9–11 w związku z art. 3, pod warunkiem że zgodnie z prawem państwa, w którym zostały popełnione, stanowią one przestępstwo;

– w stosunku do obywateli holenderskich w związku z przestępstwami ustanowionymi zgodnie z art. 7, 8, 13 i 14, pod warunkiem że zgodnie z prawem państwa, w którym zostały popełnione, stanowią one przestępstwo;

c. w stosunku do obywateli holenderskich uczestniczących w przestępstwie, które zgodnie z prawem państwa, w którym zostało popełnione, jest uznane za przestępstwo.”

infoRgrafika

Oświadczenie:

„Zastrzeżenie i oświadczenie złożone przez Królestwo Niderlandów w momencie przyjęcia protokołu w dniu 16 listopada 2005 r. zostają potwierdzone w odniesieniu do karaibskiej części Królestwa Niderlandów (wyspy: Bonaire, Sint Eustatius i Saba). Zastrzeżenie i oświadczenie pozostają w mocy w stosunku do europejskiej części Królestwa Niderlandów.”

infoRgrafika

Konfederacja Szwajcarska

Oświadczenie:

„Konfederacja Szwajcarska oświadcza, że będzie karała przestępstwa w rozumieniu art. 4 i 6 Protokołu dodatkowego tylko w przypadku, gdy czyn osoby przekupionej polega na dokonaniu lub niedokonaniu przez nią czynności niezgodnie z obowiązkami tej osoby lub zależnie od jej możliwości oceny.”

infoRgrafika

Królestwo Szwecji

Oświadczenie:

„Królestwo Szwecji składa oświadczenie wyjaśniające, że według Królestwa Szwecji ratyfikowanie Protokołu dodatkowego nie oznacza, że jej członkostwo w Grupie państw przeciwko korupcji (GRECO) nie może być poddane analizie, jeżeli zaistnieją ku temu powody w przyszłości.”

infoRgrafika

Minister Spraw Zagranicznych: R. Sikorski

 

1) Tekst Prawnokarnej konwencji o korupcji, sporządzonej w Strasburgu dnia 27 stycznia 1999 r., został ogłoszony w Dz. U. z 2005 r. Nr 29, poz. 249.

2) Protokół nie ma zastosowania do Wysp Owczych i Grenlandii.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2014-07-25
  • Data wejścia w życie: 2014-07-25
  • Data obowiązywania: 2014-07-25
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA