| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Reklamacja > Jakie obowiązki ma przedsiębiorstwo energetyczne

Jakie obowiązki ma przedsiębiorstwo energetyczne

Pod pojęciem usługi dystrybucji energii elektrycznej należy rozumieć transport energii sieciami dystrybucyjnymi w celu ich dostarczania konsumentom do ich gospodarstw domowych. Podstawą do świadczenia tych usług jest umowa zawierana z przedsiębiorstwem energetycznym. Poprzez taką umowę przedsiębiorstwo energetyczne zobowiązuje się do dostarczenia odbiorcy energii elektrycznej za określoną opłatą.

  • nielegalny pobór prądu (np. odbiorca sam podłączył się do instalacji sąsiada);
  • odbiorca posiada instalację stwarzającą bezpośrednie zagrożenie dla życia, zdrowia albo środowiska (np. występują spięcia, przepięcia, przewody elektryczne są źle izolowane).

4. Dostawca może niezwłocznie wstrzymać dostawę energii elektrycznej w razie, gdy odbiorca uniemożliwił upoważnionym przedstawicielom przedsiębiorstwa dostępu do elementów sieci i urządzeń, będących własnością tego przedsiębiorstwa, znajdujących się na terenie lub w lokalu odbiorcy, w celu przeprowadzenia niezbędnych prac, usunięcia awarii lub kontroli układów pomiarowych, dotrzymania warunków umowy i prawidłowości rozliczeń.

5. Dostawca jest uprawniony wstrzymać dostawę prądu po upływie 14 dni od terminu, jaki przedsiębiorstwo wyznaczyło odbiorcy do usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości w doręczonym mu wezwaniu do podjęcia niezbędnych działań, jeżeli odbiorca:

  • uniemożliwił upoważnionym przedstawicielom przedsiębiorstwa energetycznego dostępu do odczytu stanów liczników;
  • używał urządzeń zakłócających pracę sieci lub instalacji innych odbiorców;
  • samowolnie wprowadził zmiany w części instalacji oplombowanej przez dostawcę;
  • utrzymuje nieruchomość w sposób zagrażający prawidłowemu funkcjonowaniu sieci.

Przedsiębiorstwo energetyczne musi bezzwłocznie wznowić dostarczanie energii elektrycznej, jeżeli ustaną przyczyny, które uzasadniały wstrzymanie dostaw prądu. Jednak koszt przerwania i wznowienia dostaw energii elektrycznej pokrywa co do zasady odbiorca. Podkreślić należy, że dostawca energii nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane wstrzymaniem świadczenia usług dystrybucji prądu, jeżeli przerwa ta nastąpiła z jednego z powodów wymienionych powyżej.

Źródło: www.uokik.gov.pl

Zobacz serwis: Prawa konsumenta

Zadaj pytanie: Forum

reklama

Polecamy artykuły

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Jakie obowiązki ma przedsiębiorstwo energetyczne?
Jakie obowiązki ma przedsiębiorstwo energetyczne?

CIT 2018. Komentarz299.00 zł

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Dariusz Dwojewski

Prawnik, specjalista z zakresu prawa pracy i prawa oświatowego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od www.infor.pl/prawo
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK