REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Reklamacja, Reklama

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak zaplanować prostą kampanię digitalową dla mikrofirmy?

Internet pozwala w legalny sposób zdobywać i wykorzystywać informacje na temat klientów, ich zachowań, preferencji, a nawet danych demograficznych. Nic więc dziwnego, że przedsiębiorcy chętnie z tego korzystają. Działania digitalowe to dobre rozwiązanie także dla mikrofirm. Jak je przeprowadzić, by były skuteczne i opłacalne? 

Jak reklamować swój biznes? Zbiór prostych porad

Prowadząc działania marketingowe koncentrujemy się na trzech filarach: akwizycja, retencja i reaktywacja. Większość działań, które planujemy zawierają się w wymienionych filarach i są podstawą dobrze działających biznesów.      

Reklama wyrobów medycznych. Czego nie wolno po zmianach?

Reklama wyrobów medycznych. Od 1 stycznia 2023 roku obowiązują zmiany zakazujące lekarzom, farmaceutom i innym osobom, które na potrzeby promocyjne stwarzają pozory wykonywania zawodu medycznego – reklamowania wyrobów medycznych. Jak te przepisy stosować w praktyce?

Czy zachodnie rozwiązania reklamy zewnętrznej sprawdzą się w Polsce?

Reklama zewnętrzna. Największą zaletą zachodnioeuropejskich rynków OOH (z ag. out of home) jest konsolidacja. Nierzadko agencje OOH zrzeszają się w stowarzyszeniach branżowych, których celem jest reprezentowanie wspólnych interesów, standaryzacja produktów oraz wspólne rozwiązywanie problemów dotyczących całej branży. Takie stowarzyszenia znajdziemy w krajach D/A/CH czy we Francji. O czym warto wiedzieć? Jak wygląda zachodnioeuropejski rynek OOH? I jakie rozwiązania pomogłyby w Polsce? 

REKLAMA

Nawet milion złotych kary za niezgodne z prawem reklamowanie suplementów diety

W odpowiedzi na coraz bardziej powszechny dostęp do suplementów diety resort zdrowia chce wprowadzić nowe zasady sprzedaży tych preparatów. Mają one zniknąć z półek w pobliżu okienek w aptekach, a także kas na stacjach benzynowych i w marketach - podaje Prawo.pl.

Poczta pantoflowa czyli marketing szeptany

Marketing szeptany jest skutecznym narzędziem w nowoczesnym PR, ponieważ polega na pozytywnym rekomendowaniu produktu, usługi lub marki przez zaufane osoby. Nowoczesny PR nie może się obejść bez tego narzędzia, choć jego korzenie sięgają aż lat 80. XX wieku, kiedy to pojawiły się pierwsze doniesienia o marketerach, którzy starali się wykorzystać moc prywatnych poleceń i rekomendacji swoich klientów do promowania produktów. 

Doda, Rozenek-Majdan i Chajzer z zarzutami UOKiK

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny postawił zarzuty kolejnej trójce influencerów:  Dorocie Rabczewskiej - pseudonim artystyczny Doda, Małgorzacie Rozenek-Majdan oraz Filipowi Chajzerowi, w związku z nieprawidłowym oznaczaniem treści reklamowych w mediach społecznościowych. Jaka grozi im kara? Dodatkowo karę otrzymała spółka PRIME MMA. Za co?

Zakaz sprzedaży napojów energetycznych osobom do 18. roku życia. Projekt już w Sejmie

Zakaz sprzedaży napojów z dodatkiem tauryny i kofeiny (energetyków) osobom poniżej 18. roku życia, zakaz sprzedaży takich napojów w szkołach i innych jednostkach oświatowych oraz w automatach, a także zakaz ich reklamy m.in. w telewizji w godz. 6.00-20.00. To założenia projektu ustawy, który został złożony w Sejmie.

REKLAMA

Pracodawcy przeciwni zmianom w reklamach suplementów diety

Nie ma obecnie wystarczającego uzasadnienia dla wprowadzania nowych regulacji dotyczących reklamy suplementów diety, ponieważ są one już zawarte w branżowym „Kodeksie Dobrych Praktyk Reklamy Suplementów Diety” – uważa Konfederacja Lewiatan.

Co zrobić z nietrafionymi prezentami po świętach?

Czy mamy prawo do reklamacji? Czy zmiany prawa konsumenckiego, które wchodzą w życie od 2023 r., mają zastosowanie do prezentów kupionych przed Nowym Rokiem?

Jak rozpoznać fałszywą reklamę w Google?

KNF ostrzega przed fałszywymi reklamami w Google. Jak rozpoznać fałszywą od właściwej?

Oznaczanie reklam w Polsce - rekomendacje dla influencerów

Popularne problemy topowych marek branży influencerskiej w USA jak w pigułce pokazują w jakim kierunku z pewnością będzie również w Polsce ewoluował stan prawny przeciwdziałania nieuczciwym praktykom w kwestii oznaczania reklam przez influencerów.

Afiliacja – co to jest i jak zacząć?

Afiliacja jest formą niestandardowej reklamy – rozdrobnionej i na mniejszą skalę. Pisanie bloga o tematyce sportowej połączone z umieszczaniem linków do odżywek dla sportowców to przykład zarabiania na branży PR z własnej inicjatywy.

Coraz więcej skarg na zakup odzieży i obuwia

Europejskie Centrum Konsumenckie corocznie odnotowuje znaczny wzrost liczby skarg na zakup odzieży i obuwia. Czego dotyczą najczęstsze problemy? Co zrobić, aby uniknąć reklamacji lub ją usprawnić?

Sztuczna inteligencja w reklamie. Czy AI będzie kreatywnym twórcą?

Sztuczna inteligencja w reklamie. AI daje możliwości realizacji kampanii reklamowych w sposób szybszy, zautomatyzowany, bardziej precyzyjny i, co najważniejsze, tańszy niż kiedykolwiek wcześniej.

Grywalizacja - wzrost rynku o ponad 30 proc. do 2024 r.

Grywalizacja - na świecie mamy blisko 8 miliardów ludzi, a co 4. z nich jest aktywnym graczem. Globalne zamiłowanie do tej formy rozrywki przedstawiciele biznesu, branży marketingowej i retail przekuli na własne potrzeby, wdrażając do swoich działań.

Programy lojalnościowe - jak układać, żeby uzyskać wyniki

Programy lojalnościowe coraz bardziej angażują konsumentów. Co zrobić, by strategia marketingowa była skuteczna, a program pozwalał zdobyć i utrzymać klientów?

Brand care 2.0 – czyli jak efektywnie zbudować markę

Rozmowa z Katarzyną Jarczewską, współzałożycielką i współwłaścicielką agencji reklamowej Media Forum o najnowszych trendach w branży public relations.

Zmiany w prawach konsumenta

Sejmowa Komisja Gospodarki i Rozwoju gospodarki przyjęła 6 października 2022 r. poprawki PiS do nowelizacji ustawy o prawach konsumenta, m.in. znoszącą odpowiedzialność przedsiębiorcy za brak zgodności towaru z umową, jeżeli konsument najpóźniej w chwili zawarcia umowy został o tym poinformowany i to zaakceptował.

Jak oznaczać posty sponsorowane w Internecie?

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygotował rekomendacje dotyczące oznaczania treści reklamowanych przez influencerów w mediach społecznościowych. Przedstawił w nich podstawy prawne, przykłady współpracy, sposoby oznaczania materiałów sponsorowanych, a także konsekwencje prawne. Jeśli publikujesz tego rodzaju treści zapoznaj się z rekomendacją.

Wakacyjna reklamacja - jak egzekwować swoje prawa?

Jak napisać reklamację? Co mi przysługuje w konkretnej sytuacji? Europejskie Centrum Konsumenckie w ramach kampanii „Akcja! #Wakacyjna reklamacja” – zachęca do egzekwowania swoich praw!

Nowoczesna komunikacja PR elementem inwestycji biznesu

Cyfryzacja, zmiana pokoleniowa i coraz bardziej wymagający rynek. Nawet w niedalekiej przyszłości prowadzenie biznesu będzie całkowicie innym wyzwaniem, aniżeli kilka lat temu. Dynamiczna transformacja społeczno-gospodarcza wymaga od przedsiębiorców jeszcze szerszego spojrzenia zarówno na swoich klientów, jak i inwestorów, kontrahentów, czy sam zespół.

Sprzedaż miejsc pod reklamę (udostępnianie powierzchni reklamowych) - kod GTU

Wydawnictwo sprzedaje miejsce pod reklamę zarówno w czasopismach papierowych, jak i w ich wersjach internetowych. Dodatkowo udostępniamy miejsce na reklamę na naszych budynkach. Czy sprzedaż takich miejsc pod reklamę należy oznaczać kodem GTU_12 jak usługi reklamowe?

Marketing i reklama wobec różnych grup wiekowych

Działania marketingowe marek dotychczas koncentrowały się w przeważającej mierze na młodszych użytkownikach. Jednak, jak wynika z raportu GWI, każda grupa wiekowa to potencjalni klienci e-commerce

Problemy finansowe branży reklamowej [BADANIE]

Z czego wynikają problemy finansowe branży reklamowej? Jakie regionu przodują pod względem zadłużenia?

Skuteczna strategia komunikacji fundamentem biznesu

Holistyczna strategia komunikacyjna to absolutny kamień milowy dla każdego biznesu. Zarówno młode firmy, jak i doświadczone spółki powinny przywiązywać szczególną uwagę do sposobu, w jaki są odbierani przez obecnych i potencjalnych klientów, a także kontrahentów, inwestorów, czy ogółem – społeczeństwo. Aby to osiągnąć, polski biznes musi inwestować w działania PR-owe oraz marketingowe, jednak konsekwentnie realizując wcześniej ułożony plan. Jak go zaprojektować, a następnie wdrożyć?

Czy informacja o lokalizacji i godzinach pracy apteki na plakatach, banerze i ulotkach jest reklamą?

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku z 29 czerwca 2022 r. podzielił stanowisko Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców, iż rozpowszechnianie informacji o lokalizacji i godzinach pracy apteki ogólnodostępnej na plakatach, banerze i ulotkach nie stanowi reklamy aptek.

Jak obniżyć koszty reklamy w Google Ads?

Jak obniżyć koszty reklamy w Google Ads i docierać do większej liczby zainteresowanych Twoją ofertą klientów? Znamy na to dobry sposób! Wystarczy zarejestrować znak towarowy w urzędzie patentowym, a koszt kliknięcia w reklamę może zmniejszyć się nawet o złotówkę. Jak to możliwe? Wyjaśniamy.

Bagaż nie doleciał lub został uszkodzony?

W związku z problemami na europejskich lotniskach tj. Londyn-Heathrow, Europejskie Centrum Konsumenckie i UOKiK wskazują, jak postępować, gdy po przylocie okaże się, że nasz bagaż nie doleciał lub został uszkodzony. Zapoznaj się z poradami i pamiętaj o terminowej reklamacji.

Reklama na budynku wspólnoty mieszkaniowej - jakie są przepisy?

Umieszczenie reklamy na części wspólnej nieruchomości, nawet przez właściciela lokalu znajdującego się w budynku, nie jest sprawą dowolną.

Zakupy w zagranicznych sklepach internetowych – podatki, cło, reklamacje. Jak wybrać uczciwego sprzedawcę na eBay lub Aliexpress?

Jak bezpiecznie kupować w zagranicznym sklepie internetowym? Prowizje, grzywny, a nawet długi – zakupy w zagranicznych sklepach internetowych mogą być droższe niż myślisz! Kiedy zakupy za granicą mogą się skończyć grzywną od Urzędu Celno-Skarbowego? Uwaga na przewalutowanie i prowizje – przez nie cena może wzrosnąć! Jak wybrać uczciwego sprzedawcę na eBay lub Aliexpress?

Oznaczenie treści reklamowych przez influencerów - UOKiK opracowuje zasady

Oznaczenie treści reklamowych przez influencerów jest problemem związanym z intensywnie rozwijającym się rynkiem mediów społecznościowych i brakiem transparentnych zasad. Dlatego Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów kończy przygotowania nad zbiorem zasad związanych z treściami sponsorowanymi. Jakie to będą zasady?

Spotkanie promocyjne z kontrahentem a koszty uzyskania przychodów

Kwestia kwalifikacji poszczególnych wydatków do kosztów uzyskania przychodów nieustannie przysparza trudności wielu przedsiębiorcom. Dlatego też zagadnienie to niejednokrotnie było przedmiotem rozstrzygnięć Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej. Szczególnie często przedsiębiorcy zastanawiają się gdzie przebiega granica pozwalająca zakwalifikować poniesione koszty jako wydatki na szeroko rozumianą reklamę, a kiedy będziemy mieli do czynienia z reprezentacją niestanowiącą kosztu uzyskania przychodów (w myśl art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT). Niepewność tą nasila fakt dynamicznych zmian rzeczywistości gospodarczej i przesuwanie granicy, pomiędzy zachowaniami, które stanowią reprezentację, a tymi przyjętymi za dobrą praktykę czy obyczaj, bez których współczesny biznes nie może funkcjonować.

Rękojmia za wady nieruchomości na rynku wtórnym - odpowiedzialność sprzedawcy

Rękojmia za wady nieruchomości na rynku wtórnym. Osoby sprzedające nieruchomość na rynku wtórnym bardzo często uważają, że jak tylko mieszkanie czy dom przejdą w nowe ręce, to nie ma żadnej odpowiedzialności za zbywaną rzecz, w myśl powiedzenia “widziały, co brały”. Niektórzy, aby utwierdzić się w swoim przekonaniu wprowadzają do umów zapisy typu “kupujący zapoznał się ze stanem nieruchomości i nie wnosi do niego zastrzeżeń” lub “stan techniczny nieruchomości jest kupującemu znany i zgadza się na nabycie”. Niestety ani te, ani nawet ogólny zapis, że “mieszkanie jest w stanie do remontu” nie wyłączają odpowiedzialności sprzedającego za wady nieruchomości, co w pewnych przypadkach może okazać się niemiłym zaskoczeniem i spowodować straty finansowe, nawet dużego kalibru. Ta odpowiedzialność sprzedającego wynika wprost z Kodeksu Cywilnego i nazywa się rękojmią.

Reklama musi być wyraźnie oznaczona - UOKiK sprawdza influencerów

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdza, czy treści sponsorowane na blogach, Instagramie czy Facebooku gwiazd internetu są właściwie oznaczane? Czy mogą wprowadzać konsumentów w błąd? Pod koniec września 2021 r. UOKiK zapowiedział przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego w tej sprawie. UOKiK informuje konsumentów, że mają prawo do rzetelnej informacji dotyczącej powodów, dla których influencerzy polecają określone produkty. Rynek obawia się, że UOKiK po sprawdzeniu zasad współpracy influencerów z agencjami reklamowymi i reklamodawcami może przykładnie ukarać jednego z wiodących graczy, ku przestrodze innych - ocenia adwokat w w kancelarii Chałas i Wspólnicy Mikołaj Chałas.

Reklamacja po wakacjach - jak i kiedy?

Reklamacja po wakacjach może dotyczyć np. usługi turystycznej, opóźnionego lotu czy noclegu. W jakim terminie należy ją wysłać?

Gadżety reklamowe a koszty uzyskania przychodów

Gadżety reklamowe a koszty. Wydatki poniesione na nabycie drobnych gadżetów z logo podatnika, które są rozdawane dobrowolnie i nieodpłatnie, stanowią wydatki reklamowe. Tego rodzaju wydatki, jako spełniające kryteria z art. 15 ust 1 ustawy o CIT, mogą być w całości uznane za koszty uzyskania przychodów. Tak uznał Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji z 17 września 2021 r.

Wynajęcie loży VIP na stadionie a koszty podatkowe

Koszty podatkowe a reprezentacja. Koszty wynajęcia loży VIP na stadionie nie mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów. Jest to bowiem wydatek o charakterze reprezentacyjnym, a tego typu wydatki nie mogą być zaliczane do kosztów podatkowych na mocy art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT. Tak uznał Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z 24 sierpnia 2021 r.

Wzrost liczby sporów dotyczących odszkodowań

Odszkodowania. Liczne burze, nawałnice i wichury przechodzące przez Polskę, zawsze powodują wzrost liczby sporów dotyczących wysokości wypłacanych odszkodowań. W Biurze Rzecznika Finansowego można uzyskać bezpłatną pomoc w sporze z ubezpieczycielem.

Jak wybrać lokal gastronomiczny w miejscowości turystycznej?

Lokale gastronomiczne w polskich miejscowościach turystycznych zostały skontrolowane przez Inspekcję Handlową. Czy stwierdzono nieprawidłowości?

Firmy zaczynają deceniać reklamę internetową

Reklama internetowa była bazą sukcesu przedsiębiorców w trudnym dla wielu pandemiczny czasie. Jak zmienił się model reklamy internetowej?

Zdjęcia a reklamacja - co warto wiedzieć przed podróżą?

Kiedy warto zrobić zdjęcie, aby ułatwić sobie późniejszą reklamację? Praktyczne okoliczności wskazuje Europejskie Centrum Konsumenckie.

Wraca zainteresowanie firm reklamą zewnętrzną

Reklama zewnętrzna zaczyna odrabiać straty. Jak wynika z najnowszych analiz, ruch wokół nośników wielkopowierzchniowych wzrósł o blisko 25% w okresie od 18 marca do 18 maja br. w porównaniu z analogicznym czasem ub.r.

VAT od usług reklamowych - jak rozliczać?

VAT od reklamy. Usługi reklamowe świadczone na terytorium Polski podlegają opodatkowaniu VAT według stawki podstawowej. Niezbędne jest także wykazywanie ich w części ewidencyjnej i deklaracyjnej nowego JPK_VAT. Wątpliwości podatników budzą m.in. kwestia kiedy należy stosować kody GTU i EE oraz oznaczać faktury symbolem MPP, jeśli usługa reklamowa obejmuje także usługę budowlaną.

Kod GTU_12 a usługi najmu gruntu

Oznaczenie GTU_12 w JPK_VAT - kiedy stosować? Czy kod GTU_12 należy stosować w przypadku usługi najmu gruntu na cele lokalizacji tablicy informacyjnej?

UOKiK o produktach bezglutenowych

UOKiK sfinansował badanie składu produktów bezglutenowych. Jak powinny być oznaczone takie produkty? Czy konsumenci mogą reklamować żywność?

Projekt ustawy o podatku od reklam będzie ewoluował

Podatek od reklam. Projekt ustawy dotyczący podatku od reklam będzie ewoluował; czekamy na wszystkie uwagi, będziemy je uwzględniać - powiedział na posiedzeniu sejmowej Komisji Kultury i Środków Przekazu wiceminister finansów Piotr Patkowski. Ocenił, że "jesteśmy w stanie stworzyć projekt, którego oczekują media".

Podatek cyfrowy w Hiszpanii. Google podnosi ceny reklam

Podatek cyfrowy. Gigant technologiczny Google podjął decyzję o podniesieniu w Hiszpanii o 2 proc. cen reklam - wynika z ustaleń dziennika "El Mundo”. Firma chce w ten sposób odzyskać środki, jakie w ramach tzw. podatku cyfrowego nałożył nań od stycznia rząd Pedro Sancheza.

Podatek od reklamy. Blisko 70% Polaków jest przeciwna

Podatek od reklamy nie podoba się głównie osobom, które żyją w miastach liczących 100-199 tys. i ponad 500 tys. mieszkańców. Zdaniem prawie 65% badanych, koncerny medialne dobrze zrobiły, że w proteście wyłączyły swoje programy i strony internetowe.

Czy podatek od reklamy jest zgodny z Konstytucją? Opinia prof. Adama Mariańskiego

Czy podatek od reklamy jest zgodny z Konstytucją? Opinia prof. Adama Mariańskiego, przewodniczącego Krajowej Rady Doradców Podatkowych.

REKLAMA