REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Bezpiecznie, ekonomicznie, lokalnie – nowoczesny serwer do zastosowań księgowych

SaldeoSMART
SaldeoSMART - zaufany partner w księgowości
Bezpiecznie, ekonomicznie, lokalnie – nowoczesny serwer do zastosowań księgowych /Fot. Fotolia
Bezpiecznie, ekonomicznie, lokalnie – nowoczesny serwer do zastosowań księgowych /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Jak zapewnić bezpieczeństwo danych księgowych przy jednoczesnej optymalizacji kosztów infrastruktury i pełnym dostępie online? Dedykowane rozwiązanie serwerowe jest zbyt kosztowne, a cloud computing niewystarczający? Odpowiedzią na potrzeby biur rachunkowych i sektora MŚP jest podręczny serwer wyposażony w oprogramowanie.

Cloud computing

Cloud computing szturmem zdobywa zwolenników w biznesie. Już 50% firm korzysta z chmury by poprawić efektywność pracy i przepływ informacji. W księgowości jednak, nie zawsze opieranie się na chmurze będzie idealnym rozwiązaniem. Z jednej strony, wymogi ustawy o księgowości nakazują przechowywanie w miejscu prowadzenia rozliczeń za okresy zamknięte. Z drugiej, wielu klientów biur rachunkowych nie ufa w pełni rozwiązaniom cloud computingu i martwi się o bezpieczeństwo swoich danych.
Jak pogodzić możliwości, jakie dają nowoczesne technologie w zakresie wspierania i optymalizacji usług księgowych z oczekiwaniami klientów biur rachunkowych i wymaganiami ustawy? Do tej pory, jedynym rozwiązaniem było skorzystanie z kosztownych rozwiązań serwerowych, dzięki którym możliwe było utrzymywane archiwum dokumentów lokalnie. Niestety dla mniejszych biur rachunkowych czy firm z sektora MŚP, taka opcja była często nieefektywna ekonomicznie. Czy jest jakaś alternatywa?

REKLAMA

Podręczny serwer z inteligentnym obiegiem dokumentów

Nowością na rynku usług księgowych jest możliwość wykorzystania niewielkich rozmiarów, podręcznego serwera dedykowanego księgowości, który dzięki wyposażeniu go w oprogramowanie umożliwiające odczytywanie papierowych i elektronicznych faktur, inteligentny obieg dokumentów oraz archiwum online stanowi kompletne rozwiązanie ułatwiające pracę księgowych i zapewniające pełne bezpieczeństwo danych. Takie rozwiązanie zapewnia SaldeoSMART w wersji pudełkowej. Gotowy do pracy serwer, wystarczy podłączyć do zasilania oraz sieci firmowej, by od razu móc przystąpić do odczytywania i archiwizacji faktur. To kompletne rozwiązanie nie generuje dodatkowych kosztów i zapewnia pełny dostęp do dokumentów księgowych online, które jednocześnie przechowywane są lokalnie w miejscu prowadzenia rozliczeń.

 

Na czym polega innowacyjność rozwiązania SaldeoSMART w wersji pudełkowej?

Przy wprowadzaniu wersji pudełkowej SaldeoSMART zależało nam na tym, by połączyć wygodę przechowywania dokumentów w formie elektronicznej, ich szybkiego przetwarzania oraz zapewnienia sprawnego obiegu dokumentów z niezależnością i bezpieczeństwem, jaką daje firmie umieszczenie oprogramowania lokalnie, na własnych serwerach.  Wielu biurom rachunkowym oraz średniej wielkości firmom, nie są jednak potrzebne kosztowne, dedykowane rozwiązania serwerowe i konieczność utrzymywania całej infrastruktury. Stąd pomysł na niewielki, dedykowany księgowości serwer lokalny typu plug&play z preinstalowanym oprogramowaniem umożliwiającym odczytywanie dokumentów elektronicznych, ich integrację z programem księgowym i tworzenie bezpiecznego archiwum online.  – wyjaśnia Krzysztof Wojtas, prezes BrainSHARE IT, firmy odpowiedzialnej za wprowadzenie SaldeoSMART na rynek usług księgowych.

Lokalny, bezpieczny serwer z oprogramowaniem do odczytywania i archiwizacji faktur oraz możliwością importu dokumentów do systemu ERP lub programu księgowego to rozwiązanie idealne dla firm, które chcą zachować kontrolę nad kosztami procesowania dokumentów księgowych a jednocześnie chcą mieć pełny i całkowity nadzór nad archiwum.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Autor: SaldeoSMART

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Biura rachunkowe
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przed czym ubezpieczenie OC chroni biuro rachunkowe? Czy księgowi ubezpieczają się na zbyt niskie sumy?

Biura rachunkowe i firmy księgowe najczęściej wybierają ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) zawodowej z sumami gwarancyjnymi na poziomie od 50 do 100 tys. zł – podaje Leadenhall Insurance. W ramach polisy ubezpieczyciel przejmuje od księgowych finansową odpowiedzialność za nieprawidłowości i uchybienia, które popełniają podczas obsługi swoich klientów. Do najbardziej kosztownych pomyłek należą błędy w deklaracjach podatku VAT - poszkodowani klienci mogą obciążyć księgowych odsetkami naliczonymi przez Urząd Skarbowy.

Zapobieganie praniu pieniędzy. Oto niezbędne procedury AML dla biur rachunkowych

Przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu polega m.in. na stosowaniu tzw. środków bezpieczeństwa finansowego oraz przestrzeganiu wymaganych w tym zakresie procedur. Pierwszym ze stosowanych środków bezpieczeństwa jest identyfikacja klienta i weryfikacja jego tożsamości. Dokonanie tych czynności należy udokumentować.

Jak rozwinąć swoje biuro rachunkowe? 9 pomysłów, które sprawią, że w Twoim biurze pojawi się więcej Klientów

Otworzyłeś biuro rachunkowe lub kancelarię podatkową i masz mało klientów? Jesteś nowy w swojej miejscowości, nikt Cię nie zna, konkurencja od lat działa prężnie, a Ty chciałbyś w końcu zacząć zarabiać? Sprawdź, co możesz zrobić by rozruszać swoją działalność. Przygotowaliśmy niezbędnik z podpowiedziami dla właścicieli biur rachunkowych i kancelarii podatkowych, w którym znajdziesz pomysły na to, co zrobić, by zyskać nowych klientów.

Obowiązek sporządzania i aktualizacji ogólnej oceny ryzyka prania pieniędzy i finansowania terroryzmu

Każde biuro rachunkowe powinno znać i rozumieć ryzyko prania pieniędzy i finansowania terroryzmu, które może wystąpić w związku z charakterem oraz zakresem prowadzonej przez siebie działalności. Temu celowi służy tzw. ogólna ocena ryzyka. Co ważne dokument ten należy nie tylko sporządzić ale też aktualizować dostosowując go do zmieniających się okoliczności, nie rzadziej niż co dwa lata.

REKLAMA

Nawet milion złotych kary. Tych zasad muszą przestrzegać biura rachunkowe

Podmioty prowadzące działalność w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych lub prowadzący księgi podatkowe znajdują się na liście jednostek obowiązanych do stosowania przepisów o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (tzw. ustawa o AML). Wiąże się to z szeregiem obowiązków, z których nie każde biuro zdaje sobie sprawę

Uproszczone procedury. Kiedy biuro rachunkowe może je stosować?

Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy  przewiduje łagodniejsze reguły identyfikacji i weryfikacji klientów w ściśle określonych przypadkach. Są to okoliczności, w których ryzyko wystąpienia przestępstwa prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu jest znacząco ograniczone, jeżeli nie całkowicie wyeliminowane. "Uproszczenie" nie zwalnia biura z obowiązków nałożonych przepisami ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.

Kontakt z państwem trzecim, skomplikowane transakcje? To powinno zaalarmować biuro rachunkowe

Biuro rachunkowe ma obowiązek stosować wzmożone środki bezpieczeństwa finansowego, jeżeli zajdą okoliczności świadczące o wyższym ryzyku prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu. To biuro ocenia czy takie okoliczności zaszły. Ponadto biuro stosuje wzmożone środki bezpieczeństwa zawsze w przypadkach stosunków gospodarczych lub transakcji związanych z państwem trzecim wysokiego ryzyka, a także gdy klient lub beneficjent rzeczywisty jest osobą zajmującą eksponowane stanowisko polityczne albo członkiem rodziny takiej osoby, czy jej bliskim współpracownikiem.

Przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu. Tych obowiązków księgowość nie może zaniechać

W ramach stosowania środków bezpieczeństwa finansowego wymaganych przepisami o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu biura rachunkowe mają obowiązek identyfikacji oraz weryfikacji danych klientów, osób upoważnionych do reprezentowania klientów oraz tzw. beneficjentów rzeczywistych. Wobec każdej grupy są stosowane odmienne wymogi identyfikacji i weryfikacji.

REKLAMA

Czy każde biuro rachunkowe ma obowiązek stosowania przepisów ustawy AML?

AML (Anti-Money Laundering), to przeciwdziałanie praniu pieniędzy. A odpowiedź na pytanie zawarte w tytule, to TAK, każde biuro rachunkowe ma obowiązek stosować przepisy AML.

Zmiany w umowach klientów z biurem rachunkowym. Kiedy i jakie środki bezpieczeństwa stosować?

Biuro rachunkowe jest zobowiązane do stosowania środków bezpieczeństwa finansowego w momencie zawierania umowy z klientem, ale nie tylko. Może być do tego zobowiązane ponownie także wtedy gdy już w trakcie trwania umowy z klientem zajdą okoliczności wskazane w ustawie o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.

REKLAMA