| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Konsument - telekomunikacja

Jak rozstrzygnąć spór z operatorem

Aktualizacja: 22.04.2010

Jeżeli reklamacja nie przyniesie efektu, spór z operatorem można rozstrzygnąć za pomocą sądu polubownego przy Urzędzie Komunikacji Elektronicznej. »

Sąd podtrzymuje karę dla TP SA

Aktualizacja: 12.04.2010

Sąd Apelacyjny w Warszawie podtrzymał karę dla Telekomunikacji Polskiej, nałożoną przez Urząd Komunikacji Elektronicznej. Polski operator zapłaci 33 mln zł. »

Zawarcie umowy przez telefon z konsultantem

Aktualizacja: 08.04.2010

Coraz częściej abonenci są kuszeni nowymi ofertami usług telekomunikacyjnych przez telefonicznych konsultantów. Co w sytuacji gdy warunki nowej umowy są inne od tych, na które się zgodziliśmy? »

Wyrok w sprawie TP S.A. – sprzedaż łączona TP sprzeczna z prawem UE

Aktualizacja: 19.07.2011

Dnia 11 marca 2010 r. Europejski Trybunał Sprawiedliwości zajął się sprawą mającą bezpośredni związek z Polską i wydał wyrok w sprawie uzależniania przez Telekomunikację Polską  zawarcia umowy o świadczeniu usług szerokopasmowego dostępu do Internetu „neostrada tp” od zawarcia umowy o świadczenie usługi telefonicznej (sygn. sprawy: C-522/08). »

Koniec z wyłączaniem telefonu za niezapłacony rachunek

Aktualizacja: 17.03.2010

Telefon jest dobrem cywilizacyjnym, a pozbawienie możliwości korzystania z tego dobra może mieć jedynie wyjątkowy charakter - uznał Sąd Antymonopolowy. Dla operatorów oznacza to, że nie będą mogli odciąć abonenta za niezapłacony rachunek – pisze w środę Dziennik Gazeta Prawna. »

Odszkodowanie od operatora telekomunikacyjnego za niezawarcie umowy

Aktualizacja: 11.03.2010

Świadczenie usług telekomunikacyjnych w ramach tzw. usługi powszechnej, oznacza iż przedsiębiorca wyznaczony ma obowiązek zawarcia umowy na każde żądanie użytkownika, który spełnia określone kryteria. Jeżeli pomimo tego, operator tego nie uczyni, wtedy też będzie musiał zapłacić odszkodowanie. »

Niewykonanie umowy przez operatora telekomunikacyjnego

Aktualizacja: 08.03.2010

Operator telekomunikacyjny ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą w przypadku niewykonania lub nieprawidłowego wykonania świadczenia. Inaczej będzie odpowiadał operator świadczący usługę powszechną. »

Usługi telekomunikacyjne można reklamować u przedsiębiorcy

Aktualizacja: 04.03.2010

Abonenci niezadowoleni z usług świadczonych przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych mogą skorzystać z trybu reklamacyjnego. W takim wypadku przedsiębiorca ma obowiązek rozpatrzyć nasza skargę. »

Operator telewizji kablowej odmawia podłączenia

Aktualizacja: 03.03.2010

Zawarłem umowę dotyczącą telewizji kablowej z jednym z operatorów. Po tygodniu dostałem wypowiedzenie umowy z powodu tego, iż byłbym jedynym odbiorcą w moim bloku, a podłączenie jest dla spółki nieekonomiczne. »

Kiedy nie zapłacisz operatorowi za zerwanie promocji

Aktualizacja: 25.01.2010

Zmiana regulaminu świadczenia usług przez operatora telekomunikacyjnego daje nam możliwość wypowiedzenia umowy. W takiej sytuacji przedsiębiorca nie może żądać zapłaty kary umownej z tytułu zerwania umowy promocyjnej. »

Kiedy rachunek za telefon ulega przedawnieniu

Aktualizacja: 03.11.2011

Od ponad 4 lat jestem klientem jednej sieci komórkowej. Niedawno dostałem rachunek za nierozliczone połączenia sprzed dwóch lat. Czy operator może wystawić mi rachunek po takim czasie? »

Jedna ładowarka do wszystkich komórek od 2010 roku

Aktualizacja: 28.02.2011

W 2010 roku mają pojawić się w sprzedaży pierwsze telefony komórkowe różnych producentów przystosowane do ładowania uniwersalnymi ładowarkami wykorzystującymi złącze mini USB. Zatem od przyszłego roku rzadziej będziemy słyszeć np. w biurach dramatyczne pytania typu: „kto ma ładowarkę do Nokii ? (Sony Ericssona, Motoroli etc.”). Będziemy częściej pytać: „masz ładowarkę USB?” »

Czy operator telekomunikacyjny może sprzedać wierzytelność wobec konsumenta

Aktualizacja: 13.01.2010

Od jakiegoś czasu zalegam z zapłatą 2 faktur za telefon. W zeszłym tygodniu dostałem list z przedsądowym wezwaniem do zapłaty. Pismo zostało nadane przez firmę windykacyjną, która twierdzi, że jest moim wierzycielem i żąda wpłaty na wskazane przez siebie konto. Jestem trochę zdezorientowany i zastanawiam się, czy operator mógł bez mojej zgody przekazać swoją wierzytelność? »

Tańszy roaming w UE

Aktualizacja: 28.02.2011

Od 1 lipca 2009 r. wysłanie SMS-a z zagranicy na obszarze UE kosztuje maksymalnie 0,11 euro, niemal trzy razy taniej w stosunku do poprzedniej średniej unijnej wynoszącej 0,28 euro (bez VAT). Połączenie z zagranicą wykonane w innym państwie UE nie może kosztować więcej niż 0,43 euro za minutę, a połączenie odebrane – nie więcej niż 0,19 euro. Ponadto za połączenia w roamingu, opłaty będą naliczane sekundowo, a nie minutowo, po pierwszych trzydziestu sekundach za rozmowy wychodzące, a od pierwszej sekundy za rozmowy przychodzące. »

Nie każda zmiana regulaminu uprawnia do rozwiązania umowy

Aktualizacja: 28.02.2011

Od 6 lipca nie każda zmiana regulaminu operatora sieci będzie pozwalała abonentowi rozwiązać umowę bez żadnych konsekwencji. Dobrą zmianą jest natomiast zlikwidowanie opłaty za przejście do innej sieci. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

VGD

VGD jest międzynarodową firmą świadczącą usługi w zakresie audytu, podatków, księgowości, kadr i płac oraz doradztwa biznesowego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »