REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Umowa licencyjna

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Muzyka na TikToku - licencja na wykorzystanie utworu

TikTok jest najszybciej rozwijającą się platformą rozrywkową na świecie. W skali globalnej korzysta z niej miliard użytkowników, a w Europie już 100 mln osób.[1] Jeszcze niedawno mówiło się, że na TikToku są głównie nastolatki. Dziś jest to dojrzała platforma komunikacyjno-rozrywkowa, na której działają największe marki, mikroprzedsiębiorcy, artyści, przeróżni twórcy. Prym na TikToku wiedzie muzyka, a właściwie… dobrze dobrana muzyka, bo to od niej często zależy sukces danego filmiku, kampanii edukacyjnej, czy reklamowej. Jak firma powinna dobrać muzykę na potrzeby contentu tworzonego na TikToku? Kiedy zdecydować się na piosenkę z fonoteki, a kiedy zlecić stworzenie jej kompozytorowi? Jak kupić licencję na wykorzystanie danego utworu? Ekspert z Sirens podpowiada.

Umowa licencyjna a zasada swobody umów

Regulacja prawa cywilnego normująca tzw. zasadę swobody umów ma również swoje zastosowanie w prawie autorskim. W przedmiotowej gałęzi prawa zasada swobody umów jest szczególnie zauważalna z uwagi na brak bezwzględnie obowiązujących norm dotyczących zawierania i realizowania umów autorskich. W niniejszym artykule radca prawny Bartłomiej Niezabitowski przedstawi najważniejsze aspekty zagadnienia związanego z przedmiotową zasadą w związku z umowami licencyjnymi.

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA