Kategorie

Premie i nagrody

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracuję w dużej księgarni. W umowie o pracę jest zapis, że mam prawo do premii regulaminowej, ale nie jest napisane na jakich warunkach. Znalazłam w regulaminie, że mam prawo do miesięcznej premii w wysokości 15 proc. wynagrodzenia zasadniczego w razie uzyskania pewnego pułapu sprzedaży. Pracuję już od roku i kilka razy uzyskałam ten pułap. Ale na moje żądanie wypłaty premii pracodawca powiedział, że ta premia jest uznaniowa i mi jej nie przyznaje. Czy mogę jakoś wyegzekwować te pieniądze?
Pracuje jako handlowiec, nie chwaląc się mam duże wyniki sprzedaży. Ale widocznie nie wystarcza to mojemu pracodawcy. Inni pracownicy, z gorszymi wynikami dostali premie, a ja nie. Czy tak może być?
Pracownicy jednostki, zgodnie z zapisem w umowie o pracę, mogą mieć wypłacane premie uznaniowe (oprócz wynagrodzenia zasadniczego i tzw. trzynastek). Premie te są wypłacane według uznania pracodawcy. W liście płac są wyszczególnione wszystkie premie, każda lista jest potwierdzana podpisem osoby sporządzającej listę płac, głównego księgowego i kierownika zakładu. Czy mimo to trzeba sporządzić dodatkowy dokument o wysokości tej premii, wyjaśniający, z jakiego powodu została przyznana? Czy taką premię dolicza się do innych dochodów pracownika ze stosunku pracy i czy należy ją oskładkować?