| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Konsument - turystyka

Kiedy przewoźnik odpowiada za zgubiony lub skradziony bagaż?

Aktualizacja: 23.07.2018

Kluczową kwestią dotyczącą odpowiedzialności przewoźnika za zgubiony lub skradziony bagaż jest miejsce, w którym zostawiliśmy nasze walizki, torby czy plecaki. Zgodnie z prawem, jeżeli podróżny nie może sam pilnować rzeczy i pozostawił je w miejscu specjalnie przeznaczonym na bagaż, a rzeczy te zaginęły, wówczas pełną odpowiedzialność poniesie przewoźnik. Kiedy jednak sam pasażer odpowiada za zaginiony bagaż? »

Nowy e-dowód z opcją podpisu elektronicznego

Aktualizacja: 12.07.2018

Od marca 2019 r. rozpocznie się wydawanie e-dowodów osobistych - jest to efekt przyjęcia przez Radę Ministrów nowelizacji ustawy o dowodach osobistych. Nowe dowody osobiste będą wyposażone w profil osobisty, który umożliwi potwierdzenie tożsamości w usługach online. Dodatkowo w nowych dowodach osobistych znajdą się dane pozwalające opatrzyć dokument podpisem elektronicznym. »

Bezpieczne wakacje - jak to zrobić?

Aktualizacja: 10.07.2018

Wakacje rozpoczęły się na dobre a wraz z nimi rozpoczął się sezon urlopowo-wyjazdowy. Wielu z nas decyduje się na opuszczenie swojego bezpiecznego lokum na co z pewnością czekają włamywacze. Lista zagrożeń wynikających z pozostawienia domu lub mieszkania bez opieki jest jednak dłuższa - jak się ustrzec przed nimi? »

Podróż z dronem - przewóz samolotem i bezpieczne loty za granicą

Aktualizacja: 24.08.2018

Jak zgodnie z prawem przewieźć drona samolotem? O czym pamiętać wykonując loty bezzałogowym statkiem powietrznym w kraju i za granicą? Urząd Lotnictwa Cywilnego przypomina o najważniejszych zasadach. »

Reklamacja nieudanej wycieczki - ułatwienia dla konsumentów od połowy 2018 r.

Aktualizacja: 12.07.2018

Od początku lipca 2018 r. obowiązują nowe przepisy dotyczące imprez turystycznych. Ułatwiają one m.in. złożenie reklamacji nieudanej wycieczki. Pomimo korzystniejszych przepisów przy wyborze biura podróży zawsze warto zachować rozsądek. »

Podróżni lepiej chronieni od 1 lipca 2018 r.

Aktualizacja: 29.06.2018

Od 1 lipca 2018 r. zacznie obowiązywać ustawa o imprezach turystycznych. Celem nowych przepisów jest lepsza ochrona podróżnych i klientów sektora turystycznego. »

Impreza turystyczna i powiązane usługi - nowe przepisy od 1 lipca 2018 r.

Aktualizacja: 29.05.2018

1 lipca 2018 r. wejdą w życie nowe przepisy, które regulują zarówno imprezy turystyczne, jak i powiązane usługi. Ustawa o imprezach turystycznych i powiązanych usługach ma na celu ujednolicenie przepisów obowiązujących w całej Unii Europejskiej. Co się zmieni? »

Reklamacja usługi turystycznej - zmiany w 2018 r.

Aktualizacja: 13.03.2018

Od 1 lipca 2018 r. konsument będzie mógł zareklamować usługę turystyczną w ciągu trzech lat od jej zakończenia. Nowe przepisy na nowo określają pojęcie usługi turystycznej i dają większe uprawnienia konsumentom. »

Zmiany w ustawie o imprezach turystycznych - 2018 r.

Aktualizacja: 31.10.2017

Sejm, zdecydowaną większością głosów, przyjął projekt ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. Nowe przepisy zakładają m.in. nałożenie na przedsiębiorców oferujących pakiety dynamiczne takich samych obowiązków jakie mają organizatorzy turystyczni. »

Carsharing – koszty i parkowanie

Aktualizacja: 03.08.2017

Carsharing to usługa polegająca na wypożyczaniu auta na godziny lub minuty – najczęściej za pomocą smartfona. Wypożyczone auto można parkować w strefie, którą wyznaczył dany operator. »

Rok na roszczenia pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład, odwołania lotu lub dużego opóźnienia

Aktualizacja: 20.07.2017

Dnia 17 marca 2017 roku Sąd Najwyższy definitywnie w uchwale rozstrzygnął kwestię dochodzenia roszczeń w związku ze znacznym opóźnieniem lotów lub odmową przyjęcia na pokład. Pasażerowie, którzy chcą dochodzić swoich praw wobec przewoźników lotniczych powinni działać niezwłocznie, ponieważ takie roszczenie przedawnia się z upływem roku od dnia wykonania przewozu lub dnia, w którym przewóz miał być wykonany (Sygn. akt III CZP 111/16). »

Reklamacje i zwroty biletów kolejowych

Aktualizacja: 17.07.2017

Opóźnienia podróży i zmiany rozkładu jazdy pociągów są często nieodłącznym elementem i zmorą PKP. Czy wskutek tych przyczyn jako pasażerowi zdarzyło Ci się przegapić kolejne, przesiadkowe połączenie? A może popadłeś w złość wobec braku miejsca siedzącego mimo dokonania jego wcześniejszej rezerwacji? Jeśli zastanawiasz się, czy z tytułu poniesionej szkody masz prawo żądać zwrotu kosztów biletu od przewoźnika, albo po prostu zmieniłeś plany podróży na 15 minut przed planowanym odjazdem, sprawdź poniżej warunki, jakie należy spełnić, by móc odzyskać pieniądze. »

Co zrobić w przypadku zgubienia bagażu lub odwołania lotu?

Aktualizacja: 05.07.2017

Warto wiedzieć, że za opóźniony, odwołany lot lub zgubiony bagaż przysługuje odszkodowanie. Występuje o nie jedynie 1 proc. uprawnionych do tego Polaków. »

Odszkodowania dla pasażerów samolotu w przypadku odwołanego lub opóźnionego lotu

Aktualizacja: 17.05.2017

Kwestie świadczeń dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład, odwołania lotu lub opóźnienia lotu reguluje Rozporządzenie (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r., ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów. »

Wypożyczanie auta za granicą - co warto wiedzieć?

Aktualizacja: 22.08.2011

Wakacje już się powoli kończą, jednak wskazówki jakie zapisy w umowie warto wziąć pod lupę i co trzeba wiedzieć przed wypożyczeniem auta za granicą przydadzą nie tylko w okresie letnim. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Ceret Grzywaczewska

Kancelaria Radców Prawnych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »