| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument - turystyka > Usługi uzupełniające w hotelach i motelach

Usługi uzupełniające w hotelach i motelach

Podczas pobytu w hotelu możemy liczyć na pewnego rodzaju usługi uzupełniające, które będą nam oferowane. Zamawiając mycie, czy naprawę samochodu będziemy zawierać umowę o dzieło.

Niekiedy do wykonania dzieła jest wymagane współdziałanie zamawiającego np. przez wydanie kluczyków do samochodu, który ma być poddany naprawie.

Jeżeli wykonawca opóźnia się z rozpoczęciem lub wykończeniem dzieła tak bardzo, że nie jest prawdopodobne, żeby zdołał je ukończyć w czasie umówionym, to zamawiający ma prawo odstąpienia od umowy jeszcze przed upływem terminu do wykonania dzieła i bez wyznaczania terminu dodatkowego.

Z kolei, jeżeli wykonane dzieła ma wady zamawiający może żądać ich usunięcia w wyznaczonym odpowiednim terminie i z zagrożeniem, że nie przyjmie naprawy po tym terminie. Jeżeli wady nie dadzą się usunąć albo, gdy z okoliczności wynika, że przyjmujący zamówienie nie zdoła ich usunąć w odpowiednim czasie, zamawiający ma prawo odstąpienia od umowy tylko w sytuacji, gdy wady są istotne.

Zamawiający jest zobowiązany odebrać dzieło. Dopiero w chwili oddania dzieła wykonawcy należy się wynagrodzenie, chyba że w umowie ustalono inaczej. Przed ukończeniem dzieła zamawiający może w każdej chwili od umowy odstąpić, płacąc umówione wynagrodzenie.

Zobacz również serwis: Konsument - turystyka

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Izabela Żurkowska-Mróz

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »