REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co najmniej 1 878,91 zł [lub odpowiednio – 1 409,18 zł] miesięcznie dla osób z wadą wzroku. Również w przypadku krótkowzroczności lub nadwzroczności

wada wzroku, renta, renta z tytułu niezdolności do pracy, ZUS, niezdolność do pracy
Co najmniej 1 878,91 zł [lub odpowiednio – 1 409,18 zł] miesięcznie dla osób z wadą wzroku. Również w przypadku krótkowzroczności lub nadwzroczności
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Określone choroby narządu wzroku – zgodnie z aktualnymi Standardami orzecznictwa lekarskiego ZUS – stanowią podstawę do orzeczenia niezdolności do pracy i w związku z powyższym – przyznania renty z tytułu całkowitej lub odpowiednio – częściowej niezdolności do pracy (od 1 marca 2025 r. – w wysokości nie niższej niż 1 878,91 zł lub odpowiednio – 1 409,18 zł miesięcznie). W przypadku nadwzroczność lub krótkowzroczność – decydująca jest ocena ostrości wzroku po korekcji wady oraz postępu zmian degeneracyjnych.

Renta z tytułu niezdolności do pracy – komu przysługuje?

Zgodnie z ustawą z dnia 17.12.1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych – renta z tytułu niezdolności do pracy przysługuje osobie, którą uznano za całkowicie lub częściowo niezdolną do wykonywania pracy zarobkowej z powodu stanu zdrowia (inaczej – naruszenia sprawności organizmu) i nie rokuje ona odzyskania zdolności do pracy po przekwalifikowaniu. Całkowicie niezdolną do pracy jest osoba, która utraciła zdolność do wykonywania jakiejkolwiek pracy. Za częściowo niezdolną do pracy uznaje się natomiast osobę, która w znacznym stopniu utraciła zdolność do wykonywania pracy zgodnej z posiadanymi przez nią kwalifikacjami. W przypadku stwierdzenia naruszenia sprawności organizmu w stopniu powodującym konieczność stałej lub długotrwałej opieki i pomocy innej osoby w zaspokajaniu podstawowych potrzeb życiowych – orzekana jest ponadto niezdolność do samodzielnej egzystencji.

REKLAMA

REKLAMA

Prawo do renty z tytułu niezdolności do pracy przysługuje osobie, która spełnia łącznie następujące warunki:

  1. została uznana za niezdolną do pracy,
  2. ma wymagany – stosowny do wieku, w którym powstała niezdolność do pracy – okres składkowy i nieskładkowy,
  3. niezdolność do pracy powstała w okresach ściśle określonych w art. 57 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 17.12.1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, np. w okresie ubezpieczenia, zatrudnienia, pobierania zasiłku dla bezrobotnych, pobierania zasiłków z ubezpieczenia społecznego (chorobowego lub opiekuńczego) albo nie później niż w ciągu 18 miesięcy od ustania tych okresów,
  4. nie ma ustalonego prawa do emerytury lub nie spełnia warunków do jej uzyskania.

Wymóg powstania niezdolności do pracy w określonym ustawą okresie (o którym mowa w pkt 3 powyżej), nie obowiązuje jednak w stosunku do osoby, która spełnia łącznie następujące warunki:

  • została uznana za całkowicie niezdolną do pracy,
  • spełnia warunek posiadania wymaganego okresu składkowego i nieskładkowego oraz
  • legitymuje się co najmniej 20-letnim (w przypadku kobiety) i 25-letnim (w przypadku mężczyzny) okresem składkowym i nieskładkowym.

Okres składkowy i nieskładkowy wymagany do przyznania renty (o którym mowa w pkt 2 powyżej), uzależniony jest od wieku osoby, w jakim powstała niezdolność do pracy i wynosi odpowiednio:

REKLAMA

  • 1 rok – jeżeli niezdolność do pracy powstała przed ukończeniem 20 roku życia,
  • 2 lata – jeżeli niezdolność do pracy powstała w wieku powyżej 20 do 22 roku życia,
  • 3 lata – jeżeli niezdolność do pracy powstała w wieku powyżej 22 do 25 roku życia,
  • 4 lata – jeżeli niezdolność do pracy powstała w wieku powyżej 25 do 30 roku życia,
  • 5 lat – jeżeli niezdolność do pracy powstała w wieku powyżej 30 roku życia.

Okres wymaganych 5-ciu lat w odniesieniu do osób, u których niezdolność do pracy powstała po ukończeniu 30 roku życia, musi przy tym przypadać w ciągu ostatniego dziesięciolecia przypadającego przed dniem zgłoszenia wniosku o rentę lub przed dniem powstania niezdolności do pracy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeżeli ubezpieczony nie osiągnął minimalnego, wymaganego okresu składkowego i nieskładkowego – warunek posiadania wymaganego okresu, będzie jednak uważany za spełniony również w sytuacji, w której:

  • ubezpieczony został zgłoszony do ubezpieczenia przed ukończeniem 18 lat albo w ciągu 6 miesięcy po ukończeniu nauki w szkole ponadpodstawowej, ponadgimnazjalnej lub w szkole wyższej oraz
  • do dnia powstania niezdolności do pracy miał, bez przerwy lub z przerwami nieprzekraczającymi 6 miesięcy, okresy składkowe i nieskładkowe.

Renta z tytułu niezdolności do pracy – w jakiej wysokości przysługuje?

Nie istnieje coś takiego jak stała kwota renty z tytułu niezdolności do pracy. ZUS wylicza wysokość renty indywidualnie i zależy ona m.in. od liczby przepracowanych okresów składkowych i nieskładkowych oraz wysokości osiąganych dotychczas zarobków.

Na wysokość renty z tytułu niezdolności do pracy – ma jednak wpływ również pewna „stała” – tzw. kwota bazowa, która aktualnie, tj. od 1 marca 2025 r. wynosi – 7 140,52 zł1. Z uwzględnieniem ww. kwoty – renta z tytułu całkowitej niezdolności do pracy, wyliczana jest w następujący sposób – sumowane są:

  • 24% ww. kwoty bazowej (tj. 1 713,72 zł) oraz
  • po 1,3% podstawy wymiaru renty (na którą ma wpływ m.in. wysokość osiąganych zarobków, w wybranym okresie) za każdy rok okresów składkowych, z uwzględnieniem pełnych miesięcy,
  • po 0,7% podstawy wymiaru renty za każdy rok okresów nieskładkowych, z uwzględnieniem pełnych miesięcy oraz
  • po 0,7% podstawy wymiaru renty za każdy rok okresu, który brakuje do pełnych 25 lat stażu ubezpieczenia (okresów składkowych i nieskładkowych), liczonych od dnia, w którym złożono wniosek o rentę, do dnia, w którym osiągnięto by wiek 60 lat.

Wyliczenie kwoty, którą można by pobierać z ZUS w ramach renty z tytułu całkowitej niezdolności do pracy, nie jest więc takie łatwe. Jedno jest jednak pewne – w żadnym przypadku – renta z tytułu całkowitej niezdolności do pracy, nie może być niższa niż 1 878,91 zł miesięcznie. Jest to bowiem obowiązująca od 1 marca 2025 r. gwarantowana, najniższa kwota świadczenia.2

Renta z tytułu częściowej niezdolności do pracy wynosi natomiast 75% renty z tytułu całkowitej niezdolności do pracy, a zatem – od 1 marca 2025 r. – nie może być niższa niż 1 409,18 zł.2

Renta z tytułu niezdolności do pracy – w jaki sposób można się o nią ubiegać?

Celem ubiegania się o przyznanie renty z tytułu niezdolności do pracy, należy:

  1. udać się do lekarza pierwszego kontaktu bądź specjalisty, aby otrzymać zaświadczenie o stanie zdrowia (druk OL-9),
  2. złożyć w ZUS:
    1. ww. zaświadczenie o stanie zdrowia (druk OL-9),
    2. wniosek o rentę z tytułu niezdolności do pracy (druk ERN),
    3. informację o okresach składkowych i nieskładkowych (druk ERP-6),
    4. dokumenty, potwierdzające staż ubezpieczeniowy (w tym m.in. świadectwa pracy),
    5. zaświadczenie o zatrudnieniu i wynagrodzeniu (druk ERP-7) oraz
    6. dokumentację medyczną, która może mieć znaczenie dla lekarza orzecznika ZUS.

W następstwie powyższego – ZUS wyznaczy termin, w którym będzie miało miejsce badanie, które zostanie przeprowadzone przez lekarza orzecznik ZUS. Lekarz orzecznik ZUS – w ramach ww. badania – dokona oceny niezdolności do pracy, jej stopnia oraz ustali m.in. datę powstania niezdolności do pracy oraz trwałość lub przewidywany okres niezdolności do pracy. Od orzeczenia lekarza orzecznika – przysługuje sprzeciw do komisji lekarskiej ZUS, w terminie 14 dni od dnia doręczenia orzeczenia.

Niezdolność do pracy orzekana jest na okres nie dłuższy niż 5 lat, chyba że według wiedzy medycznej – nie będzie rokowań odzyskania zdolności do pracy przed upływem tego okresu. Wówczas – niezdolność do pracy orzekana jest na okres dłuższy niż 5 lat. Jeżeli natomiast – osobie uprawnionej do renty z tytułu niezdolności do pracy przez okres co najmniej ostatnich 5 lat poprzedzających dzień badania lekarskiego, brakuje mniej niż 5 lat do osiągnięcia wieku emerytalnego (tj. 60 lat – dla kobiety i 65 lat – dla mężczyzny) – w przypadku dalszego stwierdzenia niezdolności do pracy, orzeka się niezdolność do pracy na okres do dnia osiągnięcia tego wieku.

Orzeczenie lekarza orzecznika ZUS, od którego nie wniesiono sprzeciwu – stanowi dla ZUS podstawę do wydania decyzji w sprawie przyznania renty z tytułu całkowitej lub odpowiednio – częściowej niezdolności do pracy. Renta ta, może zostać przyznana jako renta stała – jeżeli niezdolność do pracy jest trwała lub odpowiednio – renta okresowa – jeżeli niezdolność do pracy jest okresowa.

Niezdolność do pracy to nie to samo co niepełnosprawność, a niepełnosprawność nie przesądza o niezdolności do pracy

Warto podkreślić, że orzeczenie o całkowitej lub częściowej niezdolności do pracy nie oznacza uzyskania statusu osoby niepełnosprawnej i odwrotnie – orzeczenie o niepełnosprawności lub odpowiednio – stopniu niepełnosprawności, nie oznacza niezdolności do pracy, dającej prawo do pobierania z tego tytułu renty.

System orzekania o niezdolności do pracy dla celów przyznawania świadczeń rentowych oraz system orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności – to dwa, całkowicie odrębne systemy.

Orzeczenie o niepełnosprawności i odpowiednio – orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, w przypadku osób, u których naruszenie sprawności spowodowane jest przez choroby narządu wzroku – daje więc uprawnienia do zupełnie innych świadczeń, niż orzeczenie o niezdolności do pracy. Więcej na temat praw osób z wadą wzroku (i przysługujących im świadczeń), które – z tego powodu – posiadają (lub mogą uzyskać) status osoby niepełnosprawnej, można przeczytać w poniższym artykule:

Czy z powodu wady wzroku, można otrzymać rentę z tytułu niezdolności do pracy?

Określone schorzenia narządu wzroku – zgodnie z obowiązującymi Standardami orzecznictwa lekarskiego ZUS3stanowią podstawę do orzeczenia niezdolności do pracy i w związku z powyższym – przyznania renty z tytułu niezdolności do pracy.

Jak wynika z ww. Standardów – upośledzenie funkcji narządu wzroku wymaga całościowej oceny dotyczącej rodzaju schorzenia, jego wpływu na stan narządu wzroku i rokowanie w odniesieniu do posiadanych kwalifikacji i charakteru wykonywanej pracy zawodowej.

Całkowitą niezdolność do pracy i niezdolność do samodzielnej egzystencji uzasadnia stwierdzenie:

  • całkowitej ślepoty obuocznej,
  • zachowania jedynie poczucia światła obuocznie lub w lepszym oku oraz
  • praktycznej ślepoty obuocznej, która oznacza ostrość wzroku w oku lepszym z korekcją nieprzekraczającą 0,05.

Całkowitą niezdolność do pracy uzasadnia stwierdzenie:

  • ostrości wzroku w oku lepszym z korekcją w granicach 0,06–0,1,

Częściową niezdolność do pracy uzasadnia stwierdzenie:

  • ostrości wzroku w oku lepszym z korekcją ≤ 0,3 oraz
  • jednooczności lub praktycznej jednooczności u osób, u których widzenie obuoczne jest zawodowo niezbędne.

Zmiany w polu widzenia mogą być podstawą do orzekania każdego ze stopni niezdolności do pracy, zależnie od ich rodzaju i zaawansowania. Stosunkowo niewielkie ubytki w polu widzenia mogą być podstawą do orzekania częściowej niezdolności do pracy u osób, u których pełne pole widzenia jest zawodowo niezbędne. Istnieją jednak zawody, przy których wykonywaniu nawet znaczne ograniczenie pola widzenia nie zmniejsza zdolności do pracy. W każdym przypadku wymaga to starannej oceny orzeczniczej, szczególnie w powiązaniu z kwalifikacjami zawodowymi i charakterem wykonywanej pracy.

Poza ww. schorzeniami – zgodnie z ww. Standardami orzecznictwa lekarskiego ZUS – podstawę do orzeczenia o niezdolności o pracy, może stanowić:

  • nadwzroczność lub krótkowzroczność – w tym przypadku jednak, decydująca jest ocena ostrości wzroku po korekcji wady. Wysoka krótkowzroczność jest postępującą chorobą degeneracyjną prowadzącą do licznych zmian zanikowych siatkówki i naczyniówki, nieodwracalnych zmian w plamce, powstawania otworów w siatkówce mogących doprowadzić do odwarstwiania siatkówki, a w konsekwencji nawet ślepoty. Wada ta zawsze ogranicza zdolność do dużych wysiłków fizycznych, a ocena stopnia niezdolności do pracy zależy od postępu zmian degeneracyjnych. Duża nadwzroczność, szczególnie z towarzyszącym astygmatyzmem powyżej 3,0 D, z uwagi na konieczność stosowania korekcji szkłami okularowymi wiąże się natomiast z występowaniem dużych aberracji sferycznych i chromatycznych w układzie optycznym i może być przeciwwskazaniem do wykonywania precyzyjnych prac;
  • jaskra – w przypadku której, ocena orzecznicza jest zależna od stopnia upośledzenia narządu wzroku wskutek zaawansowania choroby i może być podstawą orzeczenia każdego ze stopni niezdolności do pracy, a w przypadku całkowitego zaniku nerwów wzrokowych i ślepoty – również niezdolności do samodzielnej egzystencji;
  • odwarstwienie siatkówki – w przypadku którego – po przebytym leczeniu operacyjnym czynnikami decydującymi przy orzekaniu o niezdolności do pracy są uzyskana ostrość wzroku, pole widzenia, obecność zmian predysponujących do powstawania otworów w siatkówce w oku operowanym, jak też w oku towarzyszącym, charakter wykonywanej pracy oraz poziom posiadanych kwalifikacji zawodowych. Przy braku uzyskania efektu czynnościowego po operacji i nieodzyskaniu widzenia – ocena orzecznicza powinna być taka jak w przypadku osób jednoocznych;
  • jednooczność – w przypadku której – cierpiące na nią osoby, nie są w stanie wykonywać niektórych zawodów, w których niezbędne jest widzenie obuoczne (w tym m.in. prac na wysokości, prac z maszynami w ruchu, z elementami wirującymi czy zawodu kierowcy);
  • zmiany zwyrodnieniowe siatkówki – których wyleczenie – zgodnie z aktualnym stanem wiedzy medycznej – jest niemożliwe, co powinno być brane pod uwagę przy ustalaniu terminu ważności orzeczenia o niezdolności do pracy.

1 https://www.zus.pl/baza-wiedzy/skladki-wskazniki-odsetki/wskazniki/emerytury-i-renty

2 Zgodnie z komunikatem Prezesa ZUS z dnia 18.02.2025 r. w sprawie kwoty najniższej emerytury i renty, dodatku pielęgnacyjnego i dodatku dla sierot zupełnych, kwot maksymalnych zmniejszeń emerytur i rent oraz kwot emerytur i rent wolnych od egzekucji i potrąceń (M.P. z 2025 r., poz. 152)

3 ZUS, Standardy orzecznictwa lekarskiego ZUS, Warszawa 2020

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 17.12.1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 1631 z późn. zm.)

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Infor.pl
MOPS i ZUS: Stopień znaczny nie zawsze chce świadczenia pielęgnacyjnego. Nam zależy na rehabilitacji domowej, pierwszeństwach w kolejkach do badań, lekarzy i specjalistów oraz zniżkach na przejazdy komunikacją miejską

Do infor.pl napisała list matka niepełnosprawnego studenta (studia zaoczne). Chłopak miał stopień znaczny, a teraz komisja orzecznicza go "uzdrowiła" do stopnia lekkiego. Sprawa jest w sądzie. Matka studenta nie jest przekonana, czy w przypadku odzyskania stopnia znacznego niepełnosprawności, będzie występowała o "stare" świadczenie pielęgnacyjne. Bo dla tej rodziny ważniejsze są takie świadczenia jak rehabilitacja domowa, pierwszeństwo w kolejkach do badań, lekarzy i specjalistów oraz zniżki na przejazdy komunikacją miejską.

Poprawa błędnej faktury w KSeF to zawsze konieczność korekty. Szkic faktury, czy portal kontrahenta: producenci oprogramowania widzą problem i proponują rozwiązania

Pomimo, że przepisy już dziś nie pozwalają na anulowanie lub zamianę faktury dostarczonej do nabywcy, podatnicy obawiają się uszczelnienia, jakie przyniesie w tym zakresie KSeF. Skala obaw wyrażanych przez przedsiębiorców oraz reakcje producentów oprogramowania do wystawiania faktur zdają się ujawniać, jak bardzo powszechnym zjawiskiem jest poprawienie faktur bez użycia faktury korygującej.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

MOPS powiedział: Idź kobieto do pracy. Ale jednak dał 1500 zł aż matka dwóch córek stanie na nogi. Bo prąd i rura pękła

Trudny problem - kto ma rację MOPS czy Nasza czytelniczka? Urzędnicy wysyłający ją do pracy, czy jednak ona uważająca, że nim stanie na nogi, ma prawo do pomocy z MOPS?

REKLAMA

Outsourcing pracowniczy i outsourcing procesowy w Kodeksie pracy? Sejmowa Komisja apeluje o wprowadzenie legalnych definicji, a outsourcing ma być uregulowany jak praca tymczasowa

W polskim prawie pracy brakuje legalnych definicji outsourcingu pracowniczego i procesowego, co rodzi poważne problemy interpretacyjne i otwiera pole do obchodzenia przepisów chroniących pracowników. Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła dezyderat nr 167, w którym apeluje do Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej o ocenę propozycji legislacyjnych z petycji, mających uregulować to zjawisko w Kodeksie pracy.

Rzecznik Finansowy: Nie można używać tych dronów bez ubezpieczenia OC. Jaka minimalna suma gwarancyjna? Co grozi za brak polisy?

Rzecznik Finansowy poinformował w komunikacie, że od 13 listopada 2025 roku użytkownicy dronów o masie od 250 g do 20 kg mają prawny obowiązek zawarcia obowiązkowego ubezpieczenia OC operatora dronów. Brak polisy może skutkować karą w wysokości do 4000 zł. Kluczowe znaczenie w umowach obowiązkowego OC ma suma gwarancyjna. Zgodnie z nowymi przepisami – minimalna suma gwarancyjna operatora dronów to równowartość ok. 270 tys. zł. Ubezpieczenie OC chroni przed skutkami szkód wyrządzonych osobom trzecim, ale nie obejmuje strat własnych operatora. Wyłączenia odpowiedzialności ubezpieczycieli dotyczą m.in. szkód powstałych wskutek działań wojennych oraz przypadków wykonywania operacji z naruszeniem przepisów prawa przez operatora drona.

Czy do wymeldowania z mieszkania jest potrzebna zgoda wszystkich współwłaścicieli?

Zameldowanie oraz wymeldowanie z domu lub mieszkania to temat, który w Polsce jest bardzo specyficzny. Pamiętajmy bowiem, że wielu rodaków lekceważy obowiązek meldunkowy, co skutkuje między innymi zaniżoną oficjalną liczbą ludności dużych miast. Mimo opisywanej sytuacji, nie ma mowy o przywróceniu sankcji za niedopełnienie obowiązku meldunkowego. Nie ma również mowy o tym, żeby zameldowanie potwierdzało prawa jakiejś osoby do mieszkania lub wpływało na eksmisję - wbrew temu, co wciąż sądzi wielu Polaków. Zameldowanie oraz wymeldowanie to czynności jedynie typowo administracyjne, choć niepozbawione pewnego znaczenia. W nawiązaniu do ciekawego wyroku sądowego warto sprawdzić, czy wszyscy współwłaściciele lokum muszą się podpisać na wniosku o wymeldowanie danej osoby.

W 2026 roku trzeba będzie przeliczyć podstawy zasiłkowe. Które i dlaczego? Chodzi o zmiany, które wejdą w życie od 1 stycznia 2026 rok

Zmiany przepisów, szczególnie te wprowadzane na gruncie prawa pracy i prawa podatkowego, pociągają często za sobą szereg konsekwencji, które nie od razu są łatwe do przewidzenia. Tak będzie również ze zmianami, które wejdą w życie od 1 stycznia 2026 roku.

REKLAMA

Podstawa programowa się zmieni. Czy PO wróci do szkół? MEN udzieliło wyjaśnień dotyczących zmian, nad którymi pracuje

Czy przysposobienie obronne wróci do szkół? Dynamiczna sytuacja geopolityczna skłania do tego, by kłaść coraz to większy nacisk na kwestie związane z bezpieczeństwem i radzeniem sobie w trudnych warunkach zewnętrznych.

Święta i dni wolne od pracy w 2026 roku. Oto kalendarz dni wolnych. Kiedy najlepiej zaplanować urlop?

Podczas gdy rok 2025 jest wyjątkowo korzystny dla pracowników, rok 2026 nie będzie już tak sprzyjający. W 2026 roku pracownicy będą mogli liczyć na mniej długich weekendów, a niektóre dni świąteczne wypadną w weekendy. Mimo to, wciąż istnieje możliwość strategicznego zaplanowania urlopu, by wykorzystać tylko kilka dni wolnego na zorganizowanie nawet dwutygodniowego odpoczynku.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA