| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument - telekomunikacja > Jak przenieść numer telefonu?

Jak przenieść numer telefonu?

Zmiana operatora z zachowaniem dotychczasowego numeru to prosta i bezpłatna usługa, która może się ograniczyć do jednej wizyty w salonie telekomunikacyjnego dostawcy.

Abonenci sieci komórkowych oraz stacjonarnych mogą przenosić swój numer do innego operatora. Bardzo długo wiązało się to ze skomplikowaną i odpłatną procedurą, która utrudniała i zniechęcała konsumentów do przenoszenia numeru. Od 2009 roku jest to już darmowa usługa, a jej realizacja powinna być szybka i sprawna.

Odpowiedni wniosek należy złożyć u operatora, do którego chcemy przenieść numer. Można to zrobić osobiście, listownie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, jednocześnie upoważniając nowego dostawcę usług do dokonania w naszym imieniu potrzebnych formalności, w tym do wypowiedzenia w imieniu abonenta umowy z dotychczasowym operatorem. Abonament może nie chcieć udzielić takiego pełnomocnictwa - będzie to oznaczać, że sam musi dokonać niezbędnych czynności związanych z przeniesieniem.

Zobacz również serwis: Konsument - telekomunikacja

Od chwili złożenia wniosku o przeniesienie biegnie termin przewidziany do jego rozpatrzenia. Jeżeli zależy nam na czasie, najlepiej złożyć wniosek osobiście. W takim wypadku operator telefonii komórkowej ma 6 godzin roboczych, a telefonu stacjonarnego – 1 dzień roboczy na jego rozpatrzenie. Jeśli składamy wniosek w inny sposób niż osobiście, te terminy będą wynosić odpowiednio 3 i 14 dni.

Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku abonenta, podpisywana jest umowa z nowym dostawcą. Przeniesienie numeru powinno nastąpić nie później niż po upływie 1 dnia roboczego (sieć komórkowa) lub 7 dni roboczych (sieć stacjonarna) od dnia zawarcia nowej umowy. Przerwa w świadczeniu usług telekomunikacyjnych nie może być dłuższa niż 24 godziny.

Zobacz również: Gdzie złożyć reklamację niedziałającego telefonu

Nowością jest uprawnienie do zachowania numeru, kiedy zmienia się dostawcę na innego, ale działającego w tej samej sieci (np.: z Ery do Heyah). Wcześniej było to niemożliwe. Można też przenieść więcej niż jeden numer – obecnie wystarczy zaznaczyć we wniosku, czy procedura ma dotyczyć jednego czy kilku z nich.
Także numery telefonów na kartę pre-paid mogą być przenoszone. Konieczne jest jednak aby numer był zarejestrowany w bazie operatora na nazwisko użytkownika.

W razie gdyby operator odmawiał przeniesienia lub utrudniał procedurę, abonent lub użytkownik karty pre-paid może złożyć skargę do Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Anna Grabowska

CFO - Omega Code

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »