| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Temat: usługi turystyczne

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu usługi turystyczne. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące usługi turystyczne.

Czy wycieczkę trzeba reklamować u pilota

Aktualizacja: 20.07.2011

Wróciliśmy właśnie z Włoch, gdzie byliśmy całą rodziną na nartach. Niestety wycieczka nie była tak wspaniała jak nas o tym zapewniano. Hotel był położony w innym miejscu, o gorszym standardzie, a cały pobyt został nam skrócony. Po powrocie do domu złożyliśmy reklamacje do biura podróży. Powiedziano nam, że reklamacje można składać tylko u pilota wycieczki. Czy to prawda? »

Biuro podróży żąda innej ceny niż w ofercie zamieszczonej na stronie internetowej

Aktualizacja: 16.03.2011

Zawiercie umowy na odległość, czyli m.in. za pośrednictwem strony internetowej biura podróży różni się od tradycyjnego sposobu jedynie formą zawarcia zobowiązania. W tym przypadku następuje to w  formie elektronicznej. Jednak oferta skierowana do konsumenta powinna spełniać pewne wymogi, np. powinna być rzetelna i zgodna z prawdą. »

Wakacje - timesharing

Aktualizacja: 14.01.2010

Jeśli coraz częściej zaczynasz marzyć o posiadaniu własnego miejsca, gdzieś na skraju świata, o piaszczystej plaży czy białych szczytach gór, powinieneś pomyśleć o skorzystaniu z usług Timesharing. »

Podwyższenie ceny za wycieczkę

Aktualizacja: 13.01.2010

Wykupiłam wycieczkę do Egiptu. Podróż ma odbyć się za miesiąc. Jednakże już teraz otrzymałam wezwanie do dokonania dopłaty ze względu na wzrost kosztów opłaty paliowej. Czy biuro podróży może ode mnie żądać tego typu zapłaty? Czy mogę tej sytuacji odstąpić od umowy? »

Co to jest oferta last minute

Aktualizacja: 16.03.2011

Byłam ostatnio w biurze podróży. Zaoferowano mi wycieczkę typu last minute, ale co to dokładnie oznacza? Czy turysta może korzystać z takich samych prawa i obowiązków jak w przypadku zwykłej wycieczki? »

Czy ubezpieczenie turystyczne jest potrzebne

Aktualizacja: 13.01.2010

Wykupiłam zagraniczną wycieczkę sylwestrową. Znajoma bardzo się zdziwiła, gdy jej powiedział, że nie zawarłam przy tej okazji umowy ubezpieczenia. Po co ubezpieczać się przed wyjazdem turystycznym, czy warto korzystać z ubezpieczeń turystycznych? »

Jakie są rodzje ubezpieczeń turystycznych

Aktualizacja: 13.01.2010

Jestem zainteresowana wykupieniem ubezpieczenia turystycznego. Jak się kształtuje oferta ubezpieczeń turystycznych na polskim rynku i na co zwracać uwagę przy ich wyborze? »

Odstąpienie od umowy

Aktualizacja: 13.01.2010

Odstąpić od umowy o usługę turystyczną można tylko w określonych przypadkach i nie może nastąpić bez powodu. Przyczyną rezygnacji może być np. zmiana istotnych warunków umowy. W innym razie trzeba liczyć się z koniecznością zapłaty kary umownej. »

Nieprawidłowo wykonana usługa turystyczna

Aktualizacja: 13.01.2010

Organizator turystyki jest odpowiedzialny za nienależyte wykonanie usługi turystycznej. Jeżeli wycieczka jest  organizowana w sposób inny niż umawiano się podczas zawierania umowy, np. hotel ma inne położenie albo jest o niższym standardzie, to można żądać stosownego odszkodowania. »

Co to jest świadczenie zastępcze

Aktualizacja: 13.01.2010

Organizator turystyki, który w czasie trwania danej imprezy turystycznej nie wykonuje przewidzianych w umowie usług, stanowiących istotną część programu tej imprezy, ma obowiązek wykonać w ramach tej imprezy odpowiednie świadczenie zastępcze. »

Obowiązki informacyjne organizatora turystyki

Aktualizacja: 16.03.2011

Kolorowe foldery, broszury reklamowe kuszą klientów swoją atrakcyjnością i dobrą ceną. Nie można jednak zapomnieć, że wszystkie zwarte w nich informacje muszą być prawdziwe, aby konsument znał warunki umowy przed jej zawarciem. »

Kiedy cena za wycieczkę może zostać podwyższona

Aktualizacja: 13.01.2010

Prawdą jest, że istnieje obowiązek dotrzymywania umów. Dotyczy to również obowiązku  zachowania stałej wysokości ceny. Chodzi o to, że konsument musi wiedzieć przed zawarciem umowy ile ma zapłacić i że jest to stawka, która się nie zmieni. Prawo o usługach turystycznych przewiduje jednak możliwość podwyższenia ceny w kilku przypadkach. »

Co powinno znajdować się w umowie o świadczenie usług turystycznych

Aktualizacja: 13.01.2010

Zanim podejmiemy decyzję o zawarciu umowy z konkretnym biurem podróży należy dokładnie przeczytać umowę. Trzeba pamiętać, że powinny się w niej znajdować szczegółowe dane odnośnie organizatora turystyki oraz programu wycieczki. »

Termin udzielenia odpowiedzi na reklamację usługi turystycznej

Aktualizacja: 12.07.2011

Pojechałeś na wycieczkę i wróciłeś z niej niezadowolony? Usługa turystyczna nie została wykonana zgodnie z umową? Masz prawo złożyć reklamację a organizator turystyki ma obowiązek odpowiedzieć na nią w terminie 30 dni. »

Co przysługuje konsumentowi za niezgodną z umową wycieczkę

Aktualizacja: 20.07.2011

Niekiedy wyobrażenia o pięknej plaży i cudownym hotelu pozostają tylko marzeniami. W szczególności jeśli jadąc na wycieczkę jesteśmy przekonani, że wszystko będzie w odpowiedni sposób wykonane. Problemy zaczynają się gdy w miejscu basenu są krzaki, plaża jest oddalona od hotelu 2 km , a nie 200 m, a w pokoju nie ma klimatyzacji. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Aleksandra Chołub

Kancelaria Adwokacka Aleksandra Chołub

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »