| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: administracja

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu administracja. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące administracja.

Ile zarabia poseł/senator/burmistrz/wójt/prezydent miasta?

Aktualizacja: 09.04.2018

Posłowie mogą liczyć na 10 tys. zł uposażenia oraz 2,5 tys. zł diety, natomiast wójt, burmistrz i prezydent miasta nie mogą dostać więcej niż 7-krotność kwoty bazowej, czyli ok. 12,5 tys. zł. W przypadku władz spółek Skarbu Państwa wynagrodzenie zależne jest m.in. od wielkości firmy. Prezes PiS zapowiada zmniejszenie poselskich pensji o 20 proc i wprowadzenie nowych limitów obniżających dla wójtów, burmistrzów, prezydentów miast, marszałków, starostów i ich zastępców. »

MSWiA zaprzestaje prac nad nowelizacją przepisów o zbiórkach publicznych

Aktualizacja: 19.03.2018

MSWiA rezygnuje z prac nad nowelizacją przepisów o zbiórkach publicznych. Propozycja dawała ministrowi możliwość zablokowania zbiórki publicznej, której cel będzie sprzeczny z zasadami współżycia społecznego lub będzie naruszał ważny interes publiczny. »

Niska efektywność pracy sądów

Aktualizacja: 09.01.2018

Ministerstwo Sprawiedliwości prowadzi analizę efektywności pracy sądów na podstawie ewidencji spraw i wskaźników za pierwsze półrocze 2017 r. Wyniki wskazują na niską efektywność sądów. »

Wpis w sprawach sądowoadministracyjnych w 2018 r.

Aktualizacja: 04.01.2018

Wpis to opłata pobierana od pism rozpoczynających postępowanie sądowo-administracyjne. Wysokość wpisu różni się w zależności m.in. od wysokości należności pieniężnej objętej zaskarżonym aktem czy też od rodzaju pisma jakie jest wnoszone do sądu. »

Powstanie Rejestr Dokumentów Publicznych

Aktualizacja: 06.12.2017

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o dokumentach publicznych. Nowe przepisy mają na celu stworzenie skuteczniejszego systemu bezpieczeństwa dokumentów publicznych m.in. dzięki utworzeniu Rejestru Dokumentów Publicznych, powołaniu Komisji do spraw dokumentów publicznych oraz rozwiązaniu problemu tzw. dokumentów kolekcjonerskich. »

Powstanie Dyrekcja Ochrony Środowiska

Aktualizacja: 05.12.2017

Ministerstwo Środowiska planuje zmiany w zakresie instytucji zajmujących się ochroną środowiska. Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska i Regionalne Dyrekcje Ochrony Środowiska zostaną zastąpione jednym organem - Dyrekcją Ochrony Środowiska. »

Na stadionach piłkarskich będą miejsca stojące

Aktualizacja: 07.11.2017

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji opublikowało projekt rozporządzenia, w którym zezwala się na udostępnianie kibicom mejsc stojących na stadionach piłkarskich. Projekt rozporządzenia znajduje się obecnie na etapie konsultacji międzyresortowych. »

e-Zamówienia – nowy etap elektronizacji zamówień publicznych

Aktualizacja: 25.10.2017

Pełna elektronizacja zamówień publicznych nastąpi już 18 października 2018 r. Z uwagi na to, że termin ten zbliża się nieubłaganie, rząd podejmuje działania mające na celu stworzenie odpowiedniej infrastruktury sieciowej. Ministerstwo Cyfryzacji uruchomiło przetarg na budowę narzędzia e-zamówienia. »

Znaczny spadek fałszywych alarmów bombowych dzięki ustawie antyterrorystycznej

Aktualizacja: 04.10.2017

Od wprowadzenia ustawy o działaniach antyterrorystycznych minął już ponad rok. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji (MSWiA) publikuje dane, z których wynika, że jednym ze skutków ustawy jest ograniczenie liczby fałszywych powiadomień o podłożeniu ładunków wybuchowych. »

Opłaty za usunięcie statków i innych obiektów pływających w 2018 r.

Aktualizacja: 21.08.2017

Minister Rozwoju i Finansów wydał obwieszczenie, w którym określił maksymalną stawkę opłat za usunięcie i przechowanie statków lub innych obiektów pływających w 2018 r. Stawka, która będzie obowiązywała w 2018 r. nieznacznie wzrosła w stosunku do obowiązującej w 2017 r. »

Mobilny dowód osobisty - pilotaż w maju 2017

Aktualizacja: 19.04.2017

Już w pierwszej połowie maja wiele dokumentów zostanie przeniesionych z formy papierowej i plastikowej do cyfrowej, zaś cały system mID zostanie przetestowany w trzech polskich miastach: Łodzi, Ełku i Koszalinie. »

Ułatwienia w elektronicznym kontakcie z administracją publiczną

Aktualizacja: 13.04.2017

Prezydent podpisał we wtorek nowelizację, dzięki której sprawy w urzędach będzie można łatwiej załatwić droga elektroniczną. Zmiany mają wejść w życie 1 lipca 2017 r. »

Sprawniejsza praca organów spółek Skarbu Państwa

Aktualizacja: 29.11.2016

Praca organów spółek Skarbu Państwa ma się stać sprawniejsza dzięki wprowadzeniu tzw. "Dobrych praktyk w zakresie stosowania ustawy o zasadach kształtowania wynagrodzeń osób kierujących niektórymi spółkami". W "Dobrych praktykach..." uregulowane zostały m.in. kwestie zakazu konkurencji oraz odpraw. »

Bezczynność organu administracji

Aktualizacja: 26.09.2016

Wszystkie sprawy administracyjne powinny być załatwiane w określonych terminach. Terminy te wskazuje albo kodeks postępowania administracyjnego (k.p.a.) albo, w niektórych sprawach, przepisy szczególne. »

Urząd Stanu Cywilnego - elektroniczny dostęp

Aktualizacja: 21.07.2014

Od 2015 r. w Urzędach Stanu Cywilnego będzie można skorzystać z wielu udogodnień. Elektroniczna rejestracja aktów stanu cywilnego (odejście od papierowych aktów), udostępnienie obywatelom odpisów aktów stanu cywilnego w postaci elektronicznej, szybsze i prostsze załatwianie spraw w urzędach stanu cywilnego – to najważniejsze regulacje wprowadzone do projektu ustawy. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Helpdesk Kadrowy Sp. z o.o.

Outsourcing kadr i płac

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od www.infor.pl/prawo
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK