| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Reklamacje > Jak sporządzić reklamację > Reklamacja usług telekomunikacyjnych na nowych zasadach

Reklamacja usług telekomunikacyjnych na nowych zasadach

Nowe zasady wnoszenia reklamacji usług telekomunikacyjnych wprowadza rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 24 lutego 2014 r. w sprawie inwentaryzacji infrastruktury i usług telekomunikacyjnych. Jak złożyć reklamację usług telekomunikacyjnych na nowych zasadach?

Zgodnie ze słowniczkiem ustawowym zawartym w ustawie z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800 z późn. zm) przez usługę telekomunikacyjną rozumie się usługę polegającą głównie na przekazywaniu sygnałów w sieci telekomunikacyjnej.

Jako przykład usługi telekomunikacyjnej wskazać więc należy: połączenie telefoniczne, dostęp do Internetu czy telewizji kablowej. Warto pamiętać że usługa poczty internetowej (e-mail) nie stanowi usługi telekomunikacyjnej.

Zadaj pytanie na Forum

Jak złożyć reklamację usług telekomunikacyjnych?

Od nie wykonanych/ nienależycie wykonanych usług telekomunikacyjnych przysługuje prawo reklamacji. Na mocy rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 24 lutego 2014 r. w sprawie inwentaryzacji infrastruktury i usług telekomunikacyjnych (Dz.U. 2014 poz. 284), które zastąpiło dotychczasowy akt prawny, tj. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 r. w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej (Dz. U. z dnia 18 października 2004 r.) zmienione zostały zasady wnoszenia reklamacji usług telekomunikacyjnych. Nowe rozporządzenie weszło w życie 8 czerwca 2014 roku.

Zobacz również: Jak napisać odwołanie od reklamacji?

Nowe zasady reklamacji usług telekomunikacyjnych

Ustawodawca zdecydował się na wprowadzenie takich zasad, które pozwolą na dostosowanie formy kontaktu użytkowników z usługodawcami do preferencji tych pierwszych. Przyczyni się to – zdaniem ustawodawcy – do usprawnienia procesu wymiany informacji pomiędzy stronami, a tym samym postępowania reklamacyjnego.

Odpowiedź na reklamację

W poprzednim stanie prawnym dostawca usług telekomunikacyjnych zobowiązany był do udzielenia odpowiedzi na reklamację w formie pisemnej (na papierze). Niezależnie więc od tego, jaką drogą została wniesiona reklamacja (ustną, pisemną, elektroniczną) dostawca usług musiał sformułować odpowiedź na nią na piśmie.

Zgodnie z nowymi zasadami – usługodawca odpowie na reklamację w takiej formie, jakiej zażąda wnoszący reklamację. Brak dokonania wyboru będzie skutkował udzieleniem odpowiedzi w tej samej formie, w której wniesiono reklamację. To abonent decyduje więc w jakiej formie będzie kontaktował się z dostawcą usług telekomunikacyjnych. Dzięki powyższym zmianom skróceniu ulegnie okres oczekiwania na odpowiedź ze strony dostawcy usług.

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Elżbieta Majszak

Ekspert z zakresu odszkodowań i ubezpieczeń.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »