REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 1997 nr 5 poz. 29

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ

z dnia 3 stycznia 1997 r.

zmieniające rozporządzenie w sprawie prowadzenia dzienników na polskich statkach morskich.

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 51 ustawy z dnia 1 grudnia 1961 r. – Kodeks morski (Dz. U. z 1986 r. Nr 22, poz. 112, z 1989 r. Nr 35, poz. 192, z 1991 r. Nr 16, poz. 73 i z 1996 r. Nr 6, poz. 39) zarządza się, co następuje:

§ 1.
W rozporządzeniu Ministra Żeglugi z dnia 18 kwietnia 1963 r. w sprawie prowadzenia dzienników na polskich statkach morskich (Dz. U. Nr 19, poz. 104, z 1968 r. Nr 39, poz. 280, z 1973 r. Nr 13, poz. 98 i z 1976 r. Nr 35, poz. 210) wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 1 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Obowiązek prowadzenia dzienników nie dotyczy bezpokładowych łodzi rybackich”;

2) w § 3:

a) w ust. 1 wyrazy „o długości ponad 23 m” zastępuje się wyrazami „poławiających poza polskimi obszarami morskimi”;

b) w ust. 3 wyrazy „o długości 23 m i poniżej” zastępuje się wyrazami „poławiających w polskich obszarach morskich”;

c) w ust. 3 dodaje się pkt 3 w brzmieniu:

„3) dziennik maszynowy określony w ust. 1 pkt 2.”;

3) dodaje się § 3a w brzmieniu:

„§ 3a. 1. Na statkach wyposażonych w urządzenie łączności działające w światowym morskim systemie łączności alarmowej i bezpieczeństwa, zwanym dalej GMDSS, należy prowadzić dziennik radiowy GMDSS.

2. Wzór dziennika radiowego GMDSS określa załącznik nr 12 do rozporządzenia.”;

4) w § 7 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:

„3. Dziennik okrętowy statku rybackiego poławiającego na polskich obszarach morskich powinien mieć strony ponumerowane oraz powinien być zarejestrowany i poświadczony przez Urząd Morski w Słupsku.”;

5) dodaje się załącznik nr 12 do rozporządzenia w brzmieniu określonym w załączniku do niniejszego rozporządzenia.

§ 2.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Transportu i Gospodarki Morskiej: B. Liberadzki

Załącznik 1. [DZIENNIK RADIOWY GMDSS]

Załącznik do rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej
z dnia 3 stycznia 1997 r. (poz. 29)

DZIENNIK RADIOWY GMDSS

INSTRUKCJA PROWADZENIA

Zgodnie z warunkami prawidła 17 rozdz. IV Konwencji SOLAS 74 oraz z przepisami Regulaminu Radiokomunikacyjnego dziennik radiowy musi być przechowywany na burcie statku.

Dziennik powinien znajdować się na mostku nawigacyjnym przy zainstalowanych urządzeniach radiowych.

Musi być udostępniony do inspekcji prowadzonej przez uprawnione organy administracji morskiej .

I. WYPEŁNIANIE DZIENNIKA RADIOWEGO Dziennik składa się z trzech sekcji i załącznika. Proszę zapoznać się z uwagami przed wypełnieniem każdej sekcji .

(1) Sekcja A

1. Wpisywać wszystkie wymagane dane statku i dane CBR.

2. Wpisywać sposoby zapewnienia gotowości eksploatacyjnej wyposażenia radiowego; podając dane firmy serwisowej lub firm, które zajmują się naprawą sprzętu na lądzie .

(2) Sekcja B

Wpisać dane przeszkolonego personelu na burcie.

Wskazać przeszkolonego członka załogi wyznaczonego przez kapitana zgodnie z prawidłem 16 Konwencji SOLAS'74 z poprawkami 88-90 – uprawnionego do prowadzenia korespondencji w wypadku niebezpieczeństwa .

DZIENNIKA RADIOWEGO

(3) Sekcja C

Sekcja ta zawiera dzienny zapis używania sprzętu radiowego.

Kolumny muszą zawierać jak niżej:

1. Streszczenie korespondencji w niebezpieczeństwie, korespondencji pilności i korespondencji dla zapewnienia bezpieczeństwa. Wpisy muszą zawierać datę i czas oraz darte o statkach i ich pozycje.

2. Zapisy ważnych wydarzeń związanych z obsługą sprzętu radiowego, np:

a) uszkodzenie lub wadliwe działanie urządzeń,

b) przerwanie łączności ze stacjami brzegowymi, naziemnymi stacjami brzegowymi lub satelitarnymi,

c) zakłócenia z powodów propagacyjnych, jonosferycznych, statycznych, zakłócenia atmosferyczne i ogólne,

d) ważne wydarzenia dotyczące wymiany korespondencji.

3. Pozycję statku co najmniej raz dziennie. Pozycja może być podana względem punktów geograficznych lub alternatywnie długością i szerokością geograficzną.

4. Szczegóły testowania i sprawdzania posiadanego sprzętu /patrz załącznik/.

II. UWAGI DO PROWADZENIA DZIENNIKA

Kapitan statku wyznacza jednego lub więcej członków załogi /przeszkolonych do obsługi GMDSS/ do prowadzenia korespondencji w niebezpieczeństwie .

Korespondencja w niebezpieczeństwie lub odpowiadająca tej korespondencji odebrana przez Navtex , EGC, NBDP lub telex satelitarny powinna być zapisana w dzienniku w kolejności dat i czasu. Wydruki zawierające prognozy pogody i ostrzeżenia nawigacyjne nie muszą być przechowywane, lecz ich odbiór musi być odnotowywany w dzienniku .

Dzienny, tygodniowy i miesięczny zapis testowania i sprawdzania sprzętu oraz rezerwowego zasilania jak wykazano w załączniku do tych instrukcji, musi być wpisywany do dziennika przed rozpoczęciem zapisów bieżących .

Podaje się krótkie podsumowanie sprawności sprzętu wymieniając nazwy stacji, z którymi nawiązano łączność podczas testów.

Jeśli stwierdzono wadliwe działanie jakiegoś urządzenia, osoba odpowiedzialna musi powiadomić o tym kapitana i zapisać w dzienniku szczegóły uszkodzenia.

III. SPRAWDZANIE DZIENNIKA

Kapitan musi sprawdzać i podpisywać zapisy z każdego dnia.

IV. PRZEKAZYWANIE WYPEŁNIONEGO DZIENNIKA

Dziennik powinien być przechowywany przez armatora przez okres 10 lat od daty ostatniego wpisu .

W przypadku zatrzymania dziennika z powodu awarii lub innych przyczyn przez organy administracji morskiej lub przez izbę morską, należy zatrzymany dziennik uważać za wycofany i zakończony z datą ostatniego dokonanego wpisu i z tą samą datą należy rozpocząć prowadzenie nowego dziennika.

Dziennik i ewidencja dzienników statku powinny być przedstawione do kontroli na każde żądanie organów administracji morskiej .

Załącznik do instrukcji

TESTOWANIE SPRZĘTU I REZERWOWEGO ŹRÓDŁA ZASILANIA

1. Dzienne

(a) Testowanie naładowania rezerwowej baterii akumulatorów radiowych. W razie potrzeby baterie ładować.

(b) Sprawdzanie odpowiedniego zaopatrzenia drukarek w papier.

2. Tygodniowe

(a) Właściwe działanie urządzeń cyfrowego selektywnego wywołania (CSW) co najmniej raz na tydzień, z użyciem wywołań testowych, gdy stacje brzegowe wyposażone w urządzenia CSW są w zasięgu słyszalności. Jeżeli statek jest poza zasięgiem słyszalności stacji brzegowych wyposażonych w sprzęt CSW przez okres dłuższy niż jeden tydzień, test powinien być przeprowadzony przy najbliższej sposobności, gdy statek znajdzie się w zasięgu umożliwiającym komunikację.

(b) Gdy rezerwowym źródłem energii nie jest akumulator, a np. prądnica, to źródło to powinno być testowane co tydzień .

(c) Każdy statek ratowniczy wyposażony w VHF powinien je testować raz na tydzień na częstotliwości innej niż 156,8 MHz (VHF k.16) oraz na częstotliwości innej niż 156,525 Mhz (VHF k.70).

3. Miesięczne

(a) Każda EPIRB (radiopława awaryjna) powinna być testowana raz w miesiącu celem określenia zdolności jej prawidłowego działania z użyciem wbudowanego układu testującego, bez używania systemu satelitarnego.

(b) Każdy transponder radarowy do jednostek ratunkowych powinien być sprawdzany raz w miesiącu przy użyciu wbudowanego elementu testowego i sprawdzany, czy nie ma oznak uszkodzeń.

(c) Raz w miesiącu powinny być sprawdzane pod względem zabezpieczenia i parametrów wszystkie akumulatory zapewniające źródła zasilania poszczególnych urządzeń radiowych. Sprawdzać należy parametry, zaciski akumulatorów oraz stan obudowy.

(d) Raz w miesiącu dokonuje się przeglądu stanu technicznego anten i izolatorów.


infoRgrafika


infoRgrafika


infoRgrafika


infoRgrafika

Metryka
  • Data ogłoszenia: 1997-01-20
  • Data wejścia w życie: 1997-02-04
  • Data obowiązywania: 1997-02-04
  • Z mocą od: 1997-02-04
  • Dokument traci ważność: 2004-06-05

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA