| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Wiadomości > Prezes UTK na pomoc pasażerom

Prezes UTK na pomoc pasażerom

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego będzie musiał zadbać o przestrzeganie praw pasażerów – wynika ze zmian w ustawie o transporcie kolejowym, które weszły w życie 31 grudnia 2009 r.

Niezadowoleni pasażerowie będą mogli zgłaszać skargi na przewoźników kolejowych do prezesa Urzędu Transportu Kolejowego. Wcześniej jednak, aby wnieść skargę będą musieli zwrócić się z zastrzeżeniami bezpośrednio do przewoźnika. Jeżeli ten nie podejmie stosownych działań - wtedy do akcji wkroczy Urząd.

Dla pasażerów jest to znaczne udogodnienie. Wcześniej przy wobec bezczynności przewoźnika jedynym możliwym sposobem dochodzenia roszczeń była czasochłonna droga sądowa. Nowe przepisy mają w zamierzeniu poprawić ochronę praw konsumenta w transporcie kolejowym.

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Karolina Gierszewska

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »