reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama

Konsument - turystyka

Ukryte opłaty w cenie biletu lotniczego

Aktualizacja: 25.07.2012

Na etapie rezerwacji podróży lotniczej pasażer powinien znać nie tylko ostateczną cenę biletu, ale powinien wiedzieć za co płaci. UOKIK alarmuje, że nie wszyscy przewoźnicy udostępniają pasażerom informację o należnościach, które zawierają się w cenie biletu. »

Ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków

Aktualizacja: 18.01.2010

Gdy wypoczywamy mogą nas spotkać nieoczekiwane i nieprzyjemne zdarzenia, możemy spowodować u innych osób uszkodzenie ciała, rozstrój zdrowia czy też uszkodzenia lub zniszczenia należącego do nich sprzętu. Należy pamiętać o dobrach, które są narażone na uszczerbek w związku z wyjazdem, czy amatorskim uprawianiem sportów. »

Odpowiedzialność hotelarza za rzeczy wniesione do hotelu

Aktualizacja: 16.03.2011

Korzystając z usług hotelowych sprawdźmy, jaki to rodzaj obiektu i jaką ma kategorię oraz w jakim zakresie świadczy usługi. »

Wynajem samochodów za granicą

Aktualizacja: 18.01.2010

Chętnie korzystamy z wypożyczalni samochodów za granicą, gdyż można więcej zobaczyć, samochodem dociera się łatwiej i wygodniej, nie ma ograniczeń charakterystycznych dla wycieczki, można zatrzymać się w dowolnym miejscu. Wynajmując samochód warto znać kilka reguł. »

Gdzie się kąpać tego lata - czyli jak sprawdzić czystość kąpielisk w Polsce i w Europie

Aktualizacja: 27.06.2012

Lubisz popływać sobie latem w morzu czy jeziorze? Podpowiadamy jak przed wyjazdem sprawdzić czystość kąpielisk w Polsce i w całej Europie. Inspektorzy PIS badają polskie kąpieliska co tydzień. »

Kiedy biuro podróży może zmienić cenę wycieczki

Aktualizacja: 13.01.2010

Za miesiąc wyjeżdżam na urlop do Włoch. Wycieczkę opłaciłam już kilka miesięcy temu. Wczoraj otrzymałam od biura podróży list z informacją, że ze względu na wzrost kursu euro cena uległa zmianie i muszę dopłacić aż 800 zł. Z tego co pamiętam w okresie, w którym płaciłam za wyjazd kurs euro był zbliżony do obecnego. Czy biuro ma prawo podnieść tak znacznie cenę imprezy? »

Opóźniony lot

Aktualizacja: 25.07.2012

Nieterminowy odlot samolotu to duża niedogodność dla podróżujących. Jeśli opóźnienie jest znaczne przewoźnik ma szereg obowiązków względem pasażerów. Sprawdź czego możesz się domagać, gdy start twojego samolotu opóźnia się. »

Nie ma gotowego wzoru reklamacji

Aktualizacja: 16.03.2011

Prawdą jest, że nie ma żadnego specjalnego wzoru reklamacji usługi turystycznej. Jednakże przedstawiamy przykłady pism, które mogą okazać się pomocne. »

Jak określić wysokość odszkodowania za nieudaną wycieczkę

Aktualizacja: 13.01.2010

Konsument, który reklamuje nieprawidłowo wykonaną usługę turystyczną musi określić w zgłoszeniu reklamacyjnym wysokość żądanego odszkodowania. Obiektywne ustalenie należnej kwoty jest dla konsumentów często niełatwym zadaniem. Istnieją jednak sposoby na obliczenie przysługującego odszkodowania. »

Ciąża a podróż samolotem

Aktualizacja: 25.07.2012

Ciąża to chwile radosnego oczekiwania ale również czas, w którym kobieta chce żyć swoim normalnym trybem. Jednym z wielu pojawiających się pytań, które dotyczą zagadnienia co można robić w czasie ciąży a czego nie, jest pytanie o podróż samolotem. Oprócz uwzględnienia oczywiście najważniejszej kwestii zdrowia kobiety warto jest przed podróżą zapoznać się z pewnymi zasadami, które dość powszechnie stosowane są przez przewoźników lotniczych. »

Odmowa przyjęcia na pokład

Aktualizacja: 16.03.2011

Na lotnisku możemy dowiedzieć się, że nie ma dla nas miejsca w samolocie. Może tak się zdarzyć, bowiem przewoźnicy często sprzedają więcej biletów niż jest miejsc na pokładzie, licząc na to, że część pasażerów zrezygnuje z podróży. »

Kiedy należy złożyć reklamacje na usługi turystyczne

Aktualizacja: 13.01.2010

Jeżeli w trakcie imprezy turystycznej klient stwierdza wadliwe wykonywanie umowy, powinien niezwłocznie zawiadomić o tym wykonawcę usługi oraz organizatora turystyki, w sposób odpowiedni dla rodzaju usługi. »

Jak zarezerwować bilet lotniczy

Aktualizacja: 25.07.2012

Bilet lotniczy można zarezerwować na wiele sposobów. Z pomocą przychodzą nam takie środki komunikacji jak Internet czy telefon, możliwa jest również rezerwacja tradycyjna w biurze przewoźnika. W każdym przypadku rezerwacji należy zwrócić uwagę na pewne elementy. »

Zgubiony lub uszkodzony bagaż

Aktualizacja: 13.01.2010

W momencie, gdy oddajemy bagaż na lotnisku zdajemy się na profesjonalizm przewoźnika i liczymy, że bagaż dotrze razem z nami do celu w stanie nienaruszonym. Zdarzają się jednak sytuacje, że bagaż wraca do nas uszkodzony lub ginie w czasie podróży. W przypadku takim nie jesteśmy jednak bezradni gdyż przysługują nam roszczenia odszkodowawcze. »

Taryfy lotnicze

Aktualizacja: 25.07.2012

Ostatnio rezerwowałam bilet lotniczy. W trakcie dokonywania transakcji konsultant linii lotniczych często posługiwał się pojęciem taryfy lotniczej. Co dokładnie oznacza ten zwrot? »

reklama
reklama

POLECANE

reklama

KORONAWIRUS TWOJE PRAWA

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Artykuł Partnerski

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Magdalena Sikora

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama