| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Zwrot i wymiana

Czy za odstąpienie od umowy muszę płacić sprzedawcy?

Aktualizacja: 03.10.2011

Przy odstąpieniu od umowy sprzedawca musi zwrócić całość zapłaconej ceny nawet jeżeli produkt nosi ślady zużycia. Może on jednak żądać zapłaty za używanie produktu po odstąpieniu od umowy. »

Co zrobić gdy wymiana wadliwego towaru nie jest możliwa

Aktualizacja: 03.11.2011

W związku z wadą zakupionego towaru zażądałem od sprzedawcy jego wymiany. Ten jednak stwierdził, iż nie posiada danego modelu i zaproponował mi inny. Czy muszę przyjmować inny model? »

Gdy towar nie okazał się najtańszy

Aktualizacja: 03.10.2011

Wczoraj kupiłem sprzęt elektroniczny. Gdy sprawdziłem ceny, po jakich jest on sprzedawany w innych sklepach, okazało się, że powinien być on dużo tańszy. Czy mam jakąś możliwość by wycofać się z tej umowy? »

Czy można zażądać zwrotu pieniędzy za towar niezgodny z umową?

Aktualizacja: 03.11.2011

Jeżeli towar okazuje się niezgodny z umową, to konsument ma prawo żądać doprowadzenia go do stanu odpowiedniego. Domaganie się zwrotu pieniędzy w sytuacji, gdy usterka jest mała może być przedwczesne. »

Zwrot towaru – jak i kiedy?

Aktualizacja: 03.11.2011

Zwrot towaru to nie to samo, co reklamacja. Jest możliwy jedynie wtedy, gdy taką możliwość oferuje swoim klientom sprzedawca. Dobór złego rozmiaru nie stanowi niezgodności towaru z umową i nie uprawnia do reklamacji. »

Jak skutecznie dochodzić roszczeń od sprzedawcy?

Aktualizacja: 03.10.2011

W zakupionych butach popękały podeszwy. Jesteś pewien swego, ale sprzedawca nie chce uznać reklamacji? Tutaj dowiesz się, jakie podjąć kroki. »

Zwrot kosztów przy odstąpieniu od umowy timesharingu

Aktualizacja: 03.10.2011

Zawarłem umowę timesharingu, jednak po namyśle postanowiłem z niej zrezygnować. Przedsiębiorca zażądał ode mnie kwoty, która była oznaczona w umowie, jako koszty poniesione przez niego w celu zawarcia naszej umowy. Czy taka klauzula jest dozwolona? »

Bilet lotniczy - czy mogę go zwrócić?

Aktualizacja: 25.07.2012

Miesiąc temu zaplanowałam podróż do Irlandii. Zakupiłam bilet lotniczy. Niestety z przyczyn osobistych nie mogę polecieć w tym terminie i chciałam bilet zwrócić. Linie lotnicze niestety nie zgodziły się na to. Powiedziono mi, że nie zwrócą mi pieniędzy. Czy faktycznie mają rację? »

Czy mogę zwrócić prezent?

Aktualizacja: 03.10.2011

Chciałam zrobić rodzinie niespodziankę - zamówić wizytę Mikołaja z tradycyjnym workiem prezentów. Usługa jest dosyć droga, więc przygotowałam drobne, tanie prezenty, które Mikołaj mógłby wręczyć wszystkim domownikom. Niestety, w firmie zajmującej się wynajmem Mikołajów poinformowano mnie, że usługa przewidziana jest w tzw. pakiecie. Muszę zapłacić pewną kwotę na prezenty, a potem wybrać z katalogu rzeczy, które Mikołaj wręczy domownikom. Proponowane prezenty są drogie i zupełnie nieprzydatne. Czy mogłabym gdzieś złożyć reklamację, aby móc nie kupować tych prezentów? »

Kiedy można zwrócić bilet na pociąg

Aktualizacja: 03.06.2014

Zdarza się, że już po zakupieniu biletu na pociąg podróżny musi zrezygnować z wyjazdu albo zmienić jego termin. Zwracając bilet, trzeba jednak pamiętać o terminach i formalnościach określonych przez przewoźnika. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Nationale-Nederlanden

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »