Dyrektor generalny urzędu ma obowiązek upowszechniać informacje o wolnych stanowiskach pracy przez umieszczenie ogłoszenia o naborze w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie urzędu, w Biuletynie Informacji Publicznej urzędu, oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Należy przy tym zaznaczyć, że Prezes Rady Ministrów, zgodnie z odrębnymi przepisami, wskazuje absolwentom kolejnych roczników Krajowej Szkoły Administracji Publicznej pierwsze stanowiska pracy przedstawione przez Szefa Służby Cywilnej.
Już 21 listopada 2010 r. odbędą się wybory samorządowe, w których
wybierać będziemy wójtów, burmistrzów i prezydentów miast, oraz członków
rad gmin, rad powiatów i sejmików wojewódzkich. Ale czy każdy będzie
mógł zagłosować w wyborach samorządowych? Co w sytuacji gdy mieszkasz w innej miejscowości niż miejscowość, w której
jesteś zameldowany na pobyt stały? Co jeśli akurat w tym dniu
zaplanowałeś spędzenie czasu poza miejscem swojego zamieszkania lub
zameldowania?