| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

Konsument - telekomunikacja

Przeniesienie numeru

Aktualizacja: 18.10.2011

Przyzwyczaiłeś się do numeru swojego telefonu komórkowego? Używasz go od lat i nie chcesz się z nim rozstawać, natomiast masz zamiar zmienić operatora telekomunikacyjnego? Sprawdź jak przejść całą procedurę. »

Umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych

Aktualizacja: 18.10.2011

Świadczenie usług telekomunikacyjnych polega przede wszystkim na przekazywani sygnałów w sieci telekomunikacyjnej, czyli: wykonywanie i odbieranie połączeń telefonicznych, korzystanie z sieci kablowych oraz usługi dostępu do Internetu. Przepisy jasno wskazują co powinno znajdować się umowie. »

Czy można przenieść numer jeśli zmienia się operatora

Aktualizacja: 13.01.2010

Zamierzam zmienić sieć komórkową. Ponieważ przyzwyczaiłem się już do mojego numeru telefonu to chciałbym go zostawić. Słyszałem, że operatorzy komórkowi mają w tej chwil obowiązek przeniesienia numeru. Czy to prawda? »

Czy minuty na karcie przepadają

Aktualizacja: 13.01.2010

Jestem posiadaczem telefonu na kartę. Już po raz kolejny straciłem minuty, które zgromadziłem na swoim koncie. Sadziłem, że skoro w danym miesiącu nie wykorzystałem całego limitu, to przejdą mi na następny miesiąc. Niestety tak się nie stało. Czy takie postępowanie operatora telekomunikacyjnego nie jest bezprawne? Czy mogę żądać zwrotu straconych pieniędzy? »

TP S.A. ma zgodę na przejęcie

Aktualizacja: 28.02.2011

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydała dwie decyzje, w których zgodziła się na przejęcie przez Telekomunikację Polską kontroli nad Ramsat oraz przez SGAM kontroli nad Konsalnet. »

Przeprowadzka a zmiana numeru telefonu

Aktualizacja: 13.01.2010

W najbliższym czasie planuje przeprowadzkę. Czy istnieje możliwość, aby zachować dotychczasowy numer telefonu? Na jakiej zasadzie mogę korzystać z usług tańszych operatorów - słyszałam, że jest taka możliwość. »

Odłączony telefon

Aktualizacja: 13.01.2010

Odłączono mi telefon za niezapłacony rachunek. Było to zwykłe przeoczenie ok.2 miesięcy od wystawienia rachunku. Czy po tak krótkim okresie czasu zalegania z opłatą, operator ma prawo odłączyć abonenta od usługi? Czy mam prawo żądać wykazu połączeń? Moim zdaniem rachunek znacznie przekracza kwotę, którą ”wydzwoniłam”. »

Brak odpowiedzi na reklamację

Aktualizacja: 18.01.2010

Ostatnio złożyłam reklamację dotyczącą rachunku telefonicznego. Minął już miesiąc, a ja nadal nie otrzymałam odpowiedzi. Co w takiej sytuacji powinnam zrobić? Czy w przypadku braku odpowiedzi na reklamację uznaje się, że została ona pozytywnie rozpatrzona? »

Instalacje telekomunikacyjne w każdym nowym domu

Aktualizacja: 13.01.2010

Zgodnie z nowym rozporządzeniem Ministra Infrastruktury każdy nowy budynek powinien być wyposażony w instalacje telekomunikacyjną. Taki obowiązek będzie spoczywał na inwestorach. »

Kara za nieterminowe dostarczanie rachunków

Aktualizacja: 13.01.2010

Decyzją Prezesa UOKiK Poczta Polska oraz niektórzy operatorzy telekomunikacyjni ukarani zostali na łączną kwotę ok. 14 mln zł. We wszystkich przypadkach zakwestionowano praktyki naruszające interesy konsumentów. »

TP S.A. znowu ukarana

Aktualizacja: 18.10.2011

Sąd utrzymał decyzję Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie nałożenia 2 milionowej kary na Telekomunikację Polską S.A. Sprawa dotyczyła wyłączenia w Białymstoku centrali, która obsługuje połączenia alarmowe: 112, 999, 998, 997.   »

Co zrobić z zawyżonym rachunkiem telefonicznym

Aktualizacja: 18.10.2011

Otrzymałem właśnie rachunek za telefon. Bardzo się zdziwiłem kiedy zobaczyłem kwotę na nim widniejącą. Jest ona bardzo wysoka. Czy mogę coś w tej sytuacji zrobić? Wiem, że nie wydzwoniłem na taką kwotę. »

Co to jest mediacja

Aktualizacja: 18.10.2011

Chciałem dowiedzieć się co to dokładnie jest mediacja prowadzona przez Prezesa UKE? Ostatnio złożyłem reklamacje ponieważ dostałem bardzo wysoki rachunek za telefon. Odpowiedź otrzymałem negatywną. Operator nie chce zmienić stanowiska. Nie chcę iść z tym od razu do sądu, ale nie pozostawię tej kwestii bez rozstrzygnięcia. Czy mogę wszcząć mediację? Czy muszę coś za to zapłacić? »

Zerwanie sieci telekomunikacyjnej

Aktualizacja: 18.10.2011

W związku z przebytymi w ostatnim czasie wichurami i silnym wiatrem w pobliżu miejsca mojego zamieszkania zniszczeniu ulegała sieć telekomunikacyjna. Nie mogę korzystać z telefonu, a bardzo jest mi to potrzebne. Co mogę w tej sytuacji zrobić? »

Czy można wypowiedzieć umowę jeśli zmienia się regulamin

Aktualizacja: 18.10.2011

Umowy z operatorami telekomunikacyjnymi zazwyczaj zwierane są na czas określony. Czasami w trakcie jej trwania może wystąpić zmiana regulaminu świadczenia usługi. W takiej sytuacji  konsument ma prawo albo przyjąć proponowaną zmianę i korzystać z usługi na innych warunkach albo z niej zrezygnować i umowę wypowiedzieć bez ponoszenia żadnych kar. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Marcin Wicherkiewicz

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od www.infor.pl/prawo
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK