Konsumencie, znaj swoje prawa! Czy sprzedawca może odmówić zwrotu towaru?
15 mar 2023
Światowy Dzień Konsumenta jest świetną okazją, by pochylić się nad jednym z najważniejszych praw, którym dysponuje. To prawo do zwrotu zakupionego towaru i bycia nieprowadzanym w błąd przez sprzedawcę. Jednak, czy zwrot zawsze wchodzi w grę? Jak wygląda ten mechanizm, kiedy kupujemy w sklepach stacjonarnych? Jak oddać towar zakupiony online?
Nietrafiony prezent na Święta – co zrobić?
27 gru 2021
Nietrafiony prezent pod choinkę może się przytrafić każdemu. Co w takiej sytuacji zrobić? Pomijając aspekt moralny, który każdy musi rozstrzygnąć sam, z punktu widzenia polskiego prawa taki prezent często można zwrócić bądź wymienić. W jakich przypadkach?
Automatyczna procedura zwrotu towaru - jak uniknąć problemów?
04 sty 2021
Zwrot towaru za pomocą automatycznej procedury to rozwiązanie, które oferuje wiele sklepów internetowych. Jak wygląda zwrot? Co robić, gdy pojawią się problemy? Na te pytania odpowiada Europejskie Centrum Konsumenckie przy UOKiK.
Black Friday – 3 ważne rady dla konsumentów
25 lis 2020
Black Friday dla wielu konsumentów jest wyczekiwanym czasem na dokonanie wymarzonych zakupów. O czym trzeba pamiętać zanim zdecydujemy się skorzystać z promocji? Czy zawsze można zwrócić towar? Prezentujemy 3 ważne rady dla konsumentów.
Zwrot towaru bez paragonu - czy jest możliwy?
15 lis 2019
Zwrot towaru bez paragonu w wielu przypadkach jest możliwy. Warto jednak pamiętać, iż paragon ułatwia dochodzenie praw przez konsumenta.
Jak zwrócić towar w Allegro Smart?
17 gru 2018
Usługa Allegro Smart od jakieś czasu funkcjonuje na rynku i zdobywa coraz większą popularność. Zakupy w kwocie min. 40 zł można bezpłatnie odebrać w placówkach pocztowych, sklepach Żabka, stacjach Orlen i kioskach oraz salonikach Ruchu. Z Allegro Smart klienci mają również możliwość bezpłatnego zwrotu zakupów - jak to zrobić?
Co zrobić z uszkodzoną przesyłką?
03 cze 2015
Problematykę odpowiedzialności za uszkodzenie przesyłki w transporcie reguluje ustawa Prawo przewozowe, a w zakresie nieuregulowanym w tej ustawie - kodeks cywilny.
Zwrot przecenionego towaru
29 gru 2014
Możliwość zwrotu przecenionego towaru, kupionego na wyprzedaży w sklepie stacjonarnym zależy wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy. Przeceniony towar podlega jednak, w ciągu dwóch lat, reklamacji. Czy możliwy jest zwrot przecenionego towaru kupionego przez Internet?
Zwrot towaru kupionego online
29 gru 2014
Na zwrot towaru kupionego online konsumenci mają – zgodnie z nową ustawą o prawach konsumenta, która weszła w życie 25 grudnia 2014 – 14 dni od momentu otrzymania towaru. Jakie inne zmiany wprowadziła ustawa?
Zwrot niechcianego prezentu
17 gru 2014
Już 25 grudnia 2014 roku wejdą w życie istotne zmiany przepisów prawa konsumenckiego. Konsumenci zyskają jeszcze większą ochronę swych praw. Czy po zmianach, dotyczących m.in. wydłużenia terminu zwrotu towaru zakupionego w sklepie internetowym, łatwiej będzie zwrócić niechciany prezent świąteczny?
Jak zwrócić świąteczny prezent? – zmiana przepisów
02 gru 2014
W okresie Świąt Bożego Narodzenia niektórych z nas ogarnia zakupowa gorączka. Co zrobić, gdy prezent się nie spodoba i będzie trzeba go zwrócić? Te święta będą wyjątkowe, bowiem w ich trakcie zmienią się przepisy, które uregulują na nowo kwestie zwrotu prezentów.
Reklamacja towaru kupionego na bazarze
27 lis 2014
Reklamacja towaru kupionego na bazarze, mimo braku paragonu, jest możliwa. Zdaniem ekspertów UOKIK klientom targowisk przysługują takie same prawa jak tym kupującym w sklepach. Jak zatem przebiega reklamacja towaru zakupionego na bazarze?
Zwrot towaru a brak opakowania
26 lis 2014
Zwrot towaru jest możliwy także mimo braku oryginalnego i nienaruszonego opakowania – na takim stanowisku stanął w dniu 17 listopada 2014 roku Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Konsument nie traci prawa do zwrotu towaru poprzez rozpakowanie i sprawdzenie go.
Zwrot towaru zakupionego na prezentacji
10 cze 2013
Zwrot towaru zakupionego na prezentacji może przysparzać wątpliwości ze względu na specyfikę tej formy zakupów. Ochrona konsumenta w przypadku zawarcia umowy z przedsiębiorcą podczas jego prezentacji handlowej jest jednak daleko posunięta.
Reklamacja produktów promocyjnych
20 gru 2012
Atrakcyjne ceny produktów nie oznaczają pozbawienia klienta prawa do reklamacji. Zasady są takie, jak przy towarze pełnopłatnym. Istnieją od niej jednak wyjątki.
Prawa konsumenta podczas wyprzedaży
23 lip 2012
Prawo chroni konsumentów także podczas wyprzedaży. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina o naszych uprawnieniach podczas zakupowego szaleństwa.
Czy sprzedawca może odmówić zwrotu towaru?
01 lip 2011
Często kupione przez nas rzeczy po przywiezieniu do domu okazują się za małe, za duże lub kupione na prezent nie trafiają w gust obdarowanego. Czy w takiej sytuacji można zwrócić towar i czy sprzedawca może nie przyjąć od nas zakupionego towaru?
Zwrot towaru a reklamacja
17 maja 2011
Zwrot towaru do sklepu to nie to samo co reklamacja. Zwrot jest możliwy jedynie za zgodą sprzedawcy. Reklamacja to uprawnienie konsumenta, którego żaden sprzedawca wyłączyć nie może.
Zwrot towaru. Czy można oddać zbyt ciasny garnitur?
03 lis 2010
Niedawno w jednym ze sklepów kupiłem garnitur. Niestety podczas mierzenia w domu okazało się, że jest zbyt ciasny. Sprzedawca nie chce jednak przyjąć zwrotu. Czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy?
Zwrot towaru – jak i kiedy?
11 paź 2010
Zwrot towaru to nie to samo, co reklamacja. Jest możliwy jedynie wtedy, gdy taką możliwość oferuje swoim klientom sprzedawca. Dobór złego rozmiaru nie stanowi niezgodności towaru z umową i nie uprawnia do reklamacji.
Jak skutecznie dochodzić roszczeń od sprzedawcy?
23 lip 2010
W zakupionych butach popękały podeszwy. Jesteś pewien swego, ale sprzedawca nie chce uznać reklamacji? Tutaj dowiesz się, jakie podjąć kroki.
Czy za odstąpienie od umowy muszę płacić sprzedawcy?
23 lip 2010
Przy odstąpieniu od umowy sprzedawca musi zwrócić całość zapłaconej ceny nawet jeżeli produkt nosi ślady zużycia. Może on jednak żądać zapłaty za używanie produktu po odstąpieniu od umowy.
Co zrobić gdy wymiana wadliwego towaru nie jest możliwa
29 kwi 2010
W związku z wadą zakupionego towaru zażądałem od sprzedawcy jego wymiany. Ten jednak stwierdził, iż nie posiada danego modelu i zaproponował mi inny. Czy muszę przyjmować inny model?
Gdy towar nie okazał się najtańszy
19 lut 2010
Wczoraj kupiłem sprzęt elektroniczny. Gdy sprawdziłem ceny, po jakich jest on sprzedawany w innych sklepach, okazało się, że powinien być on dużo tańszy. Czy mam jakąś możliwość by wycofać się z tej umowy?
Czy można zwrócić towar gdy się rozmyślimy?
10 lut 2010
Kupiłam niedawno w dużym sklepie odzieżowym spodnie. Niestety w domu stwierdziłam, że dokonałam złego wyboru. Widziałam w innych sklepach, że można zwrócić towar bez podawania przyczyny w ciągu 7 dni. Czy mam do tego prawo?
Zwrot kosztów przy odstąpieniu od umowy timesharingu
21 sty 2010
Zawarłem umowę timesharingu, jednak po namyśle postanowiłem z niej zrezygnować. Przedsiębiorca zażądał ode mnie kwoty, która była oznaczona w umowie, jako koszty poniesione przez niego w celu zawarcia naszej umowy. Czy taka klauzula jest dozwolona?
Bilet lotniczy - czy mogę go zwrócić?
05 lis 2008
Miesiąc temu zaplanowałam podróż do Irlandii. Zakupiłam bilet lotniczy. Niestety z przyczyn osobistych nie mogę polecieć w tym terminie i chciałam bilet zwrócić. Linie lotnicze niestety nie zgodziły się na to. Powiedziono mi, że nie zwrócą mi pieniędzy. Czy faktycznie mają rację?
Czy można zażądać zwrotu pieniędzy za towar niezgodny z umową?
20 paź 2008
Jeżeli towar okazuje się niezgodny z umową, to konsument ma prawo żądać doprowadzenia go do stanu odpowiedniego. Domaganie się zwrotu pieniędzy w sytuacji, gdy usterka jest mała może być przedwczesne.
Kiedy można zwrócić bilet na pociąg
10 wrz 2008
Zdarza się, że już po zakupieniu biletu na pociąg podróżny musi zrezygnować z wyjazdu albo zmienić jego termin. Zwracając bilet, trzeba jednak pamiętać o terminach i formalnościach określonych przez przewoźnika.
Czy mogę zwrócić prezent?
27 sie 2008
Chciałam zrobić rodzinie niespodziankę - zamówić wizytę Mikołaja z tradycyjnym workiem prezentów. Usługa jest dosyć droga, więc przygotowałam drobne, tanie prezenty, które Mikołaj mógłby wręczyć wszystkim domownikom. Niestety, w firmie zajmującej się wynajmem Mikołajów poinformowano mnie, że usługa przewidziana jest w tzw. pakiecie. Muszę zapłacić pewną kwotę na prezenty, a potem wybrać z katalogu rzeczy, które Mikołaj wręczy domownikom. Proponowane prezenty są drogie i zupełnie nieprzydatne. Czy mogłabym gdzieś złożyć reklamację, aby móc nie kupować tych prezentów?
Zwrot towaru
21 sie 2008
Możliwość zwrotu towaru to doskonałe rozwiązanie sytuacji, gdy zrobimy zakupy pod wpływem impulsu albo bardzo przekonującego sprzedawcy.