| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument - telekomunikacja > Jak przenieść numer telefonu?

Jak przenieść numer telefonu?

Zmiana operatora z zachowaniem dotychczasowego numeru to prosta i bezpłatna usługa, która może się ograniczyć do jednej wizyty w salonie telekomunikacyjnego dostawcy.

Abonenci sieci komórkowych oraz stacjonarnych mogą przenosić swój numer do innego operatora. Bardzo długo wiązało się to ze skomplikowaną i odpłatną procedurą, która utrudniała i zniechęcała konsumentów do przenoszenia numeru. Od 2009 roku jest to już darmowa usługa, a jej realizacja powinna być szybka i sprawna.

Odpowiedni wniosek należy złożyć u operatora, do którego chcemy przenieść numer. Można to zrobić osobiście, listownie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, jednocześnie upoważniając nowego dostawcę usług do dokonania w naszym imieniu potrzebnych formalności, w tym do wypowiedzenia w imieniu abonenta umowy z dotychczasowym operatorem. Abonament może nie chcieć udzielić takiego pełnomocnictwa - będzie to oznaczać, że sam musi dokonać niezbędnych czynności związanych z przeniesieniem.

Zobacz również serwis: Konsument - telekomunikacja

Od chwili złożenia wniosku o przeniesienie biegnie termin przewidziany do jego rozpatrzenia. Jeżeli zależy nam na czasie, najlepiej złożyć wniosek osobiście. W takim wypadku operator telefonii komórkowej ma 6 godzin roboczych, a telefonu stacjonarnego – 1 dzień roboczy na jego rozpatrzenie. Jeśli składamy wniosek w inny sposób niż osobiście, te terminy będą wynosić odpowiednio 3 i 14 dni.

Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku abonenta, podpisywana jest umowa z nowym dostawcą. Przeniesienie numeru powinno nastąpić nie później niż po upływie 1 dnia roboczego (sieć komórkowa) lub 7 dni roboczych (sieć stacjonarna) od dnia zawarcia nowej umowy. Przerwa w świadczeniu usług telekomunikacyjnych nie może być dłuższa niż 24 godziny.

Zobacz również: Gdzie złożyć reklamację niedziałającego telefonu

Nowością jest uprawnienie do zachowania numeru, kiedy zmienia się dostawcę na innego, ale działającego w tej samej sieci (np.: z Ery do Heyah). Wcześniej było to niemożliwe. Można też przenieść więcej niż jeden numer – obecnie wystarczy zaznaczyć we wniosku, czy procedura ma dotyczyć jednego czy kilku z nich.
Także numery telefonów na kartę pre-paid mogą być przenoszone. Konieczne jest jednak aby numer był zarejestrowany w bazie operatora na nazwisko użytkownika.

W razie gdyby operator odmawiał przeniesienia lub utrudniał procedurę, abonent lub użytkownik karty pre-paid może złożyć skargę do Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Rzecznik Ubezpieczonych

Rzecznik Ubezpieczonych reprezentuje interesy osób ubezpieczających, ubezpieczonych, uposażonych lub uprawnionych z umów ubezpieczenia, członków funduszy emerytalnych, uczestników pracowniczych programów emerytalnych, osób otrzymujących emeryturę kapitałową lub osób przez nie uposażonych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »