| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Konsument - turystyka

Umowa z biurem podróży

Aktualizacja: 13.01.2010

Do wakacji co prawda zostało dużo czasu, jednak ja zastanawiam się nad wyborem wycieczki na przełomie lipca i sierpnia. Pierwszy raz będę korzystała z oferty biura podróży. Wiem, iż decydując się na konkretny wyjazd trzeba podpisać umowę. Boję się, że przeoczę ważne kwestie i wyjeżdżając spotka mnie niemiła niespodzianka. Na co powinnam zwrócić uwagę? »

Odszkodowanie czy zadośćuczynienie za nieudaną wycieczkę

Aktualizacja: 18.01.2010

Wyjeżdżając na urlop liczymy na odpoczynek od dnia codziennego i związanego z nim stresu. Gdy na miejscu okazuje się, że hotel, w którym nas zakwaterowano, w ogóle nie przypomina 5-gwiazdkowej rezydencji wybranej przez nas z katalogu biura podróży, a zamiast widoku na morze za oknem rozciąga się hałaśliwa ulica, jesteśmy źli i sfrustrowani. Czy w takiej sytuacji możemy domagać się czegoś więcej niż odszkodowania za nieprawidłowo wykonane zobowiązanie? »

Odwołany lot – prawa pasażerów linii lotniczych

Aktualizacja: 25.07.2012

Opóźnienia w transporcie lotniczym są, niestety, zjawiskiem codziennym. Jeśli mamy wątpliwości, czy wszystko jest w porządku, upewnijmy się, sprawdzając na monitorach wyświetlających informacje, czy jesteśmy przy odpowiedniej bramce (gate), następnie sprawdźmy czy nasz samolot jest spóźniony, czy odwołany. Na lotnisku możemy też dowiedzieć się, że nie ma dla nas miejsca w samolocie. »

Zanim podpiszemy umowę z biurem podróży

Aktualizacja: 13.01.2010

Zanim podpiszemy umowę z biurem podróży zbierzmy jak najwięcej informacji na jego temat, a także przyjrzyjmy się dokładnie ofercie. Ustalmy czy biuro występuje w charakterze organizatora, pośrednika, czy agenta, ponieważ odpowiedzialność za realizację wycieczki spoczywa właśnie na organizatorze, a nie na agencie. W praktyce biura często sprzedają zarówno własną ofertę, jak też oferty innych usługodawców. Poza tym sprawdźmy jak długo biuro działa na rynku i jaką cieszy się renomą. »

Czy można złożyć reklamacje grupową do biura podróży

Aktualizacja: 13.01.2010

Wyjechaliśmy na wycieczkę do Hiszpanii. Już po przybyciu na miejsce okazało się, że nie będzie to nasz wymarzony wypoczynek. Prawie żaden z warunków umowy nie został dotrzymany. Począwszy od hotelu, jego standardu, położenia, wyżywienia, transportu lotniczego itp. Ponieważ nasze rozgoryczenie podzielali wszyscy turyści postanowiliśmy złożyć wspólną reklamacje do biura podróży. Jednak nie chciano nam jej przyjąć i kazano składać pismo każdemu z osobna. Czy mieli do tego prawo? »

Przedmioty zabronione w samolocie

Aktualizacja: 25.07.2012

Okres świąteczny i chęć spędzenia czasu z bliskimi sprzyja podróżom, szczególnie jeżeli nasza rodzina znajduje się poza granicami kraju. Ze względu na wygodę i krótki czas podróży coraz częściej korzystamy z transportu lotniczego. Przed zjawieniem się na lotnisku warto jest jednak dokładnie sprawdzić czego nie możemy ze sobą zabrać. »

Kontrola usług hotelarskich

Aktualizacja: 13.01.2010

Inspekcja Handlowa po raz kolejny skontrolowała przedsiębiorców świadczących usługi hotelarskie. Oceniano czy usługi te są świadczone w sposób zgodny z prawem oraz czy nie naruszają praw konsumentów. »

Podwyższenie ceny za wycieczkę

Aktualizacja: 13.01.2010

Wykupiłam wycieczkę do Egiptu. Podróż ma odbyć się za miesiąc. Jednakże już teraz otrzymałam wezwanie do dokonania dopłaty ze względu na wzrost kosztów opłaty paliowej. Czy biuro podróży może ode mnie żądać tego typu zapłaty? Czy mogę tej sytuacji odstąpić od umowy? »

Co to jest oferta last minute

Aktualizacja: 16.03.2011

Byłam ostatnio w biurze podróży. Zaoferowano mi wycieczkę typu last minute, ale co to dokładnie oznacza? Czy turysta może korzystać z takich samych prawa i obowiązków jak w przypadku zwykłej wycieczki? »

Co przysługuje turyście w ramach ubezpieczenia

Aktualizacja: 13.01.2010

Czy ubezpieczenia turystyczne są regulowane w przepisach, czy są jakieś sztywne normy, które opisują, co w ramach ubezpieczeń turystycznych przysługuje turyście, który z nich korzysta? »

Czy ubezpieczenie turystyczne jest potrzebne

Aktualizacja: 13.01.2010

Wykupiłam zagraniczną wycieczkę sylwestrową. Znajoma bardzo się zdziwiła, gdy jej powiedział, że nie zawarłam przy tej okazji umowy ubezpieczenia. Po co ubezpieczać się przed wyjazdem turystycznym, czy warto korzystać z ubezpieczeń turystycznych? »

Jakie są rodzje ubezpieczeń turystycznych

Aktualizacja: 13.01.2010

Jestem zainteresowana wykupieniem ubezpieczenia turystycznego. Jak się kształtuje oferta ubezpieczeń turystycznych na polskim rynku i na co zwracać uwagę przy ich wyborze? »

Odstąpienie od umowy

Aktualizacja: 13.01.2010

Odstąpić od umowy o usługę turystyczną można tylko w określonych przypadkach i nie może nastąpić bez powodu. Przyczyną rezygnacji może być np. zmiana istotnych warunków umowy. W innym razie trzeba liczyć się z koniecznością zapłaty kary umownej. »

Nieprawidłowo wykonana usługa turystyczna

Aktualizacja: 13.01.2010

Organizator turystyki jest odpowiedzialny za nienależyte wykonanie usługi turystycznej. Jeżeli wycieczka jest  organizowana w sposób inny niż umawiano się podczas zawierania umowy, np. hotel ma inne położenie albo jest o niższym standardzie, to można żądać stosownego odszkodowania. »

Co to jest świadczenie zastępcze

Aktualizacja: 13.01.2010

Organizator turystyki, który w czasie trwania danej imprezy turystycznej nie wykonuje przewidzianych w umowie usług, stanowiących istotną część programu tej imprezy, ma obowiązek wykonać w ramach tej imprezy odpowiednie świadczenie zastępcze. »

POLECANE

KORONAWIRUS TWOJE PRAWA

reklama

Ostatnio na forum

Artykuł Partnerski

Eksperci portalu infor.pl

Ewelina Jankowska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »