| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Reklamacja > Jak wyegzekwować przesłanie karty gwarancyjnej

Jak wyegzekwować przesłanie karty gwarancyjnej

Kupiłem miesiąc temu telewizor LCD w sklepie internetowym. Do telewizora nie była dołączona karta gwarancyjna. Zgłosiłem mailem problem w sklepie, w którym kupowałem produkt. Zapewniano mnie, że w ciągu dwóch tygodni prześlą oryginalną gwarancję producenta. Jednakże nie otrzymałem jej. W jaki sposób mogę to wyegzekwować? Czy mogę zwrócić telewizor do sklepu i odebrać pieniądze ponieważ produkt nie posiada dokumentu gwarancyjnego?

Brak karty gwarancyjnej jest niewystarczającym powodem do odstąpienia od umowy. Przepisy wskazują, że konsument może odstąpić od umowy sprzedaży rzeczy, jeśli towar jest niezgodny z umową, jego naprawa ani wymiana nie jest możliwa albo nie został wykonana w odpowiednim czasie lub też narażałyby kupującego na znaczne niedogodności. Koniecznym do spełnienia warunkiem jest również istotna niezgodność towaru umową.

W przypadku sprzedaży produktów przez internt istnieje możliwość zrezygnowania z zakupu bez podawania przyczyny. Termin na odstąpienie od umowy wynosi 10 dni. W tym wypadku już on upłynął.

W przypadku jednak braku posiadania karty gwarancyjnej należy pamiętać, że konsument zawsze może skorzystać z uprawnień ustawowych, czyli tzw. niezgodności towaru z umową. Kupujący może zareklamować rzecz, jeżeli ta nie nadaje się do celu do jakiego jest przeznaczona albo nie ma cech właściwych dla towaru danego rodzaju. Odpowiedzialność sprzedawcy na tej podstawie trawa 2 lata od momentu wydania towaru.

Jeżeli natomiast kupującemu zależy na posiadaniu karty gwarancyjnej, ponieważ są w niej zapisane korzystniejsze warunki, to można zgłosić o pomoc do rzecznik konsumentów.

Podstawa prawna:

art. 13 w zw. z art. 8 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. nr 141, poz. 1176 z późn. zm.).

Zadaj pytanie: Forum

Zobacz serwis: Prawa konsumenta

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Kłosowski

Prawnik, doradca podatkowy w Instytucie Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »