REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Działalność gospodarcza, Pracodawca

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Opodatkowanie VAT nieodpłatnego udostępniania samochodu na czas urlopu

Pracodawcy nieodpłatnie udostępniają samochody pracownikom na czas urlopu. Jest to forma nieodpłatnego świadczenia. Ekspert wyjaśnia jak opodatkowane jest nieodpłatne udostępnianie samochodu na czas urlopu.

Czy okulary korekcyjne mogą być kosztem uzyskania przychodu?

Zasadą jest, że wydatki związane z zatrudnianiem pracowników, których obowiązek ponoszenia wynika z przepisów prawa, mogą stanowić koszty uzyskania przychodów. Przykładem takich kosztów są wydatki na zakup okularów korygujących wzrok.

Kontrola pojazdów przewożących towary niebezpieczne

Podleganie nadzorowi i kontroli to jeden z elementów towarzyszących prowadzeniu przedsiębiorstw w poszczególnych branżach. Tak jest również w przypadku działalności polegającej na przewożeniu towarów uznanych za niebezpieczne. Ekspert wyjaśnia, na czym polega kontrola transportu towarów niebezpiecznych.

Nadzór nad transportem produktów niebezpiecznych

Wykonywanie działalności gospodarczej, co do zasady, jest określane regułą swobody działalności gospodarczej. W każdej dziedzinie, odpowiednie to tego podmioty, sprawują nadzór i kontrolę. Tak jest również w przypadku działalności polegającej na przewożeniu towarów uznanych za niebezpieczne.

REKLAMA

Zastrzeżenia pracodawcy co do treści protokołu z kontroli PIP

Inspektor pracy podczas kontroli Państwowej Inspekcji Pracy ustalił z pracodawcą termin omówienia i podpisania protokołu z kontroli. Jakie formy odwoławcze przysługują pracodawcy? Czy może nie zgodzić się z treścią zapisów w protokole? Czy ma obowiązek podpisywania go w tym samym dniu?

Utwór audiowizualny a prawo autorskie

Prawa autorskie mają na celu ochronę utworów. Utworem jest między innymi utwór audiowizualny. Ekspert wyjaśnia co jest, a co nie jest utworem audiowizualnym.

Ile dni urlopu okolicznościowego przysługuje ojcu bliźniąt

Pracownikowi urodziły się bliźnięta. Proszę o informację, ile dni urlopu okolicznościowego przysługuje temu pracownikowi - 2 czy 4 dni?

Staż dla bezrobotnych w jednostkach budżetowych

Staż oznacza nabywanie umiejętności praktycznych do świadczenia pracy przez wykonywanie zadań w miejscu pracy, bez nawiązania stosunku pracy z pracodawcą. Nadzór nad odbywaniem stażu przez bezrobotnego sprawuje starosta. Sam staż odbywa się natomiast na podstawie umowy zawartej między starostą, z upoważnienia którego działa dyrektor PUP, a pracodawcą – według programu określonego w umowie.

REKLAMA

Staż dla bezrobotnych w jednostkach budżetowych

Staż oznacza nabywanie umiejętności praktycznych do świadczenia pracy przez wykonywanie zadań w miejscu pracy, bez nawiązania stosunku pracy z pracodawcą. Nadzór nad odbywaniem stażu przez bezrobotnego sprawuje starosta. Sam staż odbywa się natomiast na podstawie umowy zawartej między starostą, z upoważnienia którego działa dyrektor PUP, a pracodawcą – według programu określonego w umowie.

Co zrobić, aby inwestycja w szkolenia nie była zmarnowana?

Wiele razy inwestowałem w różne programy. Z moich obserwacji wynika, że szkolenia nie przekładają się wcale lub przekładają się w małym stopniu na wyniki, nowe umiejętności etc. Co można zrobić, aby kwota przeznaczona na szkolenie nie była straconą inwestycją?

Kiedy można wybrać kartę podatkową?

Karta podatkowa to jedna z form opodatkowania, którą może wybrać przedsiębiorca. Z takiej możliwości może jednak skorzystać tylko pewna grupa podatników. Konsekwencje wyboru karty podatkowej są dwojakie – z jednej strony zwolnienie z obowiązków ewidencyjnych, z drugiej – brak możliwości rozliczania z małżonkiem czy korzystania z ulg podatkowych.

Zmiany przepisów dotyczących działania na szkodę spółki

W dniu 9 czerwca 2011 Sejm przyjął ustawę o zmianie ustawy – Kodeks spółek handlowych oraz innych ustaw (druk sejmowy nr 4085 wraz z uzasadnieniem; dostępny na: www.sejm.gov.pl). Wprawdzie przyjęte zmiany nie mają jeszcze charakteru powszechnie obowiązującego prawa (zostały przesłane do Senatu), to jednak trudno przypuszczać, żeby uległy jeszcze jakimś szczególnym modyfikacjom.

Składki i podatek od dofinansowania kosztów pobytu w sanatorium

Potrącenie w postępowaniu upadłościowym i naprawczym

Potrącenie ustawowe (oraz umowne) pełni ważną funkcję w obrocie gospodarczym. Pozwala bowiem na kompensacje wzajemnych wierzytelności bez konieczności spełniania każdego ze świadczeń osobno.

Zwrot wydatków poniesionych przez przedstawicieli handlowych w związku z pracą

Zwrotu wydatków poniesionych przez przedstawicieli handlowych związanych z wykonywaniem obowiązków służbowych wynikających z umowy o pracę spółka nie powinna traktować jako przychodu ze stosunku pracy oraz nie powinna pobrać i odprowadzić z tego tytułu zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych – uznał dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji indywidualnej z 21 marca 2011 r. (IPPB2/415-3/11-4/AS).

Ograniczanie barier administracyjnych dla przedsiębiorców - weszły w życie nowe przepisy

Od dzisiaj, 1 lipca, obowiązują przepisy ustawy z 25 marca 2011 r. o ograniczaniu barier administracyjnych dla obywateli i przedsiębiorców. Ustawa wprowadza zmiany do około stu aktów prawnych.

Nadużywanie umów o pracę na czas określony wobec pracowników w starszym wieku

Jak powinno wyglądać prawidłowo sporządzone świadectwo pracy?

Świadectwo pracy jest dokumentem, które powinno zostać obowiązkowo wydane przez pracodawcę zwolnionemu pracownikowi. Jakie elementy powinno zawierać, aby można było je uznać za sporządzone prawidłowo?

Jak założyć żłobek?

Zgodnie z ustawą, która weszła w życie w 2011 roku, opieka nad dziećmi w wieku do lat 3 może być organizowana w formie żłobka lub klubu dziecięcego, a także sprawowana przez dziennego opiekuna oraz nianię. Jak osoba zainteresowana może założyć żłobek?

Jak napisać pozew o zadośćuczynienie z tytułu mobbingu?

Jeżeli stałeś się ofiarą mobbingu w pracy, możesz złożyć pozew o zadośćuczynienie za doznaną krzywdę. W pozwie musimy określić nasze żądania, uzasadnić je oraz powołać dowody popierające nasze stanowisko.

Jak napisać pozew o przywrócenie do pracy?

Jeżeli zostaniemy niesłusznie zwolnieni z pracy, możemy domagać albo uznania wypowiedzenia za bezskuteczne albo przywrócenia do pracy. Dodatkowo, możemy żądać odszkodowania za okres pozostawania bez pracy. Aby to uczynić musimy złożyć pozew do sądu rejonowego.

Obowiązki wspólników spółki z o.o. - porada

Na obowiązki wspólników spółki z ograniczoną odpowiedzialnością składają się zróżnicowane świadczenia. Ekspert wyjaśnia na czym polegają obowiązki wspólników spółki z o.o.

Agencja czy franczyza?

Decydując się na założenie własnej działalności gospodarczej pozostaje możliwość skorzystania z umowy agencji lub franczyzy. Czym różni się agencja od franczyzy? Ekspert doradza, które rozwiązanie jest korzystniejsze dla przedsiębiorcy.

Działalność gospodarcza: skąd pozyskać inwestorów?

Uzyskanie kredytu bankowego to nie jedyny sposób na zdobycie kapitału. Dobrym sposobem jest zdobycie inwestorów, chętnych na zainwestowanie w naszą działalność. Skąd ich pozyskać?

Tworzenie sklepu internetowego – jakie pytania zadawać klientom i sobie?

Pewne stare porzekadło: „Kto pyta – nie błądzi”, sprawdza się w każdym biznesie, również tym elektronicznym. Zadawanie pytań klientom poprzez krótkie ankiety, ale również zadawanie pytań samemu sobie i późniejsza interpretacja odpowiedzi może sprawić, że z płaskiego i mało dochodowego biznesu stworzymy prawdziwą, prężnie rozwijającą się i szanowaną przez klientów markę. Jak tego dokonać?

Marka sklepu internetowego – czym jest i jak ją stworzyć?

Dla wielu przedsiębiorców marka kojarzy się głównie z nazwą sklepu. Jest to oczywiście nieprawda, gdyż na markę, oprócz samej nazwy składa się bardzo wiele czynników. Markę wypracowuje się przez wiele lat, a nie w jeden wieczór wymyślając nazwę dla przyszłego e-biznesu. Czym więc jest marka i jak ją wypracować?

Nazwa dla sklepu internetowego – jak ją wybrać?

Wydaje się, że wybór nazwy dla sklepu internetowego to najważniejsza decyzja marketingowa dokonana przez osobę, która chce rozkręcić e-biznes. Jest to tylko w połowie prawda, gdyż o sukcesie sklepu decyduje wiele czynników, między innymi codzienna ciężka praca, dobrze dobrany zespół czy odpowiednio dobrana taktyka. Mimo to odpowiednia nazwa sklepu pomoże na początku przeprawy przez gąszcz konkurencji, jak i w późniejszym rozwoju marki. Jak więc wybrać odpowiednią markę i na co zwracać uwagę?

Jak dostosować skalę ocen w badaniach marketingowych on-line?

Wspominaliśmy już o ocenach i skalach ocen w ankietach on-line. Przypomnijmy, że odpowiedni dobór właściwych pytań oraz dostosowana do tego skala ocen pomoże nam zebrać jak najwięcej wiarygodnych informacji z ankiety. Ponadto dobrze dobrana skala ocen w znacznym stopniu ułatwi respondentom odpowiedzi na zadawane im pytania. O czym jeszcze pamiętać podczas doboru skali ocen?

Rachunkowość w czasie zawieszenia działalności gospodarczej

Przedsiębiorca, który zawiesił działalność gospodarczą może być zwolniony z obowiązków związanych z rachunkowością tak, jak m.in. prowadzenia ksiąg rachunkowych.

Podróż służbowa - porada

Odpowiedź na pytanie, kiedy ma się do czynienia z podróżą służbową może być dla pracownika bardzo ważna. Dzieje się tak ze względu na fakt, iż Kodeks pracy przyznaje pracownikowi specjalne uprawnienia związane z tą formą wykonywania poleceń pracodawcy.

Zaprzestanie prowadzenia działalności gospodarczej a VAT

Wraz z zaprzestaniem prowadzenia działalności gospodarczej podatnik jest zobowiązany do dokonania m.in. spisu z natury. Jakie inne obowiązki dotyczące podatku VAT wiążą się z zaprzestaniem prowadzenia działalności gospodarczej?

Kiedy trzeba ogłosić niewypłacalność spółki?

Regulację dotyczącą zasad ogłaszania upadłości spółki znajdziemy w ustawie z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe i naprawcze. Upadłość dłużnika stanowi konsekwencję jego niewypłacalności. Dowiedz się czym jest niewypłacalność i kiedy prawo nakazuje złożyć wniosek o ogłoszenie upadłości.

Jak zaprojektować skalę ocen do badania marketingowego on-line?

Pytania ankietowe mogą być proste, niestety proponowane odpowiedzi już nie do końca. Jeśli ankietowany nie może z proponowanych odpowiedzi wybrać taką, która w największym stopniu odzwierciedla jego odczucia, być może opuści ankietę lub udzieli odpowiedzi na „chybił-trafił”. Aby więc ankieta była jak najlepsza, należy ułożyć nie tylko spójne i konkretne pytania, ale również zaproponować odpowiednio dobrane propozycje odpowiedzi. Jak to zrobić?

Wpis do Krajowego Rejestru Długów - poradnik

Sposobów na uprzykrzenie życia dłużnikowi każdy wierzyciel zna zapewne kilka, jednakże jednym z najbardziej dotkliwych ze względu na konsekwencje biznesowe, zdaje się być wpis w Krajowym Rejestrze Długów.

Działalność firm windykacyjnych a stalking

6 czerwca 2011 r. weszła w życie ważna nowelizacja kodeksu karnego. Do prawa polskiego wprowadzono nową kategorię przestępstwa. Chodzi o tzw. stalking. Ekspert wyjaśnia jaki wpływ na działalność firm windykacyjnych będą miały przepisy penalizujące stalking.

Jak sformułować pytania w ankietach on-line?

Ankiety marketingowe polegają na zadawaniu pytań ankietowanym. Odpowiedzi na większość pytań są dla firm bardzo cenne, gdyż mogą one rozwijać się w kierunku, w którym podążają potencjalni klienci. Niestety w większości przypadków ankiety są niemiarodajne, a główną przyczyną są przede wszystkim źle dobrane pytania. Jak więc formułować pytania, aby ankieta była w jak największym stopniu skuteczna?

Jaki przekaz może być uznany za reklamę ukrytą?

Duża konkurencja na rynku reklamodawców sprawia, że przedsiębiorcy prześcigają się w wymyślaniu coraz to nowszych i bardziej zaskakujących sposobów zachwalania swojego produktu. W wyścigu o dotarcie do jak największego kręgu konsumentów odpornych na tradycyjną formę promocji często ukrywają reklamowy cel swojego działania, co jest zakazane na gruncie polskiego prawa konkurencji.

Jak odpowiednio zbudować miarodajną ankietę on-line?

Ankiety on-line mogą być ogromnym źródłem cennych informacji, ale nieprawidłowe skonstruowanie badania może sprawić, że wydane pieniądze wylądują w błocie. Najważniejsze jest odpowiednie skonstruowanie ankiety, dobranie odpowiednich pytań i zadbanie o szczegóły. Dopiero wtedy wyniki ankiety będą dla nas przydatne, a ankieterzy zadowoleni. Na jakie detale zwrócić uwagę?

Jak prawidłowo zaprojektować badanie on-line?

Badania marketingowe on-line mogą być ogromnym źródłem cennych informacji. Informacje te, jeśli są konkretne i rzeczowe mogą w znacznym stopniu pomóc w rozwinięciu przedsiębiorstwa. Dzięki dobrze skonstruowanym ankietom możemy poznać opinię użytkowników na temat naszej strony internetowej, oferty czy obsługi. Jeśli więc chcemy w jak największym stopniu zadowolić naszych klientów, słuchajmy co mają nam do powiedzenia. Jak rozpocząć projekt badania on-line?

Ankieta on-line – czy jest ważna w e-biznesie?

Spece od marketingu niemal każdego dnia stają przed zadaniem zbadania rynku. Oczywiście badanie musi być dokładnie wycelowane w konkretną grupę odbiorców, aby sprawdzić, jakie relacje występują między odbiorcami a konkretnym szczeblem rynku. Najpopularniejszą formą takiego badania są oczywiście ankiety, ostatnio coraz częściej przeprowadzane drogą elektroniczną. Na czym to wszystko polega i jaki ma wpływ na e-biznes?

Klienci sklepów internetowych – na jakie typy się dzielą?

Dla wielu osób klient to klient: przychodzi do sklepu, ogląda półki, kupuje lub wychodzi – proste. Prawda jest jednak taka, że klienci, szczególnie sklepów internetowych dzielą się na kilka grup i typów. Nie jest to może zbyt grzeczne, segregować klientów i przypisywać ich do danej grupy, ale poznanie typu klienta już na starcie pomoże nam sprostać jego wymaganiom i sprawić, aby był zadowolony nie tylko z zakupionego towaru, ale i z obsługi sklepu. Jak więc podzielić klientów na grupy?

Brak magazynu dla e-sklepu – czy taki biznes ma szansę przetrwania?

Wiele osób, które mają w planach otworzenie własnego e-biznesu opartego na sklepie internetowym myśli, że sprawa magazynowania towarów ich nie dotyczy. Przecież na początku nie będą dużo sprzedawać lub oferowane przez te osoby towary są niewielkie i można je trzymać w domu. Jeśli planujemy sukcesy i rozwój, takie myślenie szybko pozbawi nas marzeń. Dlaczego? Czy własny magazyn jest niezbędny?

Przeskalowanie biznesu i konta premium – czy to ma sens?

Przedsięwzięcia określane mianem e-biznesu mogą być skalowane na wiele najróżniejszych sposobów, w zależności od modelu i rodzaju biznesu w jakim się rozwijają. Jeśli dany serwis opiera swoje przychody na reklamie i chce je rozwinąć, wystarczy że wprowadzi lub rozszerzy dział sprzedaży, by zyskać nowe źródło przychodów. Jak to działa w praktyce?

Jak zdywersyfikować przychody w e-biznesie?

Wydaje się, że sklep internetowy powinien zarabiać jedynie na sprzedaży. Owszem, to główne źródło dochody, ale stabilny i prężnie rozwijający się biznes Internetowy jest w stanie zarabiać w kilku miejscach. Najlepiej, jeśli poszczególne modele przychodów wzajemnie się uzupełniają. Jeśli więc dopiero wkraczamy w sferę e-biznesu, już na początku zadbajmy o to, aby stworzyć dodatkowe i co ciekawe, równie wydajne źródła dochodów. Jak to zrobić?

Sklep internetowy – jak wymyślić nazwę i przebrnąć przez formalności?

Otwarcie sklepu internetowego to dość skomplikowany proces. Nikt nie jest w stanie w ciągu jednego dnia załatwić wszystkich formalności i dopilnować wszystkich spraw. Oprócz określenia źródeł dostaw i miejsca magazynowania towarów musimy przecież zadbać o sam sklep, a przede wszystkim wymyślić do niego nazwę. Oprócz tego należy załatwić sprawy formalne i zakupić odpowiednie oprogramowanie. O czym należy przy tym pamiętać?

Wliczanie okresu pracy w gospodarstwie rolnym do stażu urlopowego

Pracownik dostarczył zaświadczenie, z którego wynika, że pracował w gospodarstwie rolnym przez cztery lata. Obecnie przysługuje mu 20 dni urlopu wypoczynkowego, ponieważ ma ośmioletni staż pracy. Pracownik domaga się przyznania sześciu dodatkowych dni urlopu. Czy pracodawca ma obowiązek udzielić mu urlopu w wyższym wymiarze?

Pierwszy sklep internetowy – jak poczynić pierwsze kroki?

Wystartowanie z własną firmą nie jest łatwe. W świecie e-biznesu również nie jest tak różowo, jakby mogło się to wydawać. W świecie wirtualnym również musimy przejść przez sito formalności i biurokracji, ale stosując się do odpowiednich zasad i wskazówek wszystko jest osiągalne i realne. Jak więc uruchomić sklep internetowy? O czym należy pomyśleć na początku?

Usługi dodatkowe – czy warto rozszerzać spektrum ofertowe w e-firmie?

Otwierając sklep, czy to tradycyjny, czy też internetowy warto zastanowić się, jakie towary czy usługi będziemy w nim sprzedawać. W dzisiejszych czasach sztywne trzymanie się standardów nie przyniesie nam sukcesów, gdyż potencjalny klient chce być zaskakiwany i rozpieszczany. Aby stworzyć klientowi ofertę kompletną, możemy pokusić się o dodatkowe towary i usługi z dziedzin pokrewnych. O co w tym chodzi?

Model biznesowy skalowalnego biznesu – jak go zbudować?

Podstawą każdego przedsięwzięcia i warunkiem sprawnego działania jest zrozumiały i przejrzysty model biznesowy. Bez znaczenia, czy będziemy działać w starym, tradycyjnym biznesie, czy też otworzymy się na nowe kanały dystrybucji, przede wszystkim w sklepach internetowych, musimy doskonale wiedzieć, z jakich źródeł będą pochodziły nasze dochody i jak je „opanować”. Czy odpowiednia strategia dotycząca finansów jest niezbędna?

Jaka firma powinna założyć sklep internetowy?

Dla wielu firm sklep internetowy wydaje się zbędnym dodatkiem generującym dodatkowe koszty i problemy. Nie zawsze jednak jest to prawda, o czym przekonało się wiele firm, dla których wejście na rynek internetowy okazało się strzałem w dziesiątkę. Dla jakich firm otworzenie sklepu internetowego może być korzystne?

REKLAMA