| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Konsument - telekomunikacja

TP S.A. ma zgodę na przejęcie

Aktualizacja: 28.02.2011

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydała dwie decyzje, w których zgodziła się na przejęcie przez Telekomunikację Polską kontroli nad Ramsat oraz przez SGAM kontroli nad Konsalnet. »

Przeprowadzka a zmiana numeru telefonu

Aktualizacja: 13.01.2010

W najbliższym czasie planuje przeprowadzkę. Czy istnieje możliwość, aby zachować dotychczasowy numer telefonu? Na jakiej zasadzie mogę korzystać z usług tańszych operatorów - słyszałam, że jest taka możliwość. »

Odłączony telefon

Aktualizacja: 13.01.2010

Odłączono mi telefon za niezapłacony rachunek. Było to zwykłe przeoczenie ok.2 miesięcy od wystawienia rachunku. Czy po tak krótkim okresie czasu zalegania z opłatą, operator ma prawo odłączyć abonenta od usługi? Czy mam prawo żądać wykazu połączeń? Moim zdaniem rachunek znacznie przekracza kwotę, którą ”wydzwoniłam”. »

Brak odpowiedzi na reklamację

Aktualizacja: 18.01.2010

Ostatnio złożyłam reklamację dotyczącą rachunku telefonicznego. Minął już miesiąc, a ja nadal nie otrzymałam odpowiedzi. Co w takiej sytuacji powinnam zrobić? Czy w przypadku braku odpowiedzi na reklamację uznaje się, że została ona pozytywnie rozpatrzona? »

Instalacje telekomunikacyjne w każdym nowym domu

Aktualizacja: 13.01.2010

Zgodnie z nowym rozporządzeniem Ministra Infrastruktury każdy nowy budynek powinien być wyposażony w instalacje telekomunikacyjną. Taki obowiązek będzie spoczywał na inwestorach. »

Kara za nieterminowe dostarczanie rachunków

Aktualizacja: 13.01.2010

Decyzją Prezesa UOKiK Poczta Polska oraz niektórzy operatorzy telekomunikacyjni ukarani zostali na łączną kwotę ok. 14 mln zł. We wszystkich przypadkach zakwestionowano praktyki naruszające interesy konsumentów. »

TP S.A. znowu ukarana

Aktualizacja: 18.10.2011

Sąd utrzymał decyzję Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie nałożenia 2 milionowej kary na Telekomunikację Polską S.A. Sprawa dotyczyła wyłączenia w Białymstoku centrali, która obsługuje połączenia alarmowe: 112, 999, 998, 997.   »

Co zrobić z zawyżonym rachunkiem telefonicznym

Aktualizacja: 18.10.2011

Otrzymałem właśnie rachunek za telefon. Bardzo się zdziwiłem kiedy zobaczyłem kwotę na nim widniejącą. Jest ona bardzo wysoka. Czy mogę coś w tej sytuacji zrobić? Wiem, że nie wydzwoniłem na taką kwotę. »

Co to jest mediacja

Aktualizacja: 18.10.2011

Chciałem dowiedzieć się co to dokładnie jest mediacja prowadzona przez Prezesa UKE? Ostatnio złożyłem reklamacje ponieważ dostałem bardzo wysoki rachunek za telefon. Odpowiedź otrzymałem negatywną. Operator nie chce zmienić stanowiska. Nie chcę iść z tym od razu do sądu, ale nie pozostawię tej kwestii bez rozstrzygnięcia. Czy mogę wszcząć mediację? Czy muszę coś za to zapłacić? »

Zerwanie sieci telekomunikacyjnej

Aktualizacja: 18.10.2011

W związku z przebytymi w ostatnim czasie wichurami i silnym wiatrem w pobliżu miejsca mojego zamieszkania zniszczeniu ulegała sieć telekomunikacyjna. Nie mogę korzystać z telefonu, a bardzo jest mi to potrzebne. Co mogę w tej sytuacji zrobić? »

Czy można wypowiedzieć umowę jeśli zmienia się regulamin

Aktualizacja: 18.10.2011

Umowy z operatorami telekomunikacyjnymi zazwyczaj zwierane są na czas określony. Czasami w trakcie jej trwania może wystąpić zmiana regulaminu świadczenia usługi. W takiej sytuacji  konsument ma prawo albo przyjąć proponowaną zmianę i korzystać z usługi na innych warunkach albo z niej zrezygnować i umowę wypowiedzieć bez ponoszenia żadnych kar. »

Nie można ograniczać dostępu innym operatorom telekomunikacyjnym

Aktualizacja: 18.10.2011

Niezgodne z prawem jest uniemożliwianie świadczenia usług telekomunikacyjnych na obszarze danej nieruchomości. Takie działanie zostało zakwestionowane przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, która nakazała zmianę tych praktyk. »

Czy mogę zrezygnować z umowy z kablówką albo żądać obniżki ceny

Aktualizacja: 18.10.2011

Od stycznia tego roku korzystam z usług jednego z operatorów telewizyjnych. Kablówkę odbierałem dotychczas dobrze. Jednakże od pewnego czasu zauważyłem, że nie mam niektórych programów, mimo iż mam je zagwarantowane w pakiecie, który wykupiłem. Jednocześnie w umowie zapisano, że takie zmiany mogą mieć miejsce. Czy z tego powodu mogę wypowiedzieć umowę? »

Co zrobić gdy nie można dzwonić

Aktualizacja: 18.10.2011

Ostatnio w naszym bloku przez 3 dni nie działał telefon. Poniosłam z tego tytułu znaczące koszty - musiałam dzwonić z telefonów komórkowych. Rachunek za 3 dni wyniósł dwa razy więcej niż zazwyczaj (u operatora stacjonarnego miałam wykupiony korzystny abonament). Oczywiście przez pierwszy dzień nie zostałam poinformowana o awarii. Czy operator może ponieść jakieś konsekwencje? »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

AKSJOM Doradztwo Aktuarialne

Specjalizujemy się zarówno w wycenie rezerw na świadczenie pracownicze (zgodnie z MSR 19 i KSR 6) jak i w usługach konsultingowych na rzecz instytucji finansowych (usługi aktuarialne, Wypłacalność II, zarządzanie ryzykiem, rachunkowość zakładów ubezpieczeń).

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »