Kategorie

Przedsiębiorca, Sprzedaż

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Liczby, cyfry, tabelki, cele i wskaźniki efektywności, czyli świat sprzedaży… Dla jednych są to narzędzia wspierające sprzedaż, dla innych cele same w sobie. O tym, czy osiąganie KPI’s powinno stać się „targetem” rozmawiamy z Robertem Lipińskim, mentorem w zakresie skutecznej sprzedaży BtoB.
Coraz więcej managerów zdaje sobie sprawę, że nie da się zarządzać skutecznie przedsiębiorstwem nie mając precyzyjnej informacji nt. efektywności poszczególnych procesów, jak i całościowych wyników firmy. Współczesny manager musi być sprawnym mechanikiem i diagnostą, mającym świadomość, że duża prędkość nie jest wcale gwarancją dotarcia pierwszym na metę czy nawet przejechania trasy w całości. Wszystkie części, podzespoły i załoga muszą perfekcyjnie ze sobą współgrać.
Czy cena sprzedaży powinna być wyższa niż wydatki poniesione na zakup? W jakich sytuacjach niezastosowanie się do cen rynkowych nie zostanie zakwestionowane przez organy podatkowe?
Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy z umową. Przedsiębiorca odpowiada za wady fizyczne sprzedanej rzeczy.
Sprzedaż premiowa jest najczęściej wykorzystywana w prawie marketingu i reklamy. Nie została jednak zdefiniowana odpowiednio przez ustawodawcę, wobec czego organy podatkowe nie mogą zająć jednolitego stanowiska w zakresie opodatkowania tego rodzaju sprzedaży. Kiedy sprzedaż premiowa jest zatem opodatkowana?
Zmniejszenie opóźnień w zapłacie należności przez dłużników oraz zachęcenie stron do stosowania krótszych terminów rozliczeń to główne założenia ustawy o terminach zapłaty w transakcjach handlowych. Ustawa wchodzi w życie 28 kwietnia 2013 r.
Poniżej przedstawiamy wykaz praktyk rynkowych, które w każdych okolicznościach będą uznane za wprowadzające w błąd („czarna lista”).
Przepisy konsumenckie dotyczą tylko i wyłącznie relacji między przedsiębiorcą a konsumentem. Polska, podobnie jak inne państwa Unii Europejskiej, przyjęła zwarty system aktów prawnych, które zabezpieczają interesy zdrowotne i ekonomiczne konsumentów.
Co grozi, czyli kto chroni konsumentów i jaka odpowiedzialność wiąże się z nieprzestrzeganiem ich praw? Z przepisów prawa wynikają nie tylko obowiązki przedsiębiorcy względem konsumenta, lecz również konsekwencje ich niedotrzymywania. W przypadku naruszenia ekonomicznych interesów słabszych uczestników rynku należy się liczyć z odpowiedzialnością administracyjną, cywilną oraz karną.
Stosunkowo często w obrocie z udziałem konsumentów są stosowane gotowe wzorce umowne. Klient, podpisując umowę, jednocześnie akceptuje postanowienia zawarte w dodatkowym dokumencie, którego treści nie negocjuje.
Sprzedaż konsumencka dotyczy sprzedaży w zakresie działalności przedsiębiorstwa rzeczy ruchomej (nie dotyczy energii elektrycznej i gazu), osobie fizycznej, która nabywa tę rzecz w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą [towar konsumpcyjny].