| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument w UE > Zagubiony bagaż – prawa pasażerów linii lotniczych

Zagubiony bagaż – prawa pasażerów linii lotniczych

Zaginął mi bagaż w drodze do Polski. Na lotnisku okazało się, że ślad po walizce zaginął. Wszczęłam procedurę, ale chciałabym wiedzieć czy zrobiłam wszystko, co powinnam i jakie problemy w drodze dochodzenia swoich praw mogę mieć jako pasażer?

Często fakt zaginięcia bagażu to nasza wina, gdyż sami sobie szkodzimy. Wpadamy na lotnisko w ostatniej chwili i łudzimy się, że przewoźnik załaduje naszą walizkę, skoro my sami biegniemy z okrzykami Halo! Jeszcze ja! Następnie siadamy wygodnie na fotel z przekonaniem, że walizka jest w luku bagażowym i leci razem z nami. Niestety nasza walizka nie została załadowana i leci innym lotem, o ile było tam miejsce na bagaż, bo czasem w następnym locie jest komplet pasażerów i naszej walizki nie mogą zabrać, bo pierwszeństwo ma bagaż obecnych podróżnych. Ale nie martwmy się, gdyż w przeciągu 5 dni linie lotnicze mają obowiązek dostarczyć nam bagaż do domu.

Podstawa prawna:

rozporządzenie (WE) nr 889/2002 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 2027/97: Dz. U. L 140 z dnia 30 maja 2002 r. (włączające konwencję montrealską do prawa UE w zakresie ujednolicenia niektórych przepisów dotyczących międzynarodowego przewozu lotniczego, Dz. U. L 194 z 18 lipca 2001 r.).

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Mikołaj Przywara

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »