REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

4 mity na temat outsourcingu księgowości w średniej firmie

SaldeoSMART
SaldeoSMART to ewolucja w księgowości.
4 mity na temat outsourcingu księgowości w średniej firmie
4 mity na temat outsourcingu księgowości w średniej firmie
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Jak wynika z raportu przygotowanego przez firmę Grant Thornton, w Polsce jedynie 8% średnich i dużych firm zlecało kiedykolwiek obsługę księgową na zewnątrz. Z 35 badanych krajów niższy współczynnik ma jedynie Malezja, gdzie outsourcing księgowy w dużych i średnich firmach prowadzi jedynie 6% przedsiębiorstw. Czego boją się polskie firmy przy outsourcingu usług księgowych?

REKLAMA

Mit 1. Zlecenie księgowości na zewnątrz to ryzyko utraty danych

Wprost przeciwnie. Firmy księgowe muszą zadbać o możliwość bezpiecznego przechowywania i archiwizacji danych. Znacznie częściej korzystają z nowoczesnych rozwiązań technologicznych pozwalających na zabezpieczenie danych, tworzenie regularnie back-upów i umożliwienie dostępu do danych z każdego miejsca i o każdym czasie.

Polecamy: Nowe umowy zlecenia i inne umowy cywilnoprawne od 1 stycznia 2017 r.

Mit 2. Zlecenie księgowości na zewnątrz oznacza utratę kontroli

Firmy często boją się, że zlecając usługi księgowe, stracą kontrolę nad częścią firmy. Tymczasem dobrze przemyślane wdrożenie outsourcingu pozwala zachować pełną kontrolę nad wszelkimi danymi, a nierzadko dodatkowo ułatwia korzystanie z nich. Przy wyborze partnera do outsourcingu warto zwrócić uwagę na to, jakie rozwiązania proponuje biuro rachunkowe i w jaki sposób firma zachowuje dostęp do danych i archiwum. Biuro rachunkowe z nowoczesnymi rozwiązaniami przechowywania dokumentów w chmurze czy na wysłanych serwerach z dostępem online, umożliwiające kontrolę nad obiegiem dokumentów nie tylko nie zmniejsza poziomu kontroli, ale pozwala go powiększyć.

Umowa biura rachunkowego z klientem - wzór

Mit 3. Wrażliwe dane są bardziej narażone na wyciek

Każde biuro rachunkowe musi zachować zasady bezpieczeństwa danych i zapewnić klientom pełne bezpieczeństwo. Obawa o zwiększenie ryzyka wycieku wrażliwych danych jest nieuzasadniona – to właśnie w wewnętrznie prowadzonych procesach takie ryzyko jest większe ze względu na mniejsze nakłady na zabezpieczenia, jakie firmy prowadzą wewnętrznie.

Polecamy: Monitor Księgowego – prenumerata


Mit 4. Jeśli prowadzimy księgowość wewnętrznie, to oszczędzamy

Poczucie lepszej kontroli nad kosztami procesów księgowych przy ich prowadzeniu wewnętrznie to częsty błąd firm z sektora średnich i dużych przedsiębiorstw. Choć na pierwszy rzut oka wydaje się, że zlecenie księgowości na zewnątrz to spory koszt, to jednak wziąwszy pod uwagę wszystkie zmienne – od konieczności zatrudnienia pracowników i związanych z tym kosztów pracy, poprzez konieczność zadbania o całą infrastrukturę (miejsce pracy, sprzęt, systemy IT), po ewentualne problemy i straty wynikające z nieprawidłowo lub niedostatecznie szybko wykonanych działań – okazuje się, że outsourcing usług księgowych jest tańszym rozwiązaniem.

3 powody, dla których warto korzystać z nowoczesnych biur księgowych

Czy warto się bać?

Doświadczenia takich krajów jak Brazylia (64% średnich i dużych firm zleca prowadzenie księgowości biurom rachunkowych) czy Finlandia (52%) pokazują, że takie działanie może być równie bezpieczne, jak prowadzenie księgowości wewnętrznie, a do tego niewątpliwie przekłada się na lepsze wyniki finansowe. Świadczy o tym również coraz większe zainteresowanie outsourcingiem księgowym w innych krajach Europy i świata. Jedynie 16% firm, które kiedykolwiek zleciły księgowość na zewnątrz, powraca do starego rozwiązania i przenosi księgowość ponownie do wewnątrz. Z rozwoju tego rynku wynika również to, że biura rachunkowe w Polsce powinny przygotować się na możliwość przyjęcia i skutecznej obsługi nie tylko firm z sektora MŚP, ale również średnich przedsiębiorstw. To przygotowanie obejmuje nie tylko konieczność posiadania wykwalifikowanej kadry, ale również nowoczesnych systemów ułatwiających i usprawniających pracę biur księgowych – takich jak SaldeoSMART.

Źródło: SaldeoSMART

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Autopromocja

REKLAMA

Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Biura rachunkowe
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Najnowocześniejsze narzędzia i mnóstwo fachowej wiedzy już 26-27 października podczas Międzynarodowego Kongresu Biur Rachunkowych!

    Dwa dni szkoleń, warsztatów i porad ekspertów oraz praktyków z zakresu rachunkowości i księgowości czeka wszystkich odwiedzających czwartą edycję MKBR w Targach Kielce. Nie zabraknie tematów związanych z Krajowym Systemem e-Faktur oraz prezentacji najnowszego oprogramowania wykorzystywanego w biurach rachunkowo-księgowych. Patronem medialnym Kongresu jest Infor.

    Siedziba biura rachunkowego. Jak wybrać, jak urządzić, co jest ważne? Własny lokal czy wynajęty?

    Otwierając biuro rachunkowe ponad ćwierć wieku temu nie zastanawiałam się wcale nad jego umiejscowieniem. Wyszłam z założenia, że przedsiębiorcy w zasadzie pracują i mieszkają wszędzie, więc zawsze komuś będzie blisko. To były czasy wyłącznie pracy stacjonarnej z papierowymi dokumentami, nikt nawet nie pomyślał, że może być inaczej. 

    Jakie błędy księgowi popełniają najczęściej? Czy można się od nich ubezpieczyć?

    Błędy kosztują księgowych coraz więcej – od 1 lipca 2023 r. maksymalna grzywna za wykroczenia skarbowa wzrosła do 72 tys. zł. Grzywny i mandaty karne nie zamykają listy finansowych konsekwencji pomyłek w pracy – zaliczają się do nich również m.in. roszczenia klientów i koszty postępowań karnych, karno-skarbowych i administracyjnych. Do najczęstszych błędów pracowników i właścicieli biur rachunkowych należą m.in. utrata dofinansowania z PFRON oraz uchybienia w zgłoszeniach VAT i rocznych deklaracjach PIT – podaje Leadenhall Insurance. Finansową odpowiedzialność za błędy i uchybienia w obsłudze klientów może przejąć na siebie ubezpieczyciel w ramach ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) zawodowej.

    Księgowa pilnie poszukiwana. Outsourcing usług księgowo-finansowych

    Znacząco wzrosła liczba firm, które poszukują księgowych i specjalistów do spraw rachunkowości. Najnowsze dane Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości wskazują, że na 50 największych portalach rekrutacyjnych w Polsce pracodawcy opublikowali 308,5 tys. nowych ofert pracy, co stanowi wzrost w stosunku do poprzedniego miesiąca o ponad 14 proc. (Dane z maja 2023. Wzrost miesiąc do miesiąca). Jeden z najwyższych wzrostów notują ogłoszenia w obszarze księgowości i specjalistów do spraw rachunkowości. Rok do roku to aż 43 proc. Nie dziwi fakt, że coraz więcej polskich firm korzysta z outsourcingu księgowego. 

    REKLAMA

    Zmiany w KSeF 2023. Co nowego dla dużych firm od 1 września?

    Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowelizacji rozporządzenia dotyczącego Krajowego Systemu e-Faktur. Zmiany przepisów pozwolą na przyznawanie ograniczonych uprawnień w KSeF dla dużych struktur podmiotów posiadających różne oddziały lub wyodrębnione jednostki wewnętrzne. Eksperci z Exorigo-Upos wyjaśniają, co to oznacza dla przedsiębiorców i jak powinni w tej kwestii działać.

    Obowiązkowy KSeF od lipca 2024 r. Czy przedsiębiorcy będą mieli czas na przetestowanie systemu?

    Korzyści podatkowe, ale i sporo obaw o to, jak ten system będzie wdrażany i czy nie będzie  komplikacji więcej niż korzyści. Obowiązek e-fakturowania wchodzi w życie w lipcu 2024, a w styczniu 2025 obejmie sektor MŚP zwolniony z VAT. Zmiany są oceniane przez przedsiębiorców pozytywnie, ale nie brakuje obaw natury technicznej. 

    Najczęstsze błędy przy wdrożeniu KSeF w biurze rachunkowym

    Wdrożenie systemu KSeF w biurze rachunkowym może napotkać różne wyzwania. Jakie błędy pojawiają się najczęściej?

    Chcesz być w centrum księgowości w Polsce? Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych już 26-27 października w Targach Kielce!

    Dwa dni wypełnione szkoleniami i warsztatami z praktykami z zakresu rachunkowości i księgowości. Mnóstwo fachowej wiedzy i przegląd najnowocześniejszych narzędzi wspomagających i usprawniających pracę księgowych oraz udział przedsiębiorców zainteresowanych usługami. Tak w wielkim skrócie będzie wyglądał tegoroczny Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych.

    REKLAMA

    Wdrożenie KSeF – co powinien zrobić księgowy lub biuro rachunkowe a co przedsiębiorca

    Od 1 lipca 2024 roku Krajowy System e-Faktur (KSeF) będzie obowiązkowy dla wszystkich podatników. Jaka jest w procesie wdrażania obowiązkowego modelu KSeF rola przedsiębiorców, a jaka biur rachunkowych (księgowych)? 

    Jak skarbówka wybiera podatników do kontroli skarbowej? 90% skuteczności. Analiza ryzyka i narzędzia analityczne

    Ministerstwo Finansów informuje, że wybieranie przez organy Krajowej Administracji Skarbowej podatników (tzw. "typowanie") do kontroli skarbowych opiera się na analizie ryzyka z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi analitycznych. KAS rozpoczynając kontrole dba o to, by były one precyzyjnie kierowane tam, gdzie stwierdzono ryzyko poważnych nieprawidłowości. Obecnie skuteczność tych kontroli wynosi ponad 90 procent.

    REKLAMA