| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Sprzedaż towarów

Czy muszę płacić odstępne

Aktualizacja: 17.10.2011

U mnie w domu odbyła się prezentacja eleganckich naczyń kuchennych. Za namową sprzedawcy zakupiłam ten zestaw. Po przemyśleniu sprawy zdecydowałam, że to nie był najlepszy pomysł i postanowiłam go zwrócić. Sprzedawca zgodził się, ale zapowiedział, że będę musiała zapłacić odstępne. Czy to prawda? »

Zwrot pieniędzy

Aktualizacja: 17.10.2011

Kupiłam w firmie wysyłkowej zestaw kosmetyków. Po dostarczeniu przesyłki stwierdziłam, że zostałam oszukana i chciałam odstąpić od umowy. Sprzedawca obiecywał, że niezwłocznie zwraca pieniądze, jeżeli klient będzie niezadowolony z towaru. Od 2 miesięcy czekam na zwrot pieniędzy, ale bezskutecznie. Czy mogę zaskarżyć działania tej firmy? »

Czy konieczna jest instrukcja obsługi

Aktualizacja: 17.10.2011

Ostatnio kupiłem robot kuchenny. Niestety nie była do niego dołączona instrukcja obsługi w języku polskim. Czy sprzedawca ma obowiązek przekazać mi taką instrukcję razem z towarem w chwili zakupu? »

Czy można uchylić się od skutków błędu

Aktualizacja: 17.10.2011

Kupiłem od dealera samochód i dopłaciłem 1500 zł tytułem zaliczki za przyczepę. Dopiero w domu dostrzegłem w umowie, że samochód jest o 2 lata starszy niż zapewniał sprzedawca, a cena sprzedaży została ustalona na 3 tys. więcej niż się umawialiśmy i w związku z tym czeka mnie jeszcze dopłata. Chciałem rozwiązać umowę, ale prezes spółki oświadczył, że nie może odpowiadać za zaniedbania pracowników, a mnie podadzą do sądu jeśli nie dopłacę. Co robić? »

Co zrobić z nierzetelnym przewoźnikiem

Aktualizacja: 17.10.2011

Jakiś czas temu zakupiłem meble. W firmie poinformowano mnie o terminie dostarczenia towaru, miało to nastąpić w ciągu miesiąca. Ponieważ mieszkam w innym mieście niż znajduje się sklep dostarczenia mebli do mojego domu miał dokonać przewoźnik. Niestety to nie nastąpiło. U sprzedawcy dowiedziałem się, że meble zostały wydane firmie przewozowej i on za to już nie odpowiada. Czy to prawda? »

Zwrot nowej rzeczy

Aktualizacja: 17.10.2011

Kupiłam nowe buty, ale gdy je dokładnie obejrzałam domu okazało sie że nie są takie ładne jak mi się wydawało. Nie podobają mi się. Słyszałam od kolegi, że towar nieużywany można oddać w ciąg 14 dni. Czy to prawda, że mogę zwrócić buty do sklepu? »

Kiedy konieczny jest rachunek

Aktualizacja: 17.10.2011

Zainteresował mnie ostatnio pewien problem. Niektórzy sprzedawcy zawsze po zakupie wydają paragony, niektórzy o tym zapominają. Podobno istnieją pewne przypadki, w których sprzedawca ma obowiązek wydać powierzenie zawarcia umowy. Jaki to są sytuacje? »

Czy towar przeceniony można zwrócić

Aktualizacja: 17.10.2011

Zakupiłam parę dni temu rzecz na wyprzedaży. W domu okazało się, że nie dość, że mi się nie podoba to jeszcze na dodatek ma wadę. Chciałabym ją zwrócić. Czy jest to możliwe? A jeśli nie to czy mogę ją chociaż zareklamować? »

Jak zmienić sprzedawcę energii

Aktualizacja: 17.10.2011

Rynek energetyczny w Polsce został otwarty w lipcu 2007 roku. Dzięki temu mamy możliwość zmiany sprzedawcy energii. Mimo to nadal wielu z nas nie wie jak dokładnie tego dokonać. Poniżej przedstawiony został prosty poradnik na ten temat. »

O czym musisz wiedzieć przed zakupem

Aktualizacja: 17.10.2011

Umowa sprzedaży jest jedną z najpopularniejszych umów. Zawieramy ją w zwykłych sprawach życia codziennego, nawet kiedy kupujemy bułki w sklepie. W niektórych przypadkach warto jest jednak głębiej się zastanowić nad podjęciem decyzji o zakupie. Pomocne mogą być w tym celu informacje, które sprzedawca powinien nam udostępnić. »

Czy konieczny jest paragon

Aktualizacja: 17.10.2011

Konsument ma prawo żądać potwierdzenia zawarcia umowy sprzedaży. Najczęściej występuje ono w postaci paragonu. Często jednak zapominamy o nim, gubimy albo druk na nim zdąży już wyblaknąć i nie nadaje się do niczego. Problem pojawia się, gdy chcemy złożyć reklamacje, a sprzedawca żąda od nas paragonu. Przecież udowodnić zakup można w inny sposób. »

Problemy z ceną

Aktualizacja: 17.10.2011

Powszechnie mówi się, że cena powinna być umieszczona przy każdym produkcie. Czy to samo dotyczy potraw w restauracji? Ostatnio trafiłam do lokalu, w którym nie było podanej konkretnej kwoty a jedynie cena za 100 gram dania? Czy nie narusza to interesów konsumentów? Jak jest w przypadku innych usług? »

Spotkanie z akwizytorem, czyli sprzedaż poza lokalem przedsiębiorstwa

Aktualizacja: 17.10.2011

Kupiłam u siebie w domu „cudowne czyściki” za 1200 zł, działające bez użycia środków chemicznych.. Przeprowadzony przez panią M. pokaz ich działania tak zawrócił mi w głowie, że nie zwróciłam uwagi na to, iż nie otrzymałam faktury, a tylko umowę kredytową z bankiem, gdyż tylko taka forma zapłaty była możliwa. Niestety, nazajutrz zdałam sobie sprawę, że to trzyletni kredyt, który wraz z odsetkami stanowi 1800 zł za dosłownie kilka szmatek. Pani M. zostawiła mi tylko dwa numery telefonu do siebie i wspomnianą umowę kredytową. Zaczęłam wydzwaniać do pani M. niestety, nie dobierała telefonu. Na dodatek na umowie kredytowej wprawdzie podpisała się swoim imieniem i nazwiskiem, natomiast pieczęć przystawiła jakiegoś innego przedsiębiorcy. Czy tak działają wszyscy akwizytorzy? »

Zabawka dla malucha

Aktualizacja: 17.10.2011

Miałam ostatnio niemiłe doświadczenia z zakupem zabawki dla mojego siostrzeńca. Prezent okazał się niewypałem ze względu na zbyt małe elementy, które o mały włos nie zostały połknięte przez malucha. Stąd moje pytanie: na co powinnam zwracać szczególną uwagę przy zakupie zabawki? »

Czy muszę płacić za książkę, której nie zamówiłam

Aktualizacja: 17.10.2011

Miesiąc temu otrzymałam pocztą słownik współczesnej polszczyzny. Nigdzie jednak nie zamawiałam takiej przesyłki. Do książki dołączona była ulotka z informacja, że wybrano mnie spośród wielu klientów wydawnictwa i w ramach promocji przesyłają mi swoją najnowszą pozycję. Ucieszyłam się z tego prezentu i zapomniałam o sprawie. Wczoraj otrzymałam list z wydawnictwa, w którym wzywają mnie do zapłaty za słownik kwoty 59,99 zł. Czy taka praktyka jest dozwolona przez prawo i rzeczywiście muszę zapłacić za niezamówiony towar? »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Dr n.prawnych Roman Ziembiński

Od ponad 20 lat doradza i asystuje w prowadzeniu postępowań upadłościowych i naprawczych oraz przejmuje tymczasowy zarząd kryzysowy w wielu firmach krajowych i zagranicznych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »