| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: administracja

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu administracja. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące administracja.

Fundusz celowy

Aktualizacja: 14.12.2011

Fundusz celowy to fundusz powołany na mocy ustawy, którego przychody pochodzą ze środków publicznych, a koszty są ponoszone na realizację wyodrębnionych zadań państwowych. Państwowy fundusz celowy stanowi wyodrębniony rachunek bankowy, którym dysponuje minister wskazany w ustawie tworzącej fundusz albo inny organ wskazany w tej ustawie. »

Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej (CEIDG)

Aktualizacja: 14.12.2011

CEIDG prowadzi w systemie teleinformatycznym minister właściwy do spraw gospodarki. »

Absolutorium budżetowe

Aktualizacja: 13.12.2011

Mianem absolutorium budżetowego określamy akt wydawany przez organ uchwałodawczy, który ocenia czy działalność finansowa prowadzona przez organ wykonawczy jest zgodna z prawem. »

Czy do załatwienia sprawy w urzędzie wystarczy oświadczenie?

Aktualizacja: 01.08.2011

Dotychczas, aby załatwić określoną sprawę w urzędzie, musieliśmy przedkładać stosy zaświadczeń, wniosków i innych dokumentów. Po zmianach, które mają na celu ograniczenia barier w administracji publicznej, załatwienie sprawy w urzędzie ma być dużo szybsze i tańsze. Dlaczego? »

Jak zarejestrować się w systemie ePUAP?

Aktualizacja: 08.07.2011

Rejestracja w ePUAP, czyli Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej jest darmowa i nieskomplikowana. Umożliwia nam załatwienie wielu spraw urzędowych za pośrednictwem Internetu. »

Co to jest ePUAP i jak z niego skorzystać?

Aktualizacja: 08.07.2011

ePUAP czyli Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej to system, który umożliwia załatwienie wielu spraw korzystając z Internetu. Aby móc z niego skorzystać niezbędne założenie konta, które jest darmowe. »

Będą zmiany w ustawie o zarządzaniu kryzysowym

Aktualizacja: 30.06.2011

Rząd zaakceptował założenia do projektu zmian w ustawie o zarządzaniu kryzysowym. Regulacje nowelizowanej ustawy mają zapewnić ciągłość odpowiedzialności za ochronę ludzi w każdej sytuacji, a nie jedynie w momencie wystąpienia realnego zagrożenia. »

TK: ustawa o racjonalizacji zatrudnienia nie może wejść w życie

Aktualizacja: 14.06.2011

Trybunał Konstytucyjny uznał, że ustawa nie może wejść w życie. Ustawa zakładała zwolnienie 10 proc. pracowników. »

Rządowe założenia do drugiej ustawy deregulacyjnej

Aktualizacja: 14.06.2011

Skrócenie okresu przedawnienia składek do ZUS i KRUS, czy możliwość przesyłania niektórych dokumentów drogą elektroniczną. Rada Ministrów przyjęła założenia do drugiej już ustawy deregulacyjnej. »

Zaufany profil na ePUAP już działa

Aktualizacja: 10.06.2011

Od 9 czerwca 2011 r. możemy korzystać z bezpłatnego podpisu elektronicznego na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP). »

Odpowiedzialność majątkowa funkcjonariuszy publicznych za rażące naruszenie prawa

Aktualizacja: 30.05.2011

Nowe przepisy prawa mają zahamować niekorzystne trendy w działaniu administracji. Od 17 maja 2011 r. urzędnicy odpowiadają materialnie za szkody wyrządzone rażącym naruszeniem prawa. »

Czym jest opłata skarbowa?

Aktualizacja: 29.05.2011

Jednym z warunków rozpatrzenia przez urząd naszego wniosku jest przedstawienie dowodu uiszczenia opłaty skarbowej. Czym jest i za jakie czynności jest pobierana? »

W maju Trybunał rozstrzygnie o urzędniczej redukcji

Aktualizacja: 31.05.2011

Trybunał Konstytucyjny rozstrzygnie, czy pracę w administracji publicznej straci co dziesiąty urzędnik. Sędziowie będą musieli rozstrzygnąć o konstytucyjności ustawy o racjonalizacji zatrudnienia, którą rząd promował, jako sposób na ograniczenie przyrostu zatrudnienia w administracji. TK sprawę ma zbadać 10 maja 2011 r. »

Jakie sprawy rozpatruje sąd administracyjny?

Aktualizacja: 31.03.2011

Postępowanie przed sądem administracyjnym ma charakter następczy, co oznacza, że jest ono konsekwencją czynności, które zostały już podjęte w danej sprawie. Co do zasady postępowanie sądowoadministracyjne nie odbędzie się, jeśli dana sprawa nie była jeszcze rozpoznawana przez organ administracji publicznej »

Urząd „papierowy” czy „elektroniczny” – nowa instrukcja kancelaryjna

Aktualizacja: 08.03.2011

Postępowanie z dokumentacją elektroniczną, wymagania organizacyjne i techniczne systemów elektronicznego zarządzania dokumentacją, uporządkowanie postępowania z dokumentacją papierową, nowy sposób znakowania spraw – to treść nowej instrukcji kancelaryjnej dla dokumentacji powstającej i napływającej do urzędów. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Premium English

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »

Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od www.infor.pl/prawo
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK