| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Umowa kupno-sprzedaż

Umowa sprzedaży – cz. 1: kiedy sprzedaż jest konsumencka

Aktualizacja: 03.08.2011

Sprzedaż konsumencka ma miejsce w sytuacji, gdy jedną stroną umowy jest konsument, a drugą przedsiębiorca, zawierający umowę w ramach prowadzonej działalności. Przedmiotem sprzedaży konsumenckiej mogą być tylko rzeczy ruchome. »

Na co uważać przy umowie sprzedaży ratalnej

Aktualizacja: 03.08.2011

Przy sprzedaży na raty wydanie towaru kupującemu następuje przed całkowitą zapłatą ceny. Wysokość rat oraz termin ich spłaty powinien być określony w umowie. Pobierz wzór umowy. »

Czy do umowy o dzieło stosuje się przepisy dotyczące sprzedaży konsumenckiej

Aktualizacja: 03.08.2011

Pomimo tego, iż zawarta została umowa o dzieło klient może skorzystać z uprawnień reklamacyjnych wynikających z umowy sprzedaży konsumenckiej. Podstawą roszczeń będzie niezgodność towaru z umową »

Gdy kupujący nie odbierze towaru

Aktualizacja: 03.08.2011

Odebranie towaru jest obowiązkiem kupującego przy umowie sprzedaży. Sprzedawca może nieodebraną rzecz oddać na przechowanie na koszt kupującego. »

Czy można kupować na próbę

Aktualizacja: 03.08.2011

Polskie kodeks cywilny przewiduje możliwość dokonania zakupu na próbę. Sytuację taka reguluje art. 592 kodeksu cywilnego. Jest to jednak zjawisko rzadko spotykane w obrocie gospodarczym. »

Sprzedaż na raty

Aktualizacja: 03.08.2011

Sprzedaż na raty to szczególny rodzaj sprzedaży uregulowany w kodeksie cywilnym. Sprzedaż na raty charakteryzuje się tym, iż dokonywana jest w zakresie działalności przedsiębiorstwa sprzedawcy, a kupującym jest osoba fizyczna. »

Umowa sprzedaży konsumenckiej

Aktualizacja: 03.08.2011

Polski system prawa wyróżnia dwa rodzaje umów sprzedaży. Jedną reguluje kodeks cywilny drugą specjalna ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. »

Jak napisać zgłoszenie reklamacji

Aktualizacja: 03.08.2011

Warto domagać się, aby przedstawiciel biura podróży potwierdził przyjęcie reklamacji poprzez złożenie podpisu wraz z datą na egzemplarzu, który zachowamy dla siebie (obowiązek potwierdzenia ma zawsze pilot wycieczki – gdy składamy reklamację w czasie trwania imprezy). Nie będzie wówczas wątpliwości, kiedy złożyliśmy reklamację i jakie były nasze zarzuty i żądania. »

Czy sprzedaż na aukcjach internetowych wymaga zarejestrowania działalności gospodarczej

Aktualizacja: 03.08.2011

Nie musisz prowadzić działalności gospodarcze, żeby móc handlować na Alegro. Z czego to wynika wyjaśnia rzecznik prasowy portalu Alegro.pl »

Zgłoszenie reklamacji imprezy turystycznej

Aktualizacja: 03.08.2011

Zmiana programu zwiedzania czy miejsca zakwaterowania, opóźniony wyjazd lub powrót do kraju, mniejsza, niż przewidziana w umowie, ilość posiłków to często zdarzające się w praktyce sytuacje. Aby uzyskać odszkodowanie trzeba zgłosić reklamację imprezy turystycznej. »

Jak bezpiecznie kupować na aukcjach internetowych

Aktualizacja: 03.08.2011

Aby uniknąć problemów związanych z dokonywaniem zakupów na e-aukcjach, warto być mądrym przed szkodą. Należy dokładnie sprawdzić towar i wiarygodność sprzedawcy, a także zabezpieczyć swój komputer i konto na portalu aukcyjnym. »

Czy można reklamować towar kupiony przez internet

Aktualizacja: 03.08.2011

Klienci sklepów internetowych mogą składać reklamacje tak samo, jak w przypadku zwykłych zakupów. Można je złożyć u sprzedawcy albo skorzystać z uprawnień wynikających z gwarancji. »

Na co zwrócić uwagę w umowie sprzedaży samochodu

Aktualizacja: 03.08.2011

Przez umowę sprzedaży samochodu, tak samo jak i przy sprzedaży innych dóbr, sprzedawca zobowiązuje się przenieść na kupującego własność rzeczy i wydać mu rzecz, a kupujący zobowiązuje się rzecz odebrać i zapłacić za nią sprzedawcy określoną cenę. »

Zakupy spożywcze przez internet

Aktualizacja: 03.08.2011

Odzyskamy pieniądze, a sprzedawca zacznie dokładniej kontrolować towar - to najczęstszy efekt złożenia reklamacji zepsutego towaru kupionego w internetowym sklepie spożywczym. »

Jak reklamować wadliwy towar

Aktualizacja: 03.08.2011

Bardzo często nowo zakupiony sprzęt się psuje, albo ma wady których na pierwszy rzut oka nie widać. Co może w takiej sytuacji zrobić pokrzywdzony klient? Najlepiej zgłosić reklamację. »

POLECANE

KORONAWIRUS TWOJE PRAWA

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Wyoming LLC

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »