REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polskie kosmetyki wypierają światowe marki

Patrycja Otto
Patrycja Otto
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W I półroczu sprzedaż kosmetyków z krajowych fabryk wzrosła o 20–30 proc. Firmy zagraniczne rosły wolniej. Rynek kosmetyków w Polsce wart 20 mld zł w tym roku wzrośnie o kolejne 5 proc.

 

Opłaciły się wydatki na poprawienie jakości i wizerunku polskich kosmetyków. Krajowe firmy, które w latach poprzednich inwestowały w rozwój marek, zaczynają z tego czerpać profity. Osiągają wzrosty sprzedaży na poziomie 20–30 proc., o których zachodnie koncerny mogą tylko pomarzyć.

Polskie marki przodem

Jak wynika z danych agencji badawczej MEMRB, w I półroczu w porównaniu z tym okresem w 2008 roku w kategorii kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała polska marka AA odnotowała 34-proc. wzrost pod względem wartości sprzedaży, Dax Cosmetics – 24-proc., a Ziaja – 22-proc. Dla porównania, w tym samym okresie grupa L’Oreal, w skład której wchodzą takie marki jak Garnier czy Vichy, osiągnęła 20-proc.. wzrost – to najlepszy wynik wśród zachodnich firm.

– W kategori kremów do twarzy uzyskaliśmy 48 -proc. wzrost wartościowy, zdobywając dzieki temu 9,6 proc. rynku – wyjaśnia Maciej Kempa z firmy Oceanic, produkującej kosmetyki AA.

Marka AA wybiła się też na drugie miejsce w ilości sprzedanych kremów pod oczy (12 proc. rynku) – sprzedaż tych wyrobów wzrosła o 58 proc. Liderem jest marka Ziaja, której udziały sięgają 16 proc.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oceanic podtrzymuje prognozy dotyczące wyników finansowych za ten rok. Zamierza osiągnąć 180 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli o 30 mln zł więcej niż w 2008 roku, oraz 15 mln zysku.

Lepszych wyników niż przed rokiem spodziewa się także firma Floslek, specjalizująca się w produkcji i sprzedaży dermokosmetyków.

– W skali roku sprzedaż serii do pielęgnacji twarzy zwiększyła się o średnio 13–15 proc. W tym roku firma spodziewa się wzrostu sprzedaży na wyższym poziomie – mówi Aleksander Kuliczkowski, dyrektor sprzedaży we Floslek.

Jak wynika z badań SMG/KRC, w grupie 15 najczęściej kupowanych marek szminek i błyszczyków aż sześć to produkty polskie.

– W I półroczu nasza sprzedaż była o 3–4 proc. lepsza niż przed rokiem. W całym roku spodziewamy się wzrostu na poziomie około 10 proc. – mówi Krzysztof Pałyska, prezes firmy Bell.

Dodaje jednak, że na rynku kosmetyków kolorowych działa sie coraz trudniej.

– Zachodnie koncerny znacząco obniżyły ceny, co powoduje, że polskie wyroby nie są już tak konkurencyjne – tłumaczy Krzysztof Pałyska.

Biorąc jednak pod uwagę cały rynek kosmetyków, polskie produkty wciąż są tańsze od zachodnich. W kosmetykach pielęgnacyjnych zagraniczne marki są nawet dwa razy droższe.

– Konsumenci dochodzą coraz częściej do wniosku, że nie warto przepłacać za samą markę, skoro jakość jest podobna – mówi Patrycja Nalewa, analityk handlu detalicznego w firmie PMR.

Zdaniem Blanki Chmurzyńskiej-Brown, dyrektora generalnego Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego, procentują również inwestycje w nowoczesne technologie, które pozwoliły polskim markom podnieść jakość.

Inwestycje w czasach kryzysu

REKLAMA

Dobre wyniki osiągane w trudnych czasach skłaniają producentów do kolejnych przedsięwzięć. Na jesieni ma ruszyć rozbudowa fabryki Dr Irena Eris w Piasecznie. Z kolei Dax Cosmetics chce do sierpnia 2010 r. zakończyć rozbudowę zakładu. Inwestycja za 16 mln zł zwiększy moce fabryki o 60 proc.

Nie wszyscy polscy producenci mają jednak powody do zadowolenia. Kolastyna zanotowała w I półroczu nawet 30-proc. spadki sprzedaży. Firma nie chce komentować tego faktu. Eksperci porażkę producenta upatrują w nietrafionych przejęciach na czasach hossy, które zamiast zwiększenia sprzedaży przyniosły grupie utratę płynności finansowej.

Patrycja Otto

 

gazetaprawna.pl

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
QR Code
Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Urlop proporcjonalny a zmiana pracy. Co mówią przepisy?

Kiedy stosuje się urlop proporcjonalny? Co w przypadku zmiany pracy? Prezentujemy najważniejsze zasady.

Dżem, miód, soki i cukier: nowe obowiązki dla przedsiębiorców. Rewolucyjne dyrektywy śniadaniowe!

Więcej owoców w dżemie, oznakowania na sokach i skład, mniej cukru oraz kraj pochodzenia miodu - to nowe wyzwania dla przedsiębiorców w całej UE. Uregulowano nowe przepisy w zakresie bezpieczeństwa żywnościowego produktów, które mają ulepszyć ochronę konsumentów i dostosować ją do nowych wyzwań, takich jak zielona i cyfrowa transformacja. Przedsiębiorcy nie są pocieszeni, czekają ich duże zmiany.

Jeśli posiadasz dużą rodzinę, należą Ci się zniżki. Jakie?

Jesteś rodzicem przynajmniej 3 dzieci? Możesz nie wiedzieć, że przysługują Ci zniżki. Dowiedz się, jak z nich skorzystać oraz jak i gdzie złożyć odpowiedni wniosek.

5000 zł na wakacje dla dzieci i młodzieży szkolnej. Tym razem nie tylko dla dzieci rolników. Sprawdź, kto skorzysta.

5000 zł na aktywizację dzieci i młodzieży szkolnej w czasie wakacji, czyli wakacyjna AktywAKCJA. Tym razem nie jest to program skierowany jedynie do dzieci rolników.

REKLAMA

Trzaskowski wydał zarządzenie. Hołownia komentuje

Prezydent Rafał Trzaskowski wydał zarządzenie dla Warszawy dotyczące wprowadzenia 16 standardów "równego traktowania”. Jest to szerokie zarządzenie, które dotyczy kwestii związanych z równouprawnieniem i zakazem dyskryminacji. Ocenił je marszałek Sejmu Szymon Hołownia.

Gość Infor.pl: Cezary Kaźmierczak (Związek Przedsiębiorców i Pracodawców) [17.05.2024] – Oglądaj na żywo!

Czy propozycja Trzeciej Drogi ws zakazu handlu to dobry kierunek? Dlaczego rośnie liczba przypadków łamania prawa przez przedsiębiorców? Czy płaca minimalna w Polsce jest na właściwym poziomie? Czy koszty pracy w Polsce są niskie? Czy Zielony Ład pomoże naszej gospodarce? Te pytania usłyszy gość Piotra Nowaka - Cezary Kaźmierczak - Prezes Związku Przedsiębiorców i Pracodawców.

Bon energetyczny - kto się załapie na 300-1200 zł? Kryteria dochodowe są naprawdę niskie

Wysokość bonu energetycznego będzie zależała m.in. od liczby osób w gospodarstwie domowym, jak również od kryterium dochodowego na osobę w gospodarstwie jednoosobowym lub wieloosobowym. Pieniądze w wysokości od 300 zł do 1200 zł są do wzięcia już w 2024 roku. Jednak załapać się na to nowe świadczenie nie będzie łatwo.

Składka zdrowotna 2024. Rozliczenie za rok 2023. Wpływ na kwestie podatkowe

Już po raz drugi od momentu wprowadzenia rewolucyjnych przepisów Polskiego Ładu przedsiębiorcy mają obowiązek złożenia rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne. Dwudziesty dzień maja jest ostatnim dniem na dopełnienie tego obowiązku. Na szczęście tym razem Ustawodawca oszczędził płatnikom wstecznych zmian form opodatkowania oraz półrocznych okresów składkowych. 

REKLAMA

Prezes URE: od lipca 2024 r. o ponad 40 proc. wzrosną opłaty za dystrybucję energii. O 30 zł miesięcznie więcej zapłaci przeciętne gospodarstwo domowe

Prezes URE Rafał Gawin szacuje, że w II połowie roku miesięczne rachunki za energię elektryczną, w tym za dystrybucję, wzrosną o ok. 30 zł dla przeciętnego gospodarstwa domowego o zużyciu do 2 MWh energii elektrycznej rocznie. Analizy URE pokazują, że średnia cena taryfowa sprzedaży prądu dla gospodarstw domowych w taryfie na II połowę 2024 i na rok 2025 może wynieść poniżej 600 zł za MWh

QUIZ Historia sztuki. Te informacje wypada znać. Dasz radę zdobyć 6/10?
Co to są rubensowskie kształty? A tycjanowski kolor? Kto namalował "Śniadanie na trawie"? Znasz odpowiedzi na te pytania? W takim razie jest duża szansa na komplet punktów.

REKLAMA