REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Z początkiem stycznia br. polscy i unijni przewoźnicy stracili część uprawnień przysługujących im dotąd na brytyjskim rynku transportowym. Zmiany dotyczą trzech kluczowych obszarów, czyli kabotażu, transportu multimodalnego i ruchu trójstronnego, które będą się odbywać na nowych zasadach. – Do 31 marca br. brytyjskie służby udzielają tylko upomnień pisemnych i ustnych przewoźnikom, którzy nie spełniają nowych wymogów – mówi Joanna Porath, prezes zarządu agencji celnej AC Porath. Do tej daty polscy przewoźnicy mają czas, aby się dostosować do zmian, ale większości z nich – zwłaszcza mniejszym firmom transportowym – nowe przepisy mocno utrudnią, a nawet uniemożliwią dalszą działalność na brytyjskim rynku.
Cztery dni pracy? To wydaje się coraz bardziej prawdopodobne. Do Sejmu trafił projekt ustawy skracającej wymiar etatu do 35 godzin. Niektóre firmy już testują takie rozwiązanie. Jednak to, co wydaje się spełnieniem marzeń pracowników, może wpłynąć negatywnie na efektywność przedsiębiorstw. Czy można skrócić czas pracy tak, by nie ucierpiał na tym biznes?
REKLAMA
Kontrole autobusów w ferie 2023. Policja jest już gotowa na zimowe wyjazdy młodzieży. Jak sprawdzić autobus przed wyjazdem pociechy?
Prawa jazdy będą nadal zatrzymywane przez Policję w przypadku przypadku przekroczenia prędkości o więcej niż 50 km/h w obszarze zabudowanym lub przewożenia niedozwolonej liczby osób, chociaż Trybunał Konstytucyjny uznał przepisy w tym zakresie za niekonstytucyjne. Policja nadal jest zobligowana do zatrzymania prawa jazdy i poinformowania o tym starosty – poinformowała Komenda Główna Policji odnosząc się do wyroku TK w tej sprawie.
REKLAMA
Wykup i adaptacja strychu od wspólnoty mieszkaniowej często okazuje się bardzo korzystnym rozwiązaniem zarówno dla inwestora, jak i wspólnoty. Inwestor uzyskuje możliwość powiększenia swojego mieszkania lub stworzenia nowego, za niższą cenę niż nabycie mieszkania na rynku. Dostaje także możliwość ciekawej aranżacji wnętrza. Z kolei wspólnota otrzymuje w zamian za zbycie części wspólnej środki na spłaty kredytów lub przeprowadzenie remontu. Jeżeli członkowie wspólnoty raczej nie korzystają ze strychu, można powiedzieć, że wspólnota otrzymuje te środki „niewielkim kosztem” – poprzez zbycie niewykorzystywanej części budynku. Jednocześnie wspólnota może zażądać, żeby w ramach prowadzonej adaptacji inwestor wyremontował i ocieplił dach budynku.
REKLAMA