REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Płatności bezgotówkowe są już dostępne w ponad trzech tysiącach urzędów w Polsce, chce z nich korzystać dwóch na trzech Polaków

Rozwój e-usług sprawia, że Polacy chcą płacić bezgotówkowo także w urzędach
Rozwój e-usług sprawia, że Polacy chcą płacić bezgotówkowo także w urzędach
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Płatności bezgotówkowe z roku na rok stają się coraz bardziej popularne nie tylko w sklepach i placówkach handlowych, ale również w punktach usługowych, czy w urzędach administracji publicznej. Zapotrzebowanie na nie zwiększa poszerzająca się możliwość załatwiania spraw urzędowych drogą online.

Już sześciu na dziesięciu ankietowanych w badaniu Fundacji Polska Bezgotówkowa  przyznało, że chciałoby mieć możliwość wyboru bezgotówkowej metody płatności również w urzędzie.

REKLAMA

REKLAMA

Płatności bezgotówkowe w urzędzie: dlaczego powinny być dostępne

Dynamiczny rozwój e-administracji sprawia, że dostęp do usług elektronicznych oraz płatności bezgotówkowych staje się coraz bardziej pożądany.
Już ponad 65% wszystkich transakcji w Polsce realizowanych jest bezgotówkowo, pokazują wyniki badania przeprowadzonego dla Fundacji Polska Bezgotówkowa. Co więcej, w 2023 r. to w sektorze publicznym odnotowano jeden z największych wzrostów popularności płatności bezgotówkowych. Liczba transakcji przekroczyła 8 mln, natomiast ich wartość osiągnęła 1,3 mld zł. Obrót na terminalach zainstalowanych w sektorze publicznym wzrósł w porównaniu do 2022 r. o 28,5%.

Jak wyjaśnia Zbigniew Wiśniewski wiceprezes zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa, cyfrowe rozwiązania płatnicze, jak i systemy oraz aplikacje tworzone, aby wspierać kontakty pomiędzy obywatelami, a sektorem publicznym stają się nie tylko coraz bardziej powszechne, ale i coraz bardziej pożądane. Mają także wpływ na dostępność administracji oraz stanowią znaczące udogodnienie dla obywateli. Dzięki nim procesy związane z płatnościami i komunikacją z urzędami stają się prostsze, szybsze i bardziej efektywne.
Cyfryzacja spraw publicznych nabiera rozpędu, a to oznacza, że również oczekiwania i preferencje klientów w zakresie digitalizacji i dostępności płatności bezgotówkowych będą wzrastać.

Ważne jest, aby za tymi zmianami nadążały zarówno firmy jak i urzędy. W ramach naszego flagowego Programu oferujemy bezpłatny terminal płatniczy do pobierania wszelkich płatności w przestrzeni publicznej: w szkole, domu kultury, teatrze, bibliotece, zakładzie komunalnym, ośrodku sportu czy na parkingu – wyjaśnia Zbigniew Wiśniewski.

REKLAMA

Bezpłatne terminale dla urzędów, administracji publicznej i firm

Fundacja Polska Bezgotówkowa od ponad sześciu lat wspiera i promuje ideę cyfryzacji usług publicznych, dedykowanych mieszkańcom, w tym Smart City oraz Smart Villages.
W ramach Programu Polska Bezgotówkowa urzędy, instytucje samorządowe, a także jednostki zależne od samorządów mogą wypróbować terminal płatniczy lub aplikację płatniczą w telefonie całkowicie bezpłatnie. Fundacja pokrywa również koszty finansowe obsługi transakcji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co może przynieść wprowadzenie terminala płatniczego do urzędu

Jak tłumaczą eksperci, jest to większe bezpieczeństwo i szybkość transakcji – płatności kartą oszczędzają czas i gwarantują bezpieczeństwo oraz poufność transakcji.
To także więcej wygody dla mieszkańców. Terminal płatniczy eliminuje konieczność szukania bankomatu czy oczekiwania na zaksięgowanie przelewu, umożliwiając użytkownikom dokonywanie płatności kartą bezpośrednio w danej instytucji.
Umożliwia również tworzenie nowoczesnego wizerunku. Instytucja, która oferuje więcej niż jedną metodę płatności, jest postrzegana jako miejsce nowoczesne i bardziej przyjazne użytkownikom.
Do końca czerwca 2024 r. z Programu Fundacji Polska Bezgotówkowa skorzystało blisko 3 tysiące urzędów i instytucji publicznych, w których łącznie zainstalowano ponad 15 tysięcy urządzeń do przyjmowania płatności bezgotówkowych.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Infor.pl
Nauczyciele dostaną pieniądze za niezrealizowane godziny ponadwymiarowe. Sejm jednomyślnie za zmianami w Karcie nauczyciela

Sejm jednogłośnie poparł nowelizację Karty nauczyciela, która przywraca nauczycielom prawo do wynagrodzenia za niezrealizowane godziny ponadwymiarowe, jeśli nie doszło do nich z przyczyn od nich niezależnych. To reakcja na falę krytyki po wrześniowej reformie i liczne sygnały o blokowaniu wycieczek szkolnych.

Opłaty za śmieci i wodę w górę o kilkadziesiąt procent. Tak wzrosną rachunki w 2026 roku

W 2026 roku mieszkańcy wielu gmin znów zapłacą więcej za odbiór odpadów. W części miejscowości stawki za śmieci wzrosły już o 600% w ciągu dekady, a samorządy ostrzegają, że to dopiero początek. Rosną koszty paliwa, energii i zagospodarowania odpadów, a system kaucyjny dodatkowo zabiera gminom cenne surowce. Sprawdzamy, gdzie podwyżki będą największe i dlaczego ceny tak rosną.

Rola głównej księgowej w erze KSeF. Jak przygotować firmę na nowe obowiązki od 2026 r.? [Webinar INFORAKADEMII]

Już w 2026 r. korzystanie z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) stanie się obowiązkowe dla większości przedsiębiorców. To rewolucja w procesach księgowych, która wymaga od głównej księgowej nie tylko znajomości przepisów, ale także umiejętności zarządzania wdrożeniem tego systemu w firmie.

Wniosek do 30 czerwca 2026 r. o przywrócenie uprawnień emerytalnych funkcjonariuszom przeniesionym do organów skarbowych. Sejm uchwalił ustawę

Sejm uchwalił ustawę dotyczącą przywrócenia uprawnień emerytalnych funkcjonariuszom przeniesionym do organów skarbowych. W tym celu trzeba będzie złożyć wniosek do właściwej jednostki KAS do 30 czerwca 2026 r. Ustawa ma wejść w życie z dniem 1 stycznia 2026 r.

REKLAMA

"Arogancja ministra pogrąża górnictwo". Hutek: "Grozi nam upadłość PGG, chaos w JSW i gorący styczeń"

18 listopada miało się odbyć posiedzenie sejmowej komisji do spraw energii, klimatu i aktywów państwowych, podczas którego miała być procedowana ustawa o funkcjonowaniu górnictwa. Następnie ta ustawa miała trafić na plenarne posiedzenie Sejmu. Posiedzenie komisji zostało w ostatniej chwili odwołane, bo minister energii Miłosz Motyka stwierdził, że nie może przyjść i przesunięto spotkanie komisji na terminy grudniowe.

Nowe świadczenie: Od 900 do 1800 zł dodatku mieszkaniowego z podpisem Nawrockiego dla dużej grupy Polaków. Sprawdź, czy Ci się należy

W Polsce coraz trudniej o własne mieszkanie, a ceny najmu i rat kredytów rosną szybciej niż pensje. Coraz więcej rodzin rezygnuje z planów zakupu lub samodzielnego wynajmu lokalu. Państwo zdecydowało się więc wprowadzić nowy dodatek mieszkaniowy, od 900 do 1800 zł miesięcznie, które ma odciążyć domowe budżety jednej z dużych grup Polaków. Ustawa została już podpisana, a wypłaty ruszą z wyrównaniem.

Kolejne polskie miasto wprowadziło zakaz fajerwerków, petard, ogni sztucznych i innych widowiskowych materiałów pirotechnicznych. Dotyczy całego roku

Samorządy nie czekają na uchwalenie przepisów przez rządzących i we własnym zakresie dbają o porządek i bezpieczeństwo. Czy to skutecznie ograniczy skutki odpalania fajerwerków, petard, ogni sztucznych i innych widowiskowych materiałów pirotechnicznych?

Szokująca prawda. Tyle wynosi emerytura z ZUS po zaledwie jednym dniu pracy. Oto kwota

W Polsce kobiety mogą przejść na emeryturę w wieku 60 lat, a mężczyźni w wieku 65 lat. ZUS wypłaca świadczenia po osiągnięciu tego progu wiekowego, nawet przy minimalnym stażu pracy i niskich składkach, co skutkuje przyznawaniem tzw. "mikroemerytur". Ile wynosi emerytura z ZUS po zaledwie jednym dniu pracy? Oto szczegóły.

REKLAMA

3 niedziele handlowe w grudniu 2025 r. Co z pracownikami handlu?

W tym roku weszły w życie przepisy, dające kupującym trzy niedziele handlowe przed Wigilią Bożego Narodzenia. Państwowa Inspekcja Pracy przypomina o prawach pracowników sklepów.

Wiele osób o tym nie wie, a to szczególny dzień - specjalny komunikat Prezydenta RP z okazji 21 listopada [co to za dzień?]

21 listopada, w Dniu Pracownika Socjalnego, na stronie Prezydenta RP pojawiły się życzenia skierowane do ludzi, którzy na co dzień mierzą się z najtrudniejszymi ludzkimi historiami. Między wierszami widać opowieść o 35 latach polskiej pomocy społecznej, o roli samorządów – i o tym, że ci, którzy pomagają innym, sami coraz częściej potrzebują wsparcia.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA