reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama

Konsument - turystyka

Podróże po Europie w czasie pandemii - gdzie szukać informacji?

Aktualizacja: 06.08.2020

Kraje, w których planujemy spędzić wakacje narzucają niekiedy dodatkowe obowiązki związane z pademią. Gdzie szukać informacji, jeśli zdecydowaliśmy się na podróż do innego kraju Unii Europejskiej? Zestawienie pomocnych stron i aplikacji przygotowało Europejskie Centrum Konsumenckie. »

Towary zakupione za granicą - czyli co można legalnie przywieźć z wakacji?

Aktualizacja: 31.07.2020

Sezon wakacyjny w pełni, w związku z tym wielu z nas wybierze się na zagraniczne wycieczki, także te poza granicami Unii Europejskiej. Nierzadko chcemy z tych wojaży zabrać coś ze sobą choćby na pamiątkę, albo prezent dla bliskich. Poniższy artykuł pozwoli ustalić, co i na jakich zasadach możemy przewieźć przez granicę. »

Rezygnacja klienta z imprezy turystycznej - kiedy możliwa i na jakich warunkach?

Aktualizacja: 14.07.2020

Sytuacja związana z pandemią koronowirusa na świecie zmienia się dość dynamicznie. Część osób zdecydowała się na podróże mimo obostrzeń z tym związanych, natomiast część klientów, którzy wykupili już wcześniej wycieczki chce zrezygnować. Kiedy i na jakich warunkach można to zrobić? »

Rezerwacja biletu lotniczego u pośrednika - problemy ze zwrotem pieniędzy

Aktualizacja: 17.06.2020

Pasażerowie, którzy zarezerwowali bilety lotnicze u pośrednika mają problem z uzyskaniem zwrotu pieniędzy. Co mogą zrobić w takiej sytuacji? »

Wakacje za granicą w dobie koronawirusa - jakie ubezpieczenie turystyczne wybrać?

Aktualizacja: 10.06.2020

Na co zwrócić wagę wybierając ubezpieczenie turystyczne, by zabezpieczyć się na wypadek zakażenia koronawirusem za granicą? Wskazówki dla konsumentów przygotował Rzecznik Finansowy. »

Bon turystyczny 1000 plus dla pracowników etatowych

Aktualizacja: 15.05.2020

Bon turystyczny 1000 plus to nowe rozwiązanie, które ma przysługiwać pracownikom etatowym spędzającym wakacje w Polsce. Kto będzie mógł otrzymać 1000 zł? Od kiedy program ma wejść w życie? Jakie warunki należy spełnić? »

Impreza turystyczna w czasie pandemii - rozwiązanie umowy, zwrot pieniędzy, voucher

Aktualizacja: 27.04.2020

W pandemii obowiązują nowe zasady rozwiązywania umów. Alternatywą dla zwrotu pieniędzy jest voucher. »

Odstąpienie od umowy o organizację imprezy turystycznej z powodu zagrożenia wirusem SARS-CoV-2

Aktualizacja: 25.03.2020

Z uwagi na obecną sytuację epidemiologiczną i zagrożenie spowodowane wirusem SARS-CoV-2, wiele krajów zamyka swoje granice. Ponadto wiele osób chcąc uchronić się przed chorobą rezygnuje z planów wakacyjnych. Pojawia się zatem wiele pytań czy można w tej sytuacji anulować wyjazd, jednocześnie nie narażając się na dodatkowe koszty i uzyskując zwrot już zapłaconych pieniędzy? »

Wakacje wykupione w biurze podróży - kiedy można z nich zrezygnować?

Aktualizacja: 18.03.2020

Rezygnacja z umowy zawartej z organizatorem turystyki np. w biurze podróży następuje na podstawie szczegółowych regulacji. Kiedy mamy prawo zrezygnować z wykupionej wycieczki? Jakie uprawnienia przysługują przedsiębiorcy, gdy podróżny odstąpił od umowy w związku z wybuchem epidemii wirusa SARS-CoV-2? »

Odstąpienie od umowy o świadczenie usług turystycznych w związku z epidemią koronawirusa

Aktualizacja: 10.03.2020

Czy w związku z epidemią koronawirusa SARS-CoV-2 w Europie podróżny wybierający się w rejony, w których występują zachorowania lub organizator imprezy turystycznej mogą odstąpić od umowy o świadczenie usług turystycznych? - o tym prawnicy z kancelarii prawnej Rakoczy i Wroński. »

Odwołanie wycieczki z powodu epidemii koronawirusa – uprawnienia branży turystycznej

Aktualizacja: 03.03.2020

Uchwalona przez Sejm ustawa przewiduje szczególne rozwiązania w przypadku odwołanych podróży w związku z wybuchem epidemii koronawirusa. Nowe przepisy mają na celu zabezpieczenie rynku turystycznego. »

Koronawirus a rezygnacja z wycieczki i zwrot biletu lotniczego

Aktualizacja: 03.03.2020

Czy z powodu koronawirusa konsument może zrezygnować z wykupionej w biurze podróży wycieczki lub zwrócić bilet lotniczy? Szczegółowe informacje zaprezentował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. »

Wypożyczanie sprzętu narciarskiego a zastaw dowodu osobistego

Aktualizacja: 09.01.2020

Wypożyczając sprzęt narciarski lub snowboardowy, można być poproszonym o pozostawienie w zastaw dowodu osobistego lub innego dokumentu z danymi osobowymi. Czy wypożyczalnie mają do tego prawo? »

Kto odpowiada za szkodę wywołaną przewróceniem się kubka z gorącym napojem w samolocie

Aktualizacja: 03.01.2020

To przewoźnik lotniczy ponosi odpowiedzialność za szkody (np. oparzenia) spowodowane przewróceniem się kubka z gorącą kawą. Warunkiem uznania tego zdarzenia za wypadek nie jest zmaterializowanie się ryzyka typowego dla przewozów lotniczych. Bowiem rozpatrywane pojęcie „wypadku” obejmuje wszystkie sytuacje mające miejsce na pokładzie statku powietrznego, w których przedmiot wykorzystywany na użytek serwisu pokładowego spowodował uszkodzenie ciała pasażera, bez konieczności ustalenia, czy owe sytuacje są wynikiem ryzyka typowego dla przewozów lotniczych. Tak uznał Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej w wyroku z 19 grudnia 2019 r. w sprawie C-532/18 Niki Luftfahrt. »

Zakup biletow lotniczych - bezpośrednio czy na stronie pośrednika?

Aktualizacja: 26.08.2019

Konsumenci mogą dokonać zakupu biletów bezpośrednio na stronie przewoźnika lub korzystając z wyszukiwarki pośrednika. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, który zakup jest bardziej opłacalny dla klienta. »

reklama
reklama

POLECANE

reklama

KORONAWIRUS TWOJE PRAWA

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Artykuł Sponsorowany

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Bartosz Cieśluk

Aplikant adwokacki

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama