| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Zwrot i wymiana

Zwrot towaru bez paragonu - czy jest możliwy?

Aktualizacja: 15.11.2019

Zwrot towaru bez paragonu w wielu przypadkach jest możliwy. Warto jednak pamiętać, iż paragon ułatwia dochodzenie praw przez konsumenta. »

Jak zwrócić towar w Allegro Smart?

Aktualizacja: 17.12.2018

Usługa Allegro Smart od jakieś czasu funkcjonuje na rynku i zdobywa coraz większą popularność. Zakupy w kwocie min. 40 zł można bezpłatnie odebrać w placówkach pocztowych, sklepach Żabka, stacjach Orlen i kioskach oraz salonikach Ruchu. Z Allegro Smart klienci mają również możliwość bezpłatnego zwrotu zakupów - jak to zrobić? »

Co zrobić z uszkodzoną przesyłką?

Aktualizacja: 10.06.2015

Problematykę odpowiedzialności za uszkodzenie przesyłki w transporcie reguluje ustawa Prawo przewozowe, a w zakresie nieuregulowanym w tej ustawie - kodeks cywilny. »

Zwrot przecenionego towaru

Aktualizacja: 29.12.2014

Możliwość zwrotu przecenionego towaru, kupionego na wyprzedaży w sklepie stacjonarnym zależy wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy. Przeceniony towar podlega jednak, w ciągu dwóch lat, reklamacji. Czy możliwy jest zwrot przecenionego towaru kupionego przez Internet? »

Zwrot towaru kupionego online

Aktualizacja: 29.12.2014

Na zwrot towaru kupionego online konsumenci mają – zgodnie z nową ustawą o prawach konsumenta, która weszła w życie 25 grudnia 2014 – 14 dni od momentu otrzymania towaru. Jakie inne zmiany wprowadziła ustawa? »

Zwrot niechcianego prezentu

Aktualizacja: 17.12.2014

Już 25 grudnia 2014 roku wejdą w życie istotne zmiany przepisów prawa konsumenckiego. Konsumenci zyskają jeszcze większą ochronę swych praw. Czy po zmianach, dotyczących m.in. wydłużenia terminu zwrotu towaru zakupionego w sklepie internetowym, łatwiej będzie zwrócić niechciany prezent świąteczny? »

Jak zwrócić świąteczny prezent? – zmiana przepisów

Aktualizacja: 10.12.2014

W okresie Świąt Bożego Narodzenia niektórych z nas ogarnia zakupowa gorączka. Co zrobić, gdy prezent się nie spodoba i będzie trzeba go zwrócić? Te święta będą wyjątkowe, bowiem w ich trakcie zmienią się przepisy, które uregulują na nowo kwestie zwrotu prezentów. »

Reklamacja towaru kupionego na bazarze

Aktualizacja: 27.11.2014

Reklamacja towaru kupionego na bazarze, mimo braku paragonu, jest możliwa. Zdaniem ekspertów UOKIK klientom targowisk przysługują takie same prawa jak tym kupującym w sklepach. Jak zatem przebiega reklamacja towaru zakupionego na bazarze? »

Zwrot towaru a brak opakowania

Aktualizacja: 26.11.2014

Zwrot towaru jest możliwy także mimo braku oryginalnego i nienaruszonego opakowania – na takim stanowisku stanął w dniu 17 listopada 2014 roku Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Konsument nie traci prawa do zwrotu towaru poprzez rozpakowanie i sprawdzenie go. »

Zwrot towaru zakupionego na prezentacji

Aktualizacja: 10.06.2013

Zwrot towaru zakupionego na prezentacji może przysparzać wątpliwości ze względu na specyfikę tej formy zakupów. Ochrona konsumenta w przypadku zawarcia umowy z przedsiębiorcą podczas jego prezentacji handlowej jest jednak daleko posunięta. »

Reklamacja produktów promocyjnych

Aktualizacja: 20.12.2012

Atrakcyjne ceny produktów nie oznaczają pozbawienia klienta prawa do reklamacji. Zasady są takie, jak przy towarze pełnopłatnym. Istnieją od niej jednak wyjątki. »

Prawa konsumenta podczas wyprzedaży

Aktualizacja: 23.07.2012

Prawo chroni konsumentów także podczas wyprzedaży. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina o naszych uprawnieniach podczas zakupowego szaleństwa. »

Czy sprzedawca może odmówić zwrotu towaru?

Aktualizacja: 03.11.2011

Często kupione przez nas rzeczy po przywiezieniu do domu okazują się za małe, za duże lub kupione na prezent nie trafiają w gust obdarowanego. Czy w takiej sytuacji można zwrócić towar i czy sprzedawca może nie przyjąć od nas zakupionego towaru? »

Zwrot towaru a reklamacja

Aktualizacja: 03.11.2011

Zwrot towaru do sklepu to nie to samo co reklamacja. Zwrot jest możliwy jedynie za zgodą sprzedawcy. Reklamacja to uprawnienie konsumenta, którego żaden sprzedawca wyłączyć nie może. »

Zwrot towaru. Czy można oddać zbyt ciasny garnitur?

Aktualizacja: 03.10.2011

Niedawno w jednym ze sklepów kupiłem garnitur. Niestety podczas mierzenia w domu okazało się, że jest zbyt ciasny. Sprzedawca nie chce jednak przyjąć zwrotu. Czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy? »

POLECANE

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Jakub Pszczółkowski

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »