REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 1996 nr 108 poz. 518

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW

z dnia 30 sierpnia 1996 r.

w sprawie ustalenia stawek dotacji przedmiotowych do pasażerskich przewozów autobusowych i kolejowych.

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 19 ust. 3 ustawy z dnia 5 stycznia 1991 r. – Prawo budżetowe (Dz. U. z 1993 r. Nr 72, poz. 344, z 1994 r. Nr 76, poz. 344, Nr 121, poz. 591 i Nr 133, poz. 685, z 1995 r. Nr 78, poz. 390, Nr 124, poz. 601 i Nr 132, poz. 640 oraz z 1996 r. Nr 89, poz. 402 i Nr 106, poz. 496) oraz w związku z art. 17 pkt 3 i 4 ustawy budżetowej na rok 1996 z dnia 1 lutego 1996 r. (Dz. U. Nr 19, poz. 87) zarządza się, co następuje:

§ 1.
Rozporządzenie określa wysokość stawek dotacji przedmiotowych do pasażerskich przewozów autobusowych i kolejowych.
§ 2.
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:

1) jednostce przewozu – rozumie się przez to:

a) przy przewozach autobusowych – przebieg autobusu na trasie o długości jednego kilometra, z uwzględnieniem pojemności taboru,

b) przy przewozach kolejowych – jeden pociągokilometr wykonywanej pracy eksploatacyjnej, odpowiadający przemieszczeniu pociągu pasażerskiego na odległość jednego kilometra,

2) obszarowych konferencjach rozkładu jazdy – rozumie się przez to konferencje przedsiębiorstw Państwowej Komunikacji Samochodowej i innych przewoźników, którzy działają na obszarze od 1 do 4 województw, odbywające się w składzie od 6 do 42 przewoźników, jeżeli ich celem jest zebranie, ocena i rozpatrzenie wniosków komunikacyjnych oraz uzgodnienie i wydanie w formie książkowej obszarowego rozkładu jazdy autobusów na kolejny rok,

3) właściwym urzędzie skarbowym – rozumie się przez to urząd skarbowy właściwy ze względu na miejsce wykonywania przewozów, które są podstawą rozliczeń z tytułu dotacji przedmiotowych, a jeżeli przewozy te wykonywane są na terenie właściwości dwóch lub więcej urzędów skarbowych – urząd skarbowy właściwy ze względu na siedzibę przewoźnika, a gdy przewoźnik nie ma siedziby – urząd skarbowy właściwy ze względu na miejsce zamieszkania przewoźnika.

§ 3.
Dotacji przedmiotowych udziela się do:

1) autobusowych przewozów pasażerskich w krajowej komunikacji międzymiastowej zwykłej,

2) kolejowych przewozów pasażerskich w komunikacji krajowej.

§ 4.
1. Dotację przedmiotową mogą otrzymać, z zastrzeżeniem ust. 2, przewoźnicy świadczący usługi przewozu osób w krajowej komunikacji międzymiastowej autobusowej zwykłej, jeżeli spełniają łącznie następujące warunki:

1) realizują usługi przewozowe zgodnie z rozkładem jazdy autobusów, uzgodnionym przez wszystkich przewoźników na obszarowych konferencjach rozkładu jazdy,

2) stosują ceny za przewozy osób nie wyższe niż ceny urzędowe ustalone w zarządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej, wydanym w porozumieniu z Ministrem Finansów, na podstawie art. 18 ust. 2a ustawy z dnia 26 lutego 1982 r. o cenach (Dz. U. z 1988 r. Nr 27, poz. 195, z 1990 r. Nr 34, poz. 198, z 1991 r. Nr 100, poz. 442, z 1993 r. Nr 11, poz. 50, z 1994 r. Nr 111, poz. 536 i z 1996 r. Nr 106, poz. 496),

3) honorują uprawnienia osób do korzystania z bezpłatnych i ulgowych przejazdów, określone w przepisach ustawy z dnia 20 czerwca 1992 r. o uprawnieniach do bezpłatnych i ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego (Dz. U. Nr 54, poz. 254, z 1994 r. Nr 40, poz. 150, Nr 80, poz. 368 i Nr 113, poz. 547, z 1995 r. Nr 50, poz. 261 oraz z 1996 r. Nr 100, poz. 460),

4) liczba jednostek przewozu zgłoszona przez przewoźników zostanie uwzględniona przez Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w zbiorczej kwocie dotacji, ustalonej na dany rok budżetowy do wyliczenia stawki dotacji.

2. Dotacji nie udziela się do autobusowych przewozów pasażerskich na liniach przyspieszonych, pospiesznych i ekspresowych.

§ 5.
1. Ustala się, że stawka dotacji przedmiotowej dla przewoźników, o których mowa w § 4 ust. 1, wynosi 150,53 zł na 1000 jednostek przewozu.

2. Stawka, o której mowa w ust. 1, jest średnią stawką dla przedsiębiorstw Państwowej Komunikacji Samochodowej. Wysokość stawek dla poszczególnych przedsiębiorstw określa Minister Transportu i Gospodarki Morskiej.

§ 6.
Wniosek o udzielenie dotacji przedmiotowych do przewozów, o których mowa w § 3 pkt 1, przewoźnik zgłasza Ministrowi Transportu i Gospodarki Morskiej do dnia 30 września roku poprzedzającego rok, w którym dotacja ma być udzielona.
§ 7.
1. Dotację przedmiotową mogą otrzymać, z zastrzeżeniem ust. 2, przewoźnicy świadczący kolejowe przewozy pasażerskie w komunikacji krajowej, jeżeli spełniają łącznie następujące warunki:

1) realizują usługi przewozowe zgodnie z sieciowym rozkładem jazdy pociągów,

2) stosują opłaty za przewóz osób nie wyższe niż ceny urzędowe ustalone w zarządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w porozumieniu z Ministrem Finansów na podstawie art. 18 ust. 2a ustawy, o której mowa w § 4 ust. 1 pkt 2, oraz ustalone przez przewoźników taryfy lub cenniki, o których mowa w art. 11 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. – Prawo przewozowe (Dz. U. z 1995 r. Nr 119, poz. 575),

3) honorują uprawnienia osób do korzystania z bezpłatnych i ulgowych przejazdów, określone w przepisach ustawy, o której mowa w § 4 ust. 1 pkt 3,

4) liczba jednostek przewozu zgłoszona przez przewoźnika zostanie uwzględniona przez Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w zbiorczej kwocie dotacji, ustalonej na dany rok budżetowy do wyliczenia stawki dotacji.

2. Dotacji nie udziela się do kolejowych przewozów pasażerskich w komunikacji międzynarodowej.

3. Ustala się, że stawka dotacji przedmiotowej dla przewoźników, o których mowa w ust. 1, wynosi 3 541,73 zł na 1000 jednostek przewozu.

§ 8.
1. Przewoźnicy są zobowiązani do powiadomienia właściwego urzędu skarbowego o zaprzestaniu prowadzenia działalności przewozowej dotowanej.

2. Nieprzestrzeganie przez przewoźników któregokolwiek z warunków określonych odpowiednio w § 4 ust. 1 i § 7 ust. 1 stanowi podstawę do zawieszenia wypłat dotacji bądź cofnięcia dotowania.

§ 9.
Ogólna kwota dotacji nie może przekroczyć kwoty wynikającej z przemnożenia stawek dotacji przedmiotowych, o których mowa w § 5 ust. 1 i § 7 ust. 3, przez liczbę wykonanych jednostek przewozu, nie większą jednak od liczby tych jednostek przyznanej przewoźnikowi.
§ 10.
Zasadę i tryb udzielania dotacji przedmiotowych określają odrębne przepisy.
§ 11.
1. Stawki dotacji przedmiotowych określone w § 5 ust. 1 oraz w § 7 ust. 3 stosuje się do przewozów realizowanych od dnia 1 stycznia 1996 r. do dnia 31 grudnia 1996 r.

2. Stawki dotacji przedmiotowych ustalone na 1996 r. stosuje się w roku następnym do czasu ustalenia nowych stawek.

3. Uzupełniające rozliczenie z budżetem należnych dotacji przedmiotowych, o których mowa w § 5 ust. 1 i w § 7 ust. 3, za okres od dnia 1 stycznia 1996 r. do dnia wejścia w życie rozporządzenia, powinno być dokonane przy rozliczeniu dotacji przedmiotowych za pierwszy okres rozliczeniowy, przypadający po dniu wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.

§ 12.
Traci moc rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 27 października 1995 r. w sprawie ustalenia stawek dotacji przedmiotowych do pasażerskich przewozów autobusowych i kolejowych (Dz. U. Nr 127, poz. 607).
§ 13.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Finansów: w z. K. Kalicki

Metryka
  • Data ogłoszenia: 1996-09-12
  • Data wejścia w życie: 1996-09-27
  • Data obowiązywania: 1996-09-27
  • Z mocą od: 1996-09-27
  • Dokument traci ważność: 1997-08-26
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA