REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Życiorys można wysłać e-mailem

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jolanta Góra

REKLAMA

Wiele osób wysyła swoje CV e-mailem, ale nie otrzymuje zaproszenia na rozmowę. Ich szansę w znalezieniu lepszej pracy zwykle przekreśla złamanie zasad korespondencji elektronicznej.

Coraz częściej cv jest przesyłane pocztą elektroniczną. Wielu nadawców zapomina jednak o podstawowych zasadach savoir-vivre'u obowiązujących w internecie. Przede wszystkim adres e-mailowy musi być odpowiedni do wagi korespodencji, np. jnowak@poczta.com. Nie powinien świadczyć o infantylności, np. cukiereczek@poczta.com, brachu@poczta.com. Listy wysłane z dziwnych kont mogą być potraktowane jak spam i wrzucone do kosza na śmieci.

REKLAMA

Tytuł wiadomości musi być jasny i czytelny, np. CV - Agnieszka Makuch, nr referencyjny, stanowisko... Osoba odbierająca e-maila powinna od razu wiedzieć, co w nim jest i na jakie ogłoszenie stanowi odpowiedzieć, a także móc zidentyfikować adresata.

W okienku tekstowym należy krótko wyjaśnić, na jakie ogłoszenie jest to odpowiedź, a także podać swoje dane kontaktowe. Tekst nie powinien też zajmować całej długości okienka pocztowego. Tak długie linijki tekstu trudno się czyta. Warto więc w połowie okienka stawiać enter lub w programie pocztowym wybrać opcję zawijania.

Wiadomości nie należy pisać dużymi literami. W netykiecie - czyli zbiorze zasad internetowego savoir-vivre'u - oznaczają krzyk, podobnie jak nadmiar wykrzykników. Podpis w e-mailu, czyli tzw. sygnatura, nie powinien być zbyt długi. Standardowo może mieć najwyższej cztery linijki tekstu.

REKLAMA

CV czy listu motywacyjnego nie można wklejać do okienka tekstowego. Należy je wysłać jako załącznik, zwykle w ogólnodostępnym edytorze tekstu, pliku PDF lub JPG. Załączony dokument też musi mieć czytelną nazwę, np. JG_CV, JGora_CV.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeśli w CV jest zamieszczone zdjęcie, to trzeba wybrać odpowiedni format (JPG, Tiff) i rozmiar (72 dpi). Fotografia w innym formacie i większym rozmiarze może się nie otworzyć na komputerze odbiorcy. Każdy, kto chce mieć pewność, że e-mail z jego CV dotarł do adresta, powinien w programie pocztowym zaznaczyć opcję: żądaj potwierdzenia przeczytania.

NAJCZĘSTSZE BŁĘDY Z ŻYCIORYSU

Z ankiet przeprowadzonych wśród osób zajmujących się rekrutacją wynika, że do najczęstszych błędów należą:

• mało czytelna, mało przejrzysta forma cv

• brak aktualnego zdjęcia lub załączenie zdjęcia z wakacji

• zbyt duża liczba szczegółowych informacji

• zbyt mała liczba konkretnych informacji

• błędy ortograficzne i literówki

• błędna nazwa firmy, do której jest wysyłane cv

• brak stanowiska lub numeru referencyjnego

JOLANTA GÓRA

jolanta.gora@infor.pl

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senat: Komornik łatwiej sprzeda Twoje mieszkanie. Jak nie dasz rady z kredytem

Zasadą staje się bowiem licytacja elektroniczna nieruchomości przez komornika. Ustawa nowelizująca odpowiednio kodeksu postępowania cywilnego jest w Senacie.

Akademia Wsparcia: bezpłatne szkolenia dla samorządów o nowych standardach opieki nad dziećmi do lat 3

W ramach ogólnopolskiego programu „Akademia Wsparcia – krajowy system wspierania rozwoju opieki wczesnodziecięcej w Polsce 2024–2026” Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej oraz partnerzy wojewódzcy zapraszają przedstawicieli gmin i powiatów na szkolenia dotyczące nadzoru i kontroli nad instytucjami opieki nad dziećmi do lat 3. Zajęcia odbywają się w całym kraju, a udział jest bezpłatny.

Pracownik nie przychodzi do pracy - co robić? Jak go zwolnić?

Jeśli pracownik nie przychodzi do pracy nie wywiązuje się ze swoich podstawowych obowiązków. Pracodawca może nałożyć na niego kary porządkowe. Jak go zwolnić? Znaczenie ma tutaj rodzaj nieobecności. Jeśli jest usprawiedliwiona, pracodawca posłuży się inną podstawą prawną, a jeśli jest nieusprawiedliwiona, może zwolnić go dyscyplinarnie.

Kancelaria, która słucha i sprzedaje - jak budować nowoczesną markę w zgodzie z wartościami?

Marketing kancelarii to nie fast food. Budowanie marki kancelarii to proces na lata. Przemyślana i wdrażana na bieżąco strategia, długoterminowe i krótkoterminowe plany, odpowiednio dobrane narzędzia - brzmi jak wyzwanie. Czy to się opłaca?

REKLAMA

Nowa ustawa o stażach zmienia zasady gry – koniec darmowych praktyk?

„Zobowiązanie organizatora stażu do wypłacania miesięcznego świadczenia pieniężnego dla stażystów, ustalanego w wysokości minimalnej równej 35% przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w poprzednim kwartale” - taki zapis znalazł się w projekcie ustawy o stażach. Co jeszcze nowego czeka stażystów i praktykantów?

Punkty 5, 6, 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności – co oznaczają i jak je zdobyć w 2025 r.

Brak jednego zapisu w orzeczeniu o niepełnosprawności może oznaczać stratę kilku tysięcy złotych rocznie. To właśnie punkty 5, 6, 7 i 8 w części "Wskazania do ulg i uprawnień" decydują o dostępie do świadczeń, ulg podatkowych, sprzętu medycznego czy usług opiekuńczych. W 2025 roku ich znaczenie jeszcze wzrosło, ponieważ weszły w życie nowe przepisy oraz rekomendacje dla komisji orzekających. Sprawdź, co oznaczają poszczególne punkty, jak je zdobyć i jak działać, jeśli w Twoim orzeczeniu któregoś z nich brakuje.

Ostrzeżenie ZUS przed oszustami: wygląda jak oficjalna korespondencja z ZUS, ale to phishing

ZUS ostrzega ubezpieczonych przed oszustami, którzy wysyłają fałszywe wiadomości e-mail. Wygląda to jak oficjalna korespondencja z ZUS, ale to phishing. Może skutkować kradzieżą danych osobowych, haseł i przejęciem kontroli nad komputerem, także kont bankowych ofiary.

Jest decyzja! 10 listopada dniem wolnym od pracy. Jednak nie dla wszystkich

Premier zdecydował, że 10 listopada 2025 roku będzie dniem wolnym od pracy dla urzędników państwowych. Dzięki tej decyzji pracownicy służby cywilnej będą mieli czterodniowy weekend, który potrwa od soboty 8 listopada do wtorku 11 listopada, czyli Narodowego Święta Niepodległości. Oto szczegóły.

REKLAMA

Nowy urlop w Kodeksie pracy. 105 dni wolnego płatnego w 100 proc. Sprawdź, komu przysługuje!

W 2025 roku wprowadzono do Kodeksu pracy nowy rodzaj urlopu, który przeznaczony jest dla rodziców wcześniaków oraz dzieci, które po urodzeniu wymagają dłuższego pobytu w szpitalu. Maksymalny czas jego trwania wynosi 15 tygodni. Oto szczegóły.

Dokumentacja medyczna na komisję. Jakie dokumenty są potrzebne do uzyskania orzeczenia o niepełnosprawności?

Uzyskanie orzeczenia o niepełnosprawności to nie tylko formalność, ale często warunek otrzymania świadczeń, ulg podatkowych czy zniżek komunikacyjnych. Żeby komisja mogła wydać decyzję, potrzebujesz pełnej i aktualnej dokumentacji medycznej. Sprawdź, jakie dokumenty musisz przygotować, gdzie je zdobyć i dlaczego ich kompletność ma kluczowe znaczenie dla szybkiego rozpatrzenia wniosku.

REKLAMA