Kategorie

Kompetencje

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kompetencje cyfrowe - tego przede wszystkim wymagają pracodawcy. Cyfryzacja rynku pracy to trend przyspieszony przez epidemię koronawirusa. Jak nową rzeczywistość oceniają pracownicy? Na to pytanie odpowiada raport "Cyfrowa ewolucja kariery".
Teoria autodeterminacji (SDT) w procesie uczenia się w pracy - na czym polega? Czym charakteryzuje się potrzeba autonomii, kompetencji i relacji? Jakie są 2 typy celów teorii SDT?
Kompetencje dla sektorów to kolejny konkurs, którego celem jest wybór operatorów działań szkoleniowych lub doradczych. Sprawdź, kto może otrzymać dofinansowanie i na co je przeznaczyć?
Zasadnicze pytanie jest takie, czy zmiana wywołuje kryzys, czy kryzys zmianę i czy w ogóle to, co niektórzy nazywają problemem, a inni sytuacją niestabilną, musi pójść w kierunku całkowitej rewolucji w naszym życiu? Czy jesteśmy skazani na uleganie lękom i silnym emocjom? Jak w ogóle podejść do kwestii trudnej zmiany?
Programista to wciąż bardzo pożądany zawód. Nawet w czasie pandemii osoby te nie martwią się, że nie znajdą nowej pracy. Jak zatrzymać w firmie najlepszych z nich? Czego oczekują od pracodawcy?
Kompetencje DevOps są przepustką do wysokich zarobków w IT. Wciąż jednak jest niska podaż osób z kompetencjami programisty, wdrożeniowca i administratora jednocześnie. Osobę z kompetencjami DevOps poszukuje się 4 razy dłużej niż innego specjalisty z branży IT.
Niezwykle istotne jest, aby wciąż rozwijać się zawodowo i osobiście. Jedną z form rozwoju jest niewątpliwie praca w innym kraju. Może wiązać się ze strachem przed nieznanym, jednak warto zaryzykować. Jakie korzyści daje praca w międzynarodowym środowisku?
Zintegrowany System Kwalifikacji (ZSK) pomaga dowiedzieć się, jakich umiejętności i kompetencji wymaga dana kwalifikacja oraz gdzie można je potwierdzić poprzez uzyskanie certyfikatu z numerem Polskiej Ramy Kwalifikacji (PRK). Jest to narzędzie niezwykle pomocne mamom, które nie pracują ze względu na opiekę nad nowo narodzonym dzieckiem i mogą ten czas poświęcić także na zdobywanie nowych kompetencji.
„Ważność” kompetencji, czyli czas, kiedy jest ona atrakcyjna w firmie, branży, na rynku, jest coraz krótsza. To sprawia, że zdolność uczenia się, a zatem motywacja do nieustannego poszerzania wiedzy i gotowość do podnoszenia kwalifikacji, będą stanowiły o naszej przewadze konkurencyjnej na rynku.
Brak możliwości rozwoju to jedna z głównych przyczyn zmiany pracy. Pozostałe to niskie wynagrodzenie i zła współpraca z przełożonym oraz zespołem.
Współpraca to umiejętność, która jest jedną z najbardziej pożądanych przez pracodawców bez względu na specyfikę, wielkość organizacji czy branżę. Jest ona kluczowa, by osoby w organizacjach efektywniej realizowały procesy i osiągały cele firmy.
Środowisko pracy ewoluuje bardzo dynamicznie - następuje zmiana organizacji pracy oraz stylu zarządzania, technologii w rekrutacji i wdrożeniach. Dział HR uświadamia sobie, że przed nim nowe wyzwania, np. dbałość o markę pracodawcy. Jak możemy się przygotować na kolejne 10 lat? Czy to możliwe? Jakie kompetencje rozwijać już dziś, żeby wyjść naprzeciw przyszłości? W przededniu kolejnej rewolucji technologicznej i zagrożeń ekologicznych oraz społecznych warto zadać sobie pytanie, za rozwój jakich kompetencji będziemy odpowiedzialni w naszych przedsiębiorstwach?
Agencja Wywiadu wystawiała się na targach pracy "Absolvent Talent Days". Jakich osób poszukuje? Na jakie zarobki mogą liczyć kandydaci do pracy?
Niskie bezrobocie wpływa na problemy z pozyskiwaniem pracowników. Pracodawcy szukają osób z odpowiednimi kompetencjami. Wykształcenie przestaje być kluczowe w rekrutacji.
Pracodawcy i związkowcy Rady Dialogu Społecznego poparli projekt powstania Funduszu Podnoszenia Kompetencji i Kwalifikacji. FPKiK miałby na celu wspieranie pracowników w stałym uczeniu się w miejscu pracy.
Polski manager jest dobrze wykształcony i otwarty na nowoczesne technologie. Ma niską samoocenę, odporność na stres i małą pewność siebie. Czym różni się kobieta manager od mężczyzny managera? Co ich motywuje? W jaki sposób podejmują decyzje?
Zmiany pokoleniowe oraz rozwijająca się technologia wymuszają zmiany w podejściu działów szkoleniowych oraz HR do form i formatów szkoleniowych. Zapotrzebowanie na pracowników wyróżniających się szczególnymi kompetencjami, o wysokiej kreatywności i zaangażowaniu powoduje, że działy HR szukają nowatorskich narzędzi szkoleniowych i edukacyjnych.
Zawód blogera czy vlogera jest zdominowany przez osoby młode. Jakie można czerpać korzyści z bycia blogerem? Czy jest to zawód opłacalny?
Specjalista do spraw zakupów to jeden z zawodów poszukiwanych przez pracodawców. Jakimi cechami powinien charakteryzować się dobry ekspert do spraw zakupów? W których branżach brakuje kupców i gdzie zarabia się najwięcej?
Często bardzo trudno jest wyłonić najlepszych kandydatów na dane stanowisko pracy. Na co należy zwrócić szczególną uwagę podczas rekrutacji? Poznaj metodę dr. Roberta Hogana.
Matryca kompetencji pracownika stanowi odpowiedź na sprawne zarządzanie zespołem i jego rozwój. Czym jest matryca kompetencji? Jakie korzyści płyną z zastosowania matrycy? Poznaj wzór matrycy kompetencji.
Konfederacja Lewiatan zaproponowała utworzenie Funduszu Podnoszenia Kompetencji. Dotychczasowe rozwiązania w postaci Zakładowego Funduszu Szkoleniowego (ZFS) i Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS) nie zmieniły niskiego zaangażowania w szkolenia. Na czym polegałoby działanie Funduszu Podnoszenia Kompetencji?
Współczesny handel w coraz większym stopniu ulega automatyzacji. W związku z tym od pracowników wymaga się kompetencji analitycznych.
W prężnie funkcjonujących organizacjach pracownicy zajmują się tym, w czym są najlepsi, a zespoły tworzone są tak, by umiejętności poszczególnych osób uzupełniały się. Do tego potrzebna jest jednak właściwie zaplanowana strategia zarządzania kompetencjami pozwalająca odpowiednio gospodarować kapitałem ludzkim w organizacji. Jakie metody warto w niej wykorzystać?
Aby poprawić efektywność pracy, warto się stosować do zasad zarządzania czasem i zarządzania sobą w czasie. Na czym one polegają? Dlaczego tak ważne jest codzienne planowanie dla pracy?
Powiat to jednostka samorządu terytorialnego drugiego stopnia, obejmująca obszar kilku gmin. Jego działalność oparta jest na ustawie z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym.
Instytucja referendarza sądowego została wprowadzona do sądów powszechnych na podstawie ustawy z dnia 21.08.1997r o zmianie ustaw - Prawo o ustroju sądów powszechnych, Kodeks postępowania cywilnego, ustawy o księgach wieczystych i hipotece oraz ustawy o prokuraturze. Referendarz sądowy jest zatrudniony do wykonywania określonych w ustawach czynności. W zakresie powierzonych mu czynności referendarz ma kompetencje sądu, chyba że ustawa stanowi inaczej.
Do zadań Trybunału Konstytucyjnego należy rozstrzyganie sporów kompetencyjnych. Trzeba jednak zaznaczyć, że ta kategoria spraw jest rozstrzygana bardzo rzadko. Wszczęcie postępowania przed Trybunałem powoduje zawieszenie postępowania przed organami, które prowadzą spór kompetencyjny.
Trybunał Konstytucyjny jest organem władzy sądowniczej, powołanym do badania zgodności z Konstytucją aktów normatywnych i umów międzynarodowych oraz wykonywania innych zadań określonych w Konstytucji. Funkcje Trybunału Konstytucyjnego pozwalają na eliminowanie aktów prawnych niezgodnych z postanowieniami ustawy zasadniczej.
Na obecny rynku pracy coraz większą uwagę, oprócz konkretnej wiedzy i znajomości zagadnień w zakresie teoretycznym, zwraca się na kompetencje społeczne.