REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Księgowość, Biuro rachunkowe

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Biura rachunkowe nie podpisują umów o powierzenie przetwarzania danych osobowych

Biura rachunkowe są wciąż na celowniku GIODO, gdyż notorycznie nie podpisują z klientami umów o powierzenie przetwarzania danych osobowych i stają się przez to ich administratorami. Działają w związku z tym ze szkodą dla siebie.

Ewidencja pozabilansowa w jednostce budżetowej

Jednostki budżetowe zobowiązane są do prowadzenia rozbudowanej ewidencji pozabilansowej. W obowiązującym standardowym planie kont wymienione są konta służące do rejestrowania zdarzeń pozabilansowych. Jak uniknąć problemów związanych z prowadzeniem tych kont?

Co lepsze – tradycyjna księgowość, czy e-księgowość?

Żyjemy w świecie nowych technologii – nikt nie może temu zaprzeczyć. Nowości wkradają się także w świat księgowości – wiele banków proponuje prowadzenie księgowości on-line, jako dodatek do firmowego konta. Czy jednak tradycyjna księgowość może być zastąpiona przez system? Odpowiedzi szukają specjaliści Cafe Finance.

Nowe zasady udzielania pełnomocnictw w sprawach podatkowych

Od 1 stycznia 2016 r. można ustanowić pełnomocnika dla nieobecnej osoby lub niemogącej prawidłowo działać firmy (np. z uwagi na brak zarządu). Natomiast od 1 lipca 2016 r. płatnik będzie mógł wyznaczyć jako pełnomocnika ogólnego biuro rachunkowe lub doradcę podatkowego.

REKLAMA

Biuro rachunkowe pełnomocnikiem ogólnym

Od 1 lipca 2016 r. płatnik będzie mógł wyznaczyć jako pełnomocnika ogólnego biuro rachunkowe lub doradcę podatkowego. Upoważni je do działania w swoim imieniu we wszystkich sprawach podatkowych oraz w innych sprawach należących do właściwości organów podatkowych lub organów kontroli skarbowej.

Obowiązki firm księgowych wynikające z IV Dyrektywy AML (Anti-Money Laundering)

W 2017 roku firmy zajmujące się usługowym prowadzeniem ksiąg rachunkowych czekają zmiany. Wszystko przez konieczność dostosowania prawa krajowego do IV Dyrektywy AML (Anti-Money Laundering). Jakie są jej najważniejsze zapisy?

Klasyfikacja budżetowa - nowy rozdział „85211 Świadczenie wychowawcze"

Nowy rozdział klasyfikacji budżetowej „85211 Świadczenie wychowawcze" został dodany przez Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 12 kwietnia 2016 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych.

Odszkodowanie wypłacone z OC biura rachunkowego

Czy odszkodowanie wypłacone z ubezpieczania OC biura rachunkowego stanowi przychód z działalności gospodarczej, który podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych?

REKLAMA

Jak odróżniać nakłady inwestycyjne od remontowych

W siedzibie jednostki budżetowej wymieniono windę dla niepełnosprawnych na nowszy model, za który zapłacono 140 000 zł. Czy taką kwotę można zapłacić ze środków remontowych, czy trzeba na to mieć zabezpieczone środki na inwestycje?

Jak ewidencjonować zespoły komputerowe

Jednostka budżetowa zakupiła sprzęt komputerowy, na fakturze są 4 pozycje: jednostka centralna, monitor, klawiatura, drukarka. Jak poprawnie to zaksięgować - wszystko jako jeden zestaw na koncie 011 "Środki trwałe", czy osobno komputer na 011 (wartość 3800 zł) i osobno drukarkę na 013 (wartość 1100 zł), ujmując ją bezpośrednio w koszty (paragraf 4210)?

Klasyfikacja budżetowa wydatku na poświadczenie podpisu

Jednostka budżetowa dokonała wydatku w zakresie poświadczenia własnoręczności podpisu i otrzymała z kancelarii notarialnej fakturę VAT. Do jakiego paragrafu wydatków należy zaklasyfikować tę operację? Czy właściwy będzie § 4170 „Wynagrodzenia bezosobowe”, czy § 443 „Różne opłaty i składki”?

Małe podmioty – nowa kategoria podmiotów w ustawie o rachunkowości

Zmiany w ustawie o rachunkowości wprowadzają nową kategorię podmiotów, tj. małe podmioty.

Kto odpowiada za błąd ujawniony podczas zmiany biura rachunkowego

W trakcie przejmowania zorganizowanej części przedsiębiorstwa został popełniony błąd polegający na ujęciu w ewidencji środków trwałych dwóch składników będących przedmiotem leasingu operacyjnego, dla których dokonywano odpisów amortyzacyjnych w latach 2014–2015. Dodatkowo w kosztach ewidencjonowano miesięczne raty leasingowe, a po zakończeniu okresu leasingu środki transportu zostały ujęte w ewidencji środków trwałych i odpisy amortyzacyjne odnoszono w koszty spółki. Błąd został ujawniony podczas zmiany biura rachunkowego. Jakie będą tego skutki w podatku dochodowym oraz bilansie? Jaka jest odpowiedzialność biura rachunkowego za popełnione błędy?

Sprawozdania budżetowe – zmiany w 2016 i 2017 r.

Zmiany w zakresie sprawozdań budżetowych, mające wejść w życie w 2016 i 2017 r. wynikają głównie z konieczności dostosowana sprawozdań Rb-70 do nowej struktury zatrudnienia w sądownictwie. Drugim istotnym powodem nowelizacji jest uprawnienie jednostek samorządu terytorialnego do organizacji wspólnej obsługi administracyjnej i finansowej.

Jak założyć biuro rachunkowe?

Właściciele większości działających na rynku firm i przedsiębiorstw decydują się powierzyć prowadzenie swoich finansów wyspecjalizowanym biurom rachunkowym. Kto i na jakich warunkach może obecnie je zakładać?

Kompleksowa platforma dla księgowości i firm

SaldeoSMART staje się kompleksową platformą księgową. SaldeoSMART, dostępne dla biur rachunkowych oraz firm, połączyło się z produktem Saldeo, który będzie funkcjonował teraz pod nazwą Komunikacja z Klientem. W ramach platformy dostępne będą także pakiety Odczytywanie Dokumentów oraz Obieg Dokumentów.

Jaka jest stawka VAT na usługi wybielania zębów

Nasze biuro rachunkowe obsługuje klientów świadczących usługi stomatologiczne, tj. kilku lekarzy stomatologów oraz niepubliczny zakład opieki zdrowotnej mający status podmiotu leczniczego. Nasi klienci na usługi wybielania zębów żywych oraz leczonych endodontycznie (kanałowo) stosują zwolnienie z VAT. Mamy wątpliwości, czy nasi klienci prawidłowo stosują zwolnienie do świadczonych usług wybielania zębów żywych i leczonych kanałowo?

Odpowiedzialność biura rachunkowego za błędy w rozliczeniach podatkowych

Coraz więcej podatników zleca swoją księgowość biurom rachunkowym. Korzystając z usług biur rachunkowych wydaje się że to księgowi ponoszą pełną odpowiedzialność za księgi podatkowe, ale czy rzeczywiście tak jest? Czy zlecenie biuru księgowemu obsługę księgową swojej firmy jest metodą na uniknięcie odpowiedzialności przed fiskusem?

Automatyzacja księgowości ułatwieniem dla przedsiębiorców

W ostatnim czasie coraz częściej można usłyszeć historie ludzi, którzy zdecydowali się zrezygnować z pracy w dużej firmie i rozpocząć własną działalność. W podjęciu tej niełatwej przecież decyzji mogą pomóc możliwości, jakie dostarcza... współczesna technologia.

Wydanie pkpir klientowi przez biuro rachunkowe

Jako biuro rachunkowe zajmujemy się prowadzeniem ksiąg przychodów i rozchodów przedsiębiorców. Klient po zawarciu umowy o świadczenie usług dokonuje stosownej zmiany w CEIDG, wskazując nasze biuro rachunkowe jako podmiot prowadzący dokumentację rachunkową oraz siedzibę naszego biura jako miejsce jej przechowywania. Na podstawie stosowanego przez nas wzoru umowy, po zakończeniu roku podatkowego, wydajemy klientowi jego pkpir za ten rok. Klient przechowuje pkpir we własnym zakresie aż do momentu przedawnienia zobowiązania podatkowego. Czy w związku z wydaniem mu pkpir za 2015 rok klient powinien dokonać zmian we wpisie do CEIDG?

Prowadzenia biura rachunkowego a formalności

Prowadzenie biura rachunkowego wiąże się z koniecznością dopełnienia licznych formalności ustawowych, w tym m.in. zawarcia stosownego ubezpieczenia OC oraz spełnienia wymogów ustawowych wynikających ze znowelizowanej ustawy o ochronie danych osobowych.

Mała księgowość - o czym powinieneś pamiętać?

Mała księgowość nie jest sposobem rozliczania się zarezerwowanym wyłącznie dla samozatrudnionych, lecz bardzo często prowadzona jest także przez małe i średnie przedsiębiorstwa. Jest ona znacznie tańsza i prostsza od księgowości pełnej. Chociaż księgowość na zasadach uproszczonych nie jest rzeczą skomplikowaną, każdy przedsiębiorca rozliczający się w ten sposób powinien zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii.

Darmowa pomoc prawna 2016 - klasyfikacja wydatków

Dostęp do nieodpłatnej pomocy prawnej zostanie zapewniony od stycznia 2016 r. W jakim rozdziale powinno się klasyfikować wydatki związane z udzielaniem nieodpłatnej pomocy prawnej?

Rezygnacja z ewidencji przy zastosowaniu kasy rejestrującej

Biuro rachunkowe wykonuje usługi polegające na prowadzeniu ksiąg rachunkowych, ksiąg podatkowych oraz innych ewidencji do celów podatkowych, sporządzaniu w imieniu i na rzecz podatników i płatników zeznań i deklaracji podatkowych, deklaracji rozliczeniowych do ZUS, sporządzaniu dokumentacji kadrowo-płacowej. Przy spełnieniu jakich warunków może zrezygnować z prowadzenia ewidencji sprzedaży i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kasy rejestrującej?

4 mity na temat outsourcingu księgowości w średniej firmie

Jak wynika z raportu przygotowanego przez firmę Grant Thornton, w Polsce jedynie 8% średnich i dużych firm zlecało kiedykolwiek obsługę księgową na zewnątrz. Z 35 badanych krajów niższy współczynnik ma jedynie Malezja, gdzie outsourcing księgowy w dużych i średnich firmach prowadzi jedynie 6% przedsiębiorstw. Czego boją się polskie firmy przy outsourcingu usług księgowych?

Ewidencja księgowa poszczególnych rodzajów faktoringu

Faktoring to coraz częściej wykorzystywany sposób finansowania działalności firm. Polega na wykupieniu przez wyspecjalizowaną firmę (faktora) nieprzeterminowanych wierzytelności z odroczonym terminem płatności od wystawcy faktury (faktoranta). Faktorant otrzymuje niezwłocznie od faktora pieniądze za tę sprzedaż i może je przeznaczyć na bieżącą działalność czy inwestycje. Nie musi czekać na środki od odbiorcy do końca terminu płatności. Natomiast kontrahent sprzedawcy spłaca swoje zobowiązania firmie faktoringowej (faktorowi). W praktyce okazuje się jednak, że ujęcie księgowe transakcji faktoringowej powoduje wiele wątpliwości.

Ewidencja księgowa poszczególnych rodzajów faktoringu

Faktoring to coraz częściej wykorzystywany sposób finansowania działalności firm. Polega na wykupieniu przez wyspecjalizowaną firmę (faktora) nieprzeterminowanych wierzytelności z odroczonym terminem płatności od wystawcy faktury (faktoranta). Faktorant otrzymuje niezwłocznie od faktora pieniądze za tę sprzedaż i może je przeznaczyć na bieżącą działalność czy inwestycje. Nie musi czekać na środki od odbiorcy do końca terminu płatności. Natomiast kontrahent sprzedawcy spłaca swoje zobowiązania firmie faktoringowej (faktorowi). W praktyce okazuje się jednak, że ujęcie księgowe transakcji faktoringowej powoduje wiele wątpliwości.

3 powody, dla których warto korzystać z nowoczesnych biur księgowych

Czym charakteryzuje się nowoczesne biuro księgowe? To nie tylko biuro zatrudniające specjalistów, którzy są na bieżąco z przepisami i nowelizacjami, ale też firma, której sposób funkcjonowania jest dla klienta przyjazny i ułatwia mu prowadzenie biznesu. Nowoczesne biuro księgowe pozwala na dostarczanie dokumentów elektronicznie (bez konieczności osobistego ich przekazywania w wersji analogowej), prowadzi archiwum online, dba o bezpieczeństwo danych i umożliwia dostęp do informacji z każdego miejsca i o każdym czasie. Dlaczego warto zwrócić uwagę na to, czy biuro rachunkowe, z którego usług chcemy skorzystać, jest nowoczesne? Istnieją ku temu przynajmniej 3 przesłanki.

Odbiór dokumentów przez biuro rachunkowe online

Szukasz nowoczesnego i sprawnego biura rachunkowego? Zwróć uwagę na to, w jaki sposób odbywa się przekazywanie do niego dokumentów księgowych. Możliwość przekazywania ich online to pierwsza wskazówka mówiąca o tym, że masz do czynienia z biurem rachunkowym, które jest zaawansowane technologicznie.

Niezachowanie zasady memoriału

Zasada memoriału, określona w art. 6 ust. 1 uor, mówi, że w księgach rachunkowych jednostki należy ująć wszystkie osiągnięte, przypadające na jej rzecz przychody i obciążające ją koszty związane z tymi przychodami dotyczące danego roku obrotowego, niezależnie od terminu ich zapłaty. Oznacza to, że przy ewidencji przychodów i kosztów przyjmuje się, że są one osiągane (ponoszone) w momencie ich wystąpienia, a nie w momencie wykonania operacji pieniężnej (wpływu lub wypływu środków pieniężnych z kasy lub rachunku bankowego jednostki).

Co powinna zawierać umowa zawarta z biurem rachunkowym?

Podpisywanie umowy z biurem rachunkowym to dla wielu przedsiębiorców bardzo stresujące zadanie. Na co zwrócić w niej uwagę? Jak czytać taki dokument, skoro o księgowości przedsiębiorca najczęściej wie bardzo mało? Jakie elementy może zapisać w umowie biuro rachunkowe i co koniecznie powinno się w niej znaleźć?

Biura rachunkowe prowadzące pkpir a procedury przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu

Biura rachunkowe, których działalność sprowadza się wyłącznie do prowadzenia podatkowych ksiąg klientów, nie muszą wykonywać obowiązków wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, m.in. posiadać pisemnych wewnętrznych procedur określających zasady wykonywania obowiązków wynikających z przepisów tej ustawy. Natomiast te biura, które dla części klientów prowadzą księgi rachunkowe, a dla innych – pkpir, obowiązki nałożone ustawą o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy wykonują tylko w zakresie umów z klientami, dla których prowadzą księgi rachunkowe. Tak wynika z definicji usługowego prowadzenia ksiąg zawartej w ustawie o rachunkowości.

Pełnokrwista postać księgowego, czyli wiedza, praktyka i etyka

Dobry księgowy, czyli osoba przygotowana do wykonywania zawodu księgowego, ma niezbędną wiedzę merytoryczną, posiada praktyczne umiejętności i doświadczenie w zawodzie, ale także przestrzega zasad etyki zawodowej. A zatem te trzy człony składają się na pełnokrwistą postać księgowego – mówi Franciszek Wala, prezes Zarządu Głównego Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, w wywiadzie dla portalu Infor.pl

Jak wybrać dobre biuro rachunkowe

Każdy właściciel nowopowstałej działalności gospodarczej w pierwszej kolejności szuka dobrego biura rachunkowego. Pomoc księgowa jest najlepszym rozwiązaniem dla początkującego przedsiębiorcy, który dopiero zaczyna swoją karierę z własną działalnością gospodarczą ale również dla przedsiębiorcy, który istnieje już długo na rynku a jego rozliczenia księgowe są coraz bardziej skomplikowane. Tylko jak znaleźć dobre biuro rachunkowe?

Wydatki na utrzymanie psa do ochrony biura rachunkowego można zaliczyć do kosztów

Osoba, która prowadzi biuro rachunkowe w należącym do niej domu, chciałaby mieć pewność, że dokumenty powierzone jej przez klientów są bezpieczne i nikt ich nie wykradnie. W związku z tym zamierza kupić i wyszkolić owczarka niemieckiego albo dobermana. Czy wydatki na psa może odliczyć od przychodu?

Jak zarządzać działem księgowości

Struktura pracy księgowych, oparta jest na współzależności z innymi działami. Ponadto poddanie odpowiedzialności prawnej, relacje z nie zawsze przychylnymi partnerami biznesowymi oraz element powtarzalności zadań, mogą powodować wypalenie zawodowe. Jak zarządzać pracownikami działu księgowego i przeciwdziałać rutynie?

Czy biuro rachunkowe może zrezygnować z ewidencji sprzedaży za pomocą kasy rejestrującej

Jeżeli osiągany przez biuro rachunkowe obrót z tytułu sprzedaży usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, w żadnym roku kalendarzowym nie przekroczył kwoty 20.000 zł, to może ono korzystać ze zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej. Tym samym, przy spełnieniu tych warunków, biuro rachunkowe ma prawo zaprzestać prowadzenia ewidencji obrotu przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

Czy biuro rachunkowe może składać deklaracje w formie papierowej

Prowadzę niewielkie biuro rachunkowe. To moja dodatkowa działalność, gdyż pracuję w firmie na pełnym etacie jako księgowa. Mam kilku klientów, którym oprócz prowadzenia księgowości sporządzam wymagane przepisami deklaracje oraz informacje podatkowe. Żaden z moich klientów nie zatrudnia powyżej pięciu pracowników. Dokumenty wypełniam w programie księgowym i po wydrukowaniu wysyłam pocztą. Ze względu na niewielką liczbę tych dokumentów dotychczas nie korzystałam z możliwości składania ich drogą elektroniczną (również z powodu wysokich kosztów podpisu elektronicznego). Czy w 2016 r. będę mogła składać je w imieniu klientów w formie papierowej?

Sposób dokumentowania faktu dokonania kontroli merytorycznej

Osoby zobowiązane do wykonania kontroli merytorycznej dowodów księgowych powinny udokumentować jej przeprowadzenie. W praktyce przyjęło się, że fakt ten dokumentuje się poprzez zamieszczenie na dowodzie tzw. opisu merytorycznego oraz złożenie podpisu osoby odpowiedzialnej za wykonanie kontroli z podaniem daty dokonania tej czynności.

Plusy i minusy zmian w ustawie o rachunkowości w 2015 r.

23 września 2015 r. weszła w życie duża zmiana ustawy o rachunkowości. Wprowadza ona uproszczenia dotyczące jednostek małych, a przede wszystkim uproszczenia w ich sprawozdawczości finansowej. Jednak nie tylko jednostki małe są „adresatem” wprowadzonych zmian i nie wszystkie zmiany dotyczą uproszczeń.

Nieprawidłowości w uchwałach jednostek samorządu terytorialnego dotyczących udzielania kredytów i pożyczek

Limit, do którego jednostka może zaciągać zobowiązania finansowe, w których pojęciu mieszczą się kredyty i pożyczki oraz zobowiązania z wyemitowanych papierów wartościowych, zazwyczaj obligacji komunalnych, to - według wskazania ustawodawcy - ich suma. Suma ta wyraża się w kwocie określonej w uchwale budżetowej.

Projekty budżetów i planów finansowych na rok 2016 powinny uwzględniać nowe podziałki klasyfikacji

Wprowadzono zmiany w rozporządzeniu o klasyfikacji budżetowej. Zmiany mają zastosowanie od 1 stycznia 2016 r. ale należy je stosować już przy opracowania projektu ustawy budżetowej na rok 2016.

Wykonywanie czynności doradztwa podatkowego przez biuro rachunkowe

Usługi księgowe świadczone przez biura rachunkowe nie są czynnościami doradztwa podatkowego, ale mimo że granica między tymi działalnościami jest bardzo płynna, mogą korzystać ze zwolnienia z VAT w granicach 150 000 zł w skali roku.

Zastosowanie procedury VAT marża przez biuro rachunkowe

Biuro rachunkowe sprzedając środek trwały w postaci samochodu osobowego, który został zakupiony na fakturę VAT marża, może zastosować procedurę marży w podatku od towarów i usług, a co za tym idzie, nie wykazując od tej sprzedaży podatku należnego.

Wzrost ofert pracy w księgowości w II kwartale 2015 r.

Analiza ofert pracy w II kwartale 2015 r. pozwala stwierdzić duży wzrost ofert pracy w księgowości i finansach. Najwięcej pracowników poszukiwano w dużych miastach: Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Łodzi i Poznaniu.

Ewidencja wartości niematerialnych i prawnych

Jeżeli wydatek dotyczący wartości niematerialnych i prawnych przekracza wartość 3500 zł należy go zakwalifikować do § 606 – „Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych” z odpowiednią czwartą cyfrą.

Jakie kwalifikacje musi mieć księgowa

W minimalnych wymaganiach kwalifikacyjnych na stanowisko urzędnicze - księgowa jest określone, że księgową może być osoba z wyższym wykształceniem, jednakże jest przypis, że musi to być osoba z wykształceniem wyższym o odpowiedniej specjalności umożliwiające wykonywanie zadań na stanowisku, a w odniesieniu do stanowisk urzędniczych i kierowniczych stanowisk urzędniczych, na których stosunek pracy nawiązano na podstawie umowy o pracę, a także wymagania określone w ustawie stosownie do opisu stanowiska. Czy w związku z określeniem "odpowiedniej specjalności umożliwiające wykonywanie zadań na stanowisku" księgową może być osoba, która posiada wykształcenie wyższe administracja?

IFK poleca: Nowe obowiązki księgowych

Parlament Europejski przyjął czwartą dyrektywę zapobiegającą praniu pieniędzy (AMLD). Przepisy mają na celu zapobieganie praniu pieniędzy, przestępstwom podatkowym oraz finansowaniu terroryzmu. Zgodnie z przyjętą dyrektywą banki oraz instytucje finansowe, prawnicy, audytorzy, księgowi, doradcy podatkowi czy pośrednicy w handlu nieruchomościami mieliby obowiązek zwracać uwagę na podejrzane transakcje klientów.

Należności publicznoprawne niepowiązane z kontami zespołu 7

Należności publicznoprawne niepowiązane z kontami zespołu 7 mogą występować tylko wtedy, gdy należność publicznoprawna jest traktowana jako wierzytelność przysługująca danej jednostce, a oczekiwany jej zwrot ma być traktowany jako zwrot wydatków w rozumieniu finansów publicznych oraz jednocześnie jako korekta kosztów. Zagadnienie to było już analizowane w punkcie dotyczącym tzw. zwrotu wydatków, z tym zastrzeżeniem, że analiza nie dotyczyła wszystkich rodzajów decyzji administracyjnych. Paradoksalnie rzecz dotyczy takich decyzji administracyjnych, które w swej istocie dotyczą skomplikowanego stanu faktycznego, o którym rozstrzyga decyzja administracyjna i który to stan faktyczny można zaklasyfikować do korekty kosztów jako błędu w rozumieniu uor.

Księgi prowadzone przez biuro rachunkowe w siedzibie firmy

Biuro rachunkowe rozpoczęło prowadzenie ksiąg rachunkowych dla nowego podmiotu gospodarczego. Umowa zakłada, że księgi rachunkowe będą prowadzone w siedzibie firmy a nie w biurze rachunkowym. Czy w związku z tym firma ma obowiązek zgłoszenia tego faktu do urzędu skarbowego?

REKLAMA