| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument w UE > Zagubiony bagaż – prawa pasażerów linii lotniczych

Zagubiony bagaż – prawa pasażerów linii lotniczych

Zaginął mi bagaż w drodze do Polski. Na lotnisku okazało się, że ślad po walizce zaginął. Wszczęłam procedurę, ale chciałabym wiedzieć czy zrobiłam wszystko, co powinnam i jakie problemy w drodze dochodzenia swoich praw mogę mieć jako pasażer?

Często fakt zaginięcia bagażu to nasza wina, gdyż sami sobie szkodzimy. Wpadamy na lotnisko w ostatniej chwili i łudzimy się, że przewoźnik załaduje naszą walizkę, skoro my sami biegniemy z okrzykami Halo! Jeszcze ja! Następnie siadamy wygodnie na fotel z przekonaniem, że walizka jest w luku bagażowym i leci razem z nami. Niestety nasza walizka nie została załadowana i leci innym lotem, o ile było tam miejsce na bagaż, bo czasem w następnym locie jest komplet pasażerów i naszej walizki nie mogą zabrać, bo pierwszeństwo ma bagaż obecnych podróżnych. Ale nie martwmy się, gdyż w przeciągu 5 dni linie lotnicze mają obowiązek dostarczyć nam bagaż do domu.

Podstawa prawna:

rozporządzenie (WE) nr 889/2002 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 2027/97: Dz. U. L 140 z dnia 30 maja 2002 r. (włączające konwencję montrealską do prawa UE w zakresie ujednolicenia niektórych przepisów dotyczących międzynarodowego przewozu lotniczego, Dz. U. L 194 z 18 lipca 2001 r.).

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Krzemirski

Współzałożyciel Fabryki Narciarzy. Instruktor narciarstwa od 19 roku życia. Prócz legitymacji państwowej, posiada również uprawnienia Niemieckiego Stowarzyszenia SPORTS.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »