| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Wiadomości > Prezes UTK na pomoc pasażerom

Prezes UTK na pomoc pasażerom

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego będzie musiał zadbać o przestrzeganie praw pasażerów – wynika ze zmian w ustawie o transporcie kolejowym, które weszły w życie 31 grudnia 2009 r.

Niezadowoleni pasażerowie będą mogli zgłaszać skargi na przewoźników kolejowych do prezesa Urzędu Transportu Kolejowego. Wcześniej jednak, aby wnieść skargę będą musieli zwrócić się z zastrzeżeniami bezpośrednio do przewoźnika. Jeżeli ten nie podejmie stosownych działań - wtedy do akcji wkroczy Urząd.

Dla pasażerów jest to znaczne udogodnienie. Wcześniej przy wobec bezczynności przewoźnika jedynym możliwym sposobem dochodzenia roszczeń była czasochłonna droga sądowa. Nowe przepisy mają w zamierzeniu poprawić ochronę praw konsumenta w transporcie kolejowym.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Russell Bedford Poland Sp. z o.o.

Grupa doradcza Russell Bedford jest członkiem międzynarodowej sieci niezależnych firm doradczych Russell Bedford International, zrzeszających prawników, audytorów, doradców podatkowych, księgowych, finansistów oraz doradców biznesowych. Russell Bedford doradza klientom w ponad 90 krajach na całym świecie. Grupa posiada ponad 290 biur i zatrudnia ok. 7.000 profesjonalnych doradców.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »