REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Biuro rachunkowe, Dane osobowe

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Prowadzenia biura rachunkowego a formalności

Prowadzenie biura rachunkowego wiąże się z koniecznością dopełnienia licznych formalności ustawowych, w tym m.in. zawarcia stosownego ubezpieczenia OC oraz spełnienia wymogów ustawowych wynikających ze znowelizowanej ustawy o ochronie danych osobowych.

Elektroniczne teczki pracowników sposobem na szybki dostęp do akt

Przepisy wymagają, by prowadzenie akt osobowych odbywało się w formie papierowej, w trzech odrębnych częściach. Nie można zatem prowadzić wyłącznie ewidencji elektronicznej. Prowadzenie takiej ewidencji równolegle do papierowej, może jednak znacząco usprawnić późniejszy wgląd w dokumenty. Szczególnie jeżeli przedsiębiorstwo zatrudnia wielu pracowników.

Dane osobowe w procesie rekrutacji

Jeszcze kilka lat temu ludzie bardzo chętnie umieszczali wszelkie informacje o sobie w internecie, na profilach społecznościowych czy zawodowych. Dziś, są już ostrożniejsi i choć wciąż nie brak osób podających w sieci wszystkie swoje dane osobowe, coraz więcej ludzi przywiązuje wagę do swojej prywatności i niechętnie ujawnia na swój temat więcej niż to konieczne, również w procesie rekrutacji. Jakich informacji może wymagać od nas rekruter, a jakie należą do naszej sfery prywatnej?

Dokumentacja z zakresu ochrony danych osobowych - opracowanie, wdrożenie

Obowiązek opracowania i wdrożenia dokumentacji z zakresu ochrony danych osobowych ciąży na ADO. To on bowiem jest zobowiązany do zabezpieczenia przetwarzanych przez siebie danych osobowych, a dokumentacja jest jednym z elementów systemu zabezpieczeń, stanowiąc wręcz jego kręgosłup. W końcu to właśnie Polityka Bezpieczeństwa i Instrukcja opisują wszystkie procedury postępowania z przetwarzanymi przez ADO danymi osobowymi oraz sposoby ich zabezpieczenia i wykorzystywane w tym celu instrumenty.

REKLAMA

Mała księgowość - o czym powinieneś pamiętać?

Mała księgowość nie jest sposobem rozliczania się zarezerwowanym wyłącznie dla samozatrudnionych, lecz bardzo często prowadzona jest także przez małe i średnie przedsiębiorstwa. Jest ona znacznie tańsza i prostsza od księgowości pełnej. Chociaż księgowość na zasadach uproszczonych nie jest rzeczą skomplikowaną, każdy przedsiębiorca rozliczający się w ten sposób powinien zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii.

Rezygnacja z ewidencji przy zastosowaniu kasy rejestrującej

Biuro rachunkowe wykonuje usługi polegające na prowadzeniu ksiąg rachunkowych, ksiąg podatkowych oraz innych ewidencji do celów podatkowych, sporządzaniu w imieniu i na rzecz podatników i płatników zeznań i deklaracji podatkowych, deklaracji rozliczeniowych do ZUS, sporządzaniu dokumentacji kadrowo-płacowej. Przy spełnieniu jakich warunków może zrezygnować z prowadzenia ewidencji sprzedaży i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kasy rejestrującej?

Jak zwolnić pracownika zgodnie z prawem i etyką?

Zwolnienie pracownika z zachowaniem zasady poszanowania godności oraz uszanowaniem praw pracowniczych zawartych w Kodeksie pracy to jedno z najtrudniejszych zadań dla menedżera ds. personalnych i zarządu spółki. Jak rozstać się z pracownikiem zgodnie z prawem oraz etyką?

Czy pracodawca może wymagać od kandydatów do pracy kserokopii ich dowodów osobistych

Pracodawca zażądał od kandydatów do pracy, by dostarczyli do działu kadr kopie swoich dowodów osobistych. Czy kopie dowodów mogą być przechowywane w dokumentacji pracowniczej?

REKLAMA

Jednostki samorządowe powinny posiadać aktualne dane adresowe

„Każdy adres jest ważny” to hasło przewodnie sześciu filmów, których głównym celem jest promocja posiadania przez jednostki samorządowe aktualnych baz danych adresowych. Kampania GUGiK ma na celu zwrócenie uwagi na to, jak ważne są rzetelne dane adresowe.

4 mity na temat outsourcingu księgowości w średniej firmie

Jak wynika z raportu przygotowanego przez firmę Grant Thornton, w Polsce jedynie 8% średnich i dużych firm zlecało kiedykolwiek obsługę księgową na zewnątrz. Z 35 badanych krajów niższy współczynnik ma jedynie Malezja, gdzie outsourcing księgowy w dużych i średnich firmach prowadzi jedynie 6% przedsiębiorstw. Czego boją się polskie firmy przy outsourcingu usług księgowych?

Wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych

Większość z nas podchodzi do tematu danych osobowych i ich ochrony z dużą beztroską. Z przeprowadzonych badań wynika, że informacje prywatne nie tylko są niefrasobliwie udostępniane w internecie, ale i trafiają do kosza w formie faktur, rachunków, pism urzędowych czy korespondencji bankowej. Wszystko to sprawia, że bazy danych aż kipią od najróżniejszych informacji, które nie tylko wykorzystywane są w celach marketingowych, ale i bywają udostępniane oraz sprzedawane w mniej lub bardziej legalnym obrocie gospodarczym.

3 powody, dla których warto korzystać z nowoczesnych biur księgowych

Czym charakteryzuje się nowoczesne biuro księgowe? To nie tylko biuro zatrudniające specjalistów, którzy są na bieżąco z przepisami i nowelizacjami, ale też firma, której sposób funkcjonowania jest dla klienta przyjazny i ułatwia mu prowadzenie biznesu. Nowoczesne biuro księgowe pozwala na dostarczanie dokumentów elektronicznie (bez konieczności osobistego ich przekazywania w wersji analogowej), prowadzi archiwum online, dba o bezpieczeństwo danych i umożliwia dostęp do informacji z każdego miejsca i o każdym czasie. Dlaczego warto zwrócić uwagę na to, czy biuro rachunkowe, z którego usług chcemy skorzystać, jest nowoczesne? Istnieją ku temu przynajmniej 3 przesłanki.

Odbiór dokumentów przez biuro rachunkowe online

Szukasz nowoczesnego i sprawnego biura rachunkowego? Zwróć uwagę na to, w jaki sposób odbywa się przekazywanie do niego dokumentów księgowych. Możliwość przekazywania ich online to pierwsza wskazówka mówiąca o tym, że masz do czynienia z biurem rachunkowym, które jest zaawansowane technologicznie.

Co powinna zawierać umowa zawarta z biurem rachunkowym?

Podpisywanie umowy z biurem rachunkowym to dla wielu przedsiębiorców bardzo stresujące zadanie. Na co zwrócić w niej uwagę? Jak czytać taki dokument, skoro o księgowości przedsiębiorca najczęściej wie bardzo mało? Jakie elementy może zapisać w umowie biuro rachunkowe i co koniecznie powinno się w niej znaleźć?

Biura rachunkowe prowadzące pkpir a procedury przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu

Biura rachunkowe, których działalność sprowadza się wyłącznie do prowadzenia podatkowych ksiąg klientów, nie muszą wykonywać obowiązków wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, m.in. posiadać pisemnych wewnętrznych procedur określających zasady wykonywania obowiązków wynikających z przepisów tej ustawy. Natomiast te biura, które dla części klientów prowadzą księgi rachunkowe, a dla innych – pkpir, obowiązki nałożone ustawą o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy wykonują tylko w zakresie umów z klientami, dla których prowadzą księgi rachunkowe. Tak wynika z definicji usługowego prowadzenia ksiąg zawartej w ustawie o rachunkowości.

Pełnokrwista postać księgowego, czyli wiedza, praktyka i etyka

Dobry księgowy, czyli osoba przygotowana do wykonywania zawodu księgowego, ma niezbędną wiedzę merytoryczną, posiada praktyczne umiejętności i doświadczenie w zawodzie, ale także przestrzega zasad etyki zawodowej. A zatem te trzy człony składają się na pełnokrwistą postać księgowego – mówi Franciszek Wala, prezes Zarządu Głównego Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, w wywiadzie dla portalu Infor.pl

Jak wybrać dobre biuro rachunkowe

Każdy właściciel nowopowstałej działalności gospodarczej w pierwszej kolejności szuka dobrego biura rachunkowego. Pomoc księgowa jest najlepszym rozwiązaniem dla początkującego przedsiębiorcy, który dopiero zaczyna swoją karierę z własną działalnością gospodarczą ale również dla przedsiębiorcy, który istnieje już długo na rynku a jego rozliczenia księgowe są coraz bardziej skomplikowane. Tylko jak znaleźć dobre biuro rachunkowe?

Wydatki na utrzymanie psa do ochrony biura rachunkowego można zaliczyć do kosztów

Osoba, która prowadzi biuro rachunkowe w należącym do niej domu, chciałaby mieć pewność, że dokumenty powierzone jej przez klientów są bezpieczne i nikt ich nie wykradnie. W związku z tym zamierza kupić i wyszkolić owczarka niemieckiego albo dobermana. Czy wydatki na psa może odliczyć od przychodu?

Czy biuro rachunkowe może zrezygnować z ewidencji sprzedaży za pomocą kasy rejestrującej

Jeżeli osiągany przez biuro rachunkowe obrót z tytułu sprzedaży usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, w żadnym roku kalendarzowym nie przekroczył kwoty 20.000 zł, to może ono korzystać ze zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej. Tym samym, przy spełnieniu tych warunków, biuro rachunkowe ma prawo zaprzestać prowadzenia ewidencji obrotu przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

Czy biuro rachunkowe może składać deklaracje w formie papierowej

Prowadzę niewielkie biuro rachunkowe. To moja dodatkowa działalność, gdyż pracuję w firmie na pełnym etacie jako księgowa. Mam kilku klientów, którym oprócz prowadzenia księgowości sporządzam wymagane przepisami deklaracje oraz informacje podatkowe. Żaden z moich klientów nie zatrudnia powyżej pięciu pracowników. Dokumenty wypełniam w programie księgowym i po wydrukowaniu wysyłam pocztą. Ze względu na niewielką liczbę tych dokumentów dotychczas nie korzystałam z możliwości składania ich drogą elektroniczną (również z powodu wysokich kosztów podpisu elektronicznego). Czy w 2016 r. będę mogła składać je w imieniu klientów w formie papierowej?

Jak poprawić brak danych jednego z nabywców na fakturze

Chłopak i dziewczyna kupili w moim sklepie na spółkę laptopa. Zażądali ode mnie faktury, a ja ją wystawiłem, ale tylko na nazwisko jednego z nich. Oni żądają, żeby na fakturze były dane obojga. Czy mają rację? Jak poprawić taki błąd?

Wykonywanie czynności doradztwa podatkowego przez biuro rachunkowe

Usługi księgowe świadczone przez biura rachunkowe nie są czynnościami doradztwa podatkowego, ale mimo że granica między tymi działalnościami jest bardzo płynna, mogą korzystać ze zwolnienia z VAT w granicach 150 000 zł w skali roku.

Zastosowanie procedury VAT marża przez biuro rachunkowe

Biuro rachunkowe sprzedając środek trwały w postaci samochodu osobowego, który został zakupiony na fakturę VAT marża, może zastosować procedurę marży w podatku od towarów i usług, a co za tym idzie, nie wykazując od tej sprzedaży podatku należnego.

Zgłoszenie danych osobowych

Zgodnie z art. 40 z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, administrator danych jest obowiązany zgłosić zbiór danych do rejestracji Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych, z wyjątkiem przypadków wskazanych w art. 43 ustawy. Podmiotem określonej w przepisie normy prawnej jest każdy administrator danych, przez którego zgodnie z art. 7 pkt 4 ustawy rozumie się organ, jednostkę organizacyjną, podmiot lub osobę fizyczną lub osobę prawną , które decydują o celach i środkach przetwarzania danych osobowych.

Fiskus będzie identyfikował podatnika po głosie

Krajowa Informacja Podatkowa (KIP) posiada już system, który jest przystosowany do identyfikowania podatnika po głosie, za pomocą tzw. biometrii głosowej. Obecnie jednak funkcja ta nie została uruchomiona, gdyż zastrzeżenia do tego rozwiązania ma Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych.

Jak chronić dane osobowe podczas wakacji?

Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych dr Edyta Bielak-Jomaa radzi w jaki sposób chronić dane swoje i innych podczas letniego wypoczynku.

IFK poleca: Nowe obowiązki księgowych

Parlament Europejski przyjął czwartą dyrektywę zapobiegającą praniu pieniędzy (AMLD). Przepisy mają na celu zapobieganie praniu pieniędzy, przestępstwom podatkowym oraz finansowaniu terroryzmu. Zgodnie z przyjętą dyrektywą banki oraz instytucje finansowe, prawnicy, audytorzy, księgowi, doradcy podatkowi czy pośrednicy w handlu nieruchomościami mieliby obowiązek zwracać uwagę na podejrzane transakcje klientów.

Księgi prowadzone przez biuro rachunkowe w siedzibie firmy

Biuro rachunkowe rozpoczęło prowadzenie ksiąg rachunkowych dla nowego podmiotu gospodarczego. Umowa zakłada, że księgi rachunkowe będą prowadzone w siedzibie firmy a nie w biurze rachunkowym. Czy w związku z tym firma ma obowiązek zgłoszenia tego faktu do urzędu skarbowego?

Czy biuro rachunkowe może wystąpić o wydanie interpretacji podatkowej dla swojego klienta

Biuro rachunkowego nie może we własnym imieniu wystąpić o wydanie indywidualnej interpretacji podatkowej dotyczącej rozliczeń klienta. Natomiast złożenie wniosku o wydanie interpretacji w indywidualnej sprawie klienta możliwe jest w ramach udzielonego przez niego pełnomocnictwa.

Co warto sprawdzić przed podpisaniem umowy z biurem rachunkowym

Uruchamiam firmę, która będzie zajmowała się handlem. Jestem początkującym przedsiębiorcą i zupełnie nie znam się na prowadzeniu dokumentacji związanej z działalnością gospodarczą. Zamierzam więc prowadzenie rozliczeń podatkowych, sporządzanie deklaracji dla ZUS oraz wypełnianie innych obowiązków powierzyć biuru rachunkowemu. Chciałbym oczywiście, żeby dokumentacją mojej firmy zajmowało się solidne i odpowiedzialne biuro. W jaki sposób mogę się upewnić, że wybrałem rzeczywiście dobre, i jaką powinienem podpisać z nim umowę – pyta pan Bartłomiej.

Program do faktur dla klienta w ramach usługi biura rachunkowego

Firmy korzystają z różnych programów do wystawiania faktur. Nie zawsze pracownicy biura mogą zaimportować je do swojego programu księgowego. Tracą więc czas na ich ręczne przepisywanie. A przecież można udostępnić klientowi program do faktur w ramach usługi biura.

Skutki deregulacji zawodu księgowego

Skutki deregulacji zawodu księgowego poznamy dopiero za kilka lat. Mimo wszystko przedstawiciele biur rachunkowych negatywnie oceniają deregulację i chcą przywrócenia poprzednich rozwiązań.

Zasady bezpieczeństwa danych w chmurze obliczeniowej

Korzystanie z usług chmurowych może wiązać się z ryzykiem i obawą o bezpieczeństwo przechowywanych w chmurze danych. Najlepszych praktyk w zakresie przetwarzania danych w chmurze dostarczały dotychczas standardy takie jak Cloud Security Alliance Security Guidance (Wytyczne bezpieczeństwa dla krytycznych obszarów w Cloud Computing), Cloud Control Matrix (CCM) czy choćby tzw. „Dekalog Chmuroluba”.

Księgowi mogą korzystać ze zwolnienia z VAT i z obowiązku prowadzenia kas fiskalnych – nowe stanowisko MF

Księgowi mogą korzystać ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej oraz ze zwolnienia z VAT ze względu na wysokość obrotów. Minister Finansów w wydanej interpretacji ogólnej (pismo z 9 kwietnia 2015 r., sygn. PT3.8101.2.2015.AEW.16) zmienił dotychczas prezentowane stanowisko. Osoby, które zastosowały się do poprzedniego stanowiska i zarejestrowały się do VAT, mogą wrócić do zwolnienia. Na złożenie zawiadomienia mają czas do 8 maja 2015 r.

Czy sprzedaż oddziału biura rachunkowego podlega VAT

Osoba fizyczna prowadzi biuro rachunkowe. Posiada kilka oddziałów biura. Jest czynnym podatnikiem VAT. Obecnie chce sprzedać jedno biuro (oddział). W jego skład wchodzi cały majątek ruchomy i nieruchomy znajdujący się w biurze, m.in.: lokal, wszyscy klienci tego oddziału, zespół pracowników, wyposażenie niezbędne do świadczenia usług, prawa do umów związanych z funkcjonowaniem oddziału (umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych). Ta część firmy jest samodzielna pod względem organizacyjnym i finansowym. Czy prawidłowe będzie wyłączenie transakcji zbycia oddziału firmy z opodatkowania VAT?

Czy biuro rachunkowe może skorzystać ze zwolnienia podmiotowego – zmiana stanowiska MF

Przez kilka ostatnich lat powszechnie przyjmowano, że prowadzenie ksiąg i ewidencji podatkowych oraz sporządzanie deklaracji podatkowych nie wyłącza możliwości korzystania ze zwolnienia od VAT ze względu na wartość sprzedaży, jeżeli czynności te są wykonywane w ramach kompleksowych usług rachunkowo-księgowych. Na początku 2015 r. pojawiły się jednak sygnały, że Ministerstwo Finansów zmieniło stanowisko w tej kwestii. W tej sytuacji należy się spodziewać, że podobnie swoje zdanie w najbliższym czasie zmienią organy podatkowe.

Czy osoba fizyczna prowadząca biuro rachunkowe musi opatrywać deklaracje PIT bezpiecznym podpisem elektronicznym – wyjaśnienie MF

Osoba fizyczna prowadząca biuro rachunkowe musi opatrywać bezpiecznym podpisem elektronicznym formularze PIT-4R, PIT-8AR, PIT-8C, PIT-11, PIT-40, IFT-1 i IFT-3 przesyłane w imieniu klientów. Potwierdziło to Ministerstwo Finansów w odpowiedzi na pytanie redakcji „MONITORA księgowego”.

Czy zlecając prowadzenie rachunkowości biuru rachunkowemu, należy posiadać politykę rachunkowości

Czy zlecając prowadzenie rachunkowości biuru rachunkowemu, musimy posiadać zasady (politykę) rachunkowości? Jeśli tak, to kto ma obowiązek taki dokument opracować (my czy biuro rachunkowe)?

Biura rachunkowe mogą korzystać ze zwolnienia z VAT – zmiana stanowiska MF

9 kwietnia 2015 r. w interpretacji ogólnej MF zmienił stanowisko w sprawie prawa do korzystania przez biura rachunkowe ze zwolnienia podmiotowego z VAT i zwolnień z obowiązku stosowania kas rejestrujących. W interpretacji MF potwierdził, że biura rachunkowe, które wykonują usługi związane z obsługą rachunkowo-księgową (w szczególności: prowadzenie ksiąg rachunkowych, ksiąg podatkowych i innych ewidencji do celów podatkowych, sporządzanie deklaracji, jak również wypełnianie ww. dokumentów):

5 kroków do optymalizacji pracy w księgowości - Cz. V. Program do faktur dla Klienta jako cenny atut oferty biura rachunkowego

Firmy korzystają z różnych programów do wystawiania faktur. Nie zawsze pracownicy biura mogą zaimportować je do swojego programu księgowego. Tracą więc czas na ich ręczne przepisywanie. A przecież można udostępnić klientowi program do faktur w ramach usługi biura.

5 kroków do optymalizacji pracy w księgowości - Cz. IV. Rozliczenia księgowe Firmy, czyli jak uniknąć wysyłania setek identycznych maili

Setki napisanych maili i wykonanych telefonów, aby przekazać przedsiębiorcom informację o wynikach ich firmy w danym miesiącu – to codzienność każdego biura rachunkowego czy kancelarii podatkowej. I to co najmniej 3 razy w miesiącu – przy okazji wyliczenia ZUS, podatku dochodowego i VAT. Jak można to zautomatyzować i gdzie szukać wsparcia w codziennej pracy?

5 kroków do optymalizacji pracy w księgowości - Cz. III. Odczytywanie papierowych faktur, czyli jak przyspieszyć wprowadzanie faktur do programu księgowego

Jak wspomóc tradycyjny obieg dokumentów w firmie i tym samym podnieść efektywność pracowników działu księgowego? Odpowiedzią na to pytanie jest aplikacja do odczytywania skanów papierowych faktur, która już niedługo będzie nieodłącznym narzędziem pracy każdego księgowego. To kolejny krok ku nowoczesności, porównywany do przejścia z papierowych ksiąg na systemy księgowe.

Wyciek firmowych danych a bezpieczeństwo teleinformatyczne

Co jakiś czas serwisy informacyjne donoszą o wycieku danych. Problem ten dotyczy zarówno wielkich korporacji, małych firm jak i organów państwa. Niekiedy do utraty informacji dochodzi przez przypadek lub nieuwagę, a innym razem, w efekcie działania hakerów. Czy można się w jakiś sposób bronić przed takim zjawiskiem? W pewnym stopniu tak: np. rozwijając systemy teleinformatyczne.

Uproszczona ewidencja przychodów i kosztów zamiast ksiąg - zmiany w ustawie o rachunkowości

W wyniku zmian, które przewiduje rządowy projekt noweli ustawy o rachunkowości, małe przedsiębiorstwa zaoszczędzą na prowadzeniu rachunkowości. W sumie może to być nawet ponad 61 mln zł. Według Ministerstwa Finansów "przełomem" będzie wprowadzenie możliwości prowadzenia uproszczonej ewidencji przychodów i kosztów, zamiast ksiąg rachunkowych przez małe organizacje pozarządowe. Ze zwolnienia będą wyłączone niektóre jednostki, np. te, które nie posiadają statusu organizacji pożytku publicznego.

5 kroków do optymalizacji pracy w księgowości - Cz. II. Skuteczna komunikacja Księgowego z Klientem

Jak sprawić, aby przepływ informacji między Księgowym a Klientem spełniał oczekiwania obu stron? Kiedy Klient uzna, że dostał wystarczającą porcję informacji o swojej firmie? A kiedy Księgowy będzie w stanie je dostarczyć? Stworzenie warunków do sprawnej komunikacji stanowi drugi krok do optymalizacji pracy w księgowości.

Biura rachunkowe mogą wrócić do zwolnienia podmiotowego z VAT

Biura rachunkowe, które w wyniku ustawy deregulacyjnej zrezygnowały ze zwolnienia podmiotowego z VAT, mogą do niego powrócić. W tym celu powinny zawiadomić właściwego naczelnika urzędu skarbowego w terminie do 8 maja 2015 r.

Globalne biblioteki ułatwią pracę księgowym

Każde biuro rachunkowe to przede wszystkim przynajmniej kilkanaście obsługiwanych podmiotów gospodarczych oraz tysiące dokumentów miesięcznie, które muszą zostać zaksięgowane w określonym czasie. Procesy te mogą, ale nie muszą być wykonywane ręcznie. Przynajmniej do pewnego stopnia można je usprawnić i zautomatyzować, ułatwiając pracę księgowym. Jednym z elementów, który znacząco wpływa na efektywność są tzw. globalne biblioteki.

5 kroków do optymalizacji pracy w księgowości - Cz. I. Właściwa organizacja i podział pracy

Analiza zadań pracowników – praca z dokumentami księgowymi rozłożona na czynniki pierwsze.

Biura rachunkowe a VAT i kasy fiskalne

Minister Finansów wydał 9 kwietnia br. interpretację ogólną w zakresie stosowania tzw. zwolnienia podmiotowego z VAT (tj. zwolnienia określonego w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy o VAT - ze względu na niskie obroty) oraz obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących wobec podmiotów wykonujących m.in. usługi związane z obsługą rachunkowo-księgową.

IFK poleca: Księgowi jednak bez kas rejestrujących

Minister finansów 9 kwietnia 2015 r. wydał interpretację ogólną, w której potwierdził, że księgowi, biura rachunkowe, osoby, które prowadzą księgi, ewidencje, wypełniają deklaracje, mogą korzystać ze zwolnienia z VAT ze względu na wysokość obrotu.

REKLAMA