| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Praca > Praca > Bezpieczeństwo pracy > Kiedy uczestnictwo w szkoleniu z zakresu BHP jest pracą w godzinach nadliczbowych

Kiedy uczestnictwo w szkoleniu z zakresu BHP jest pracą w godzinach nadliczbowych

Nie wolno dopuścić pracownika do pracy, do której wykonywania nie posiada on wymaganych kwalifikacji lub potrzebnych umiejętności, a także dostatecznej znajomości przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.

Warto przypomnieć, ze czasem pracy jest czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do wykonywania pracy.

Zgodnie z przepisami Kodeksu pracy szkolenia z zakresu BHP odbywają się w czasie pracy i na koszt pracodawcy, co oznacza, że zarówno szkolenia wstępne jak i okresowe wliczane są do czasu pracy pracownika. Jeżeli szkolenie odbywa się poza ustalonymi godzinami pracy za ten czas przysługuje pracownikowi wynagrodzenie z dodatkiem za pracę w godzinach nadliczbowych lub czas wolny.

Pracownik firmy X wykonuje pracę od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17, pracodawca zorganizował w piątek szkolenie okresowe w godzinach 17-20. W przypadku tym pracownikowi za czas szkolenia przysługiwać będzie czas wolny lub wynagrodzenie z dodatkiem za pracę w godzinach nadliczbowych.

Jeżeli pracownik poświęca swój czas wolny na odbycie szkolenia BHP oznacza to, że pracuje w godzinach nadliczbowych.

Podstawa prawna:

Kodeks pracy

Zobacz również serwis: Bezpieczeństwo pracy

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Kotzian

Absolwentka Filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim i Zarządzania mediami w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University. Tematyką HR i komunikacji zajmuje się od 2000 r., a od 2008 r. współpracuje z klientami w obszarze employer brandingu. Kieruje projektami badań wizerunku, w tym identyfikacji EVP, tworzy i realizuje strategie wizerunkowe dla dużych firm polskich i międzynarodowych. Wspiera procesy komunikacji w trakcie zmian organizacyjnych. W ramach Bernard Hodes Global Network współpracuje z ekspertami employer brandingu na całym świecie. Interesuje się różnymi obliczami różnorodności i prowadzi badania na temat wpływu diversity na wizerunek pracodawcy. Jest doświadczonym prelegentem, autorką wielu publikacji z dziedziny employer brandingu, komunikacji, HR i rynku pracy.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »