reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Akty prawne

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1)

z dnia 16 stycznia 2004 r.

w sprawie internatów w Biurze Ochrony Rządu

Na podstawie art. 76 ust. 6 ustawy z dnia 16 marca 2001 r. o Biurze Ochrony Rządu (Dz. U. Nr 27, poz. 298, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:

§ 1.
Rozporządzenie określa szczegółowe warunki i tryb tworzenia internatów oraz ich prowadzenia, wyposażenia internatu oraz czas pobytu w internacie, a także szczegółowe zasady odpłatności za zakwaterowanie w internacie lub innych pomieszczeniach mieszkalnych.
§ 2.
1. Kierownik komórki organizacyjnej Biura Ochrony Rządu właściwej w sprawach mieszkaniowych występuje do Szefa Biura Ochrony Rządu, zwanego dalej „Szefem BOR”, z wnioskiem o utworzenie internatu.

2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, przed skierowaniem do Szefa BOR, opiniuje kierownik komórki organizacyjnej Biura Ochrony Rządu właściwej w sprawach finansowych.

§ 3.
Decyzję w sprawie utworzenia internatu wydaje Szef BOR.
§ 4.
Utworzenie internatu jest uzależnione od możliwości przeznaczenia budynku lub jego części na zakwaterowanie tymczasowe funkcjonariuszy Biura Ochrony Rządu, zwanych dalej „funkcjonariuszami”.
§ 5.
1. W internacie urządza się pokoje noclegowe jednoosobowe, dwuosobowe oraz wieloosobowe.

2. Poza pokojami noclegowymi, o których mowa w ust. 1, w internacie urządza się pomieszczenia służbowe i gospodarcze służące do utrzymania przez mieszkańców internatu należytego stanu sanitarnohigienicznego oraz pomieszczenia stanowiące zaplecze kierownika internatu.

3. Wyposażenie internatu określa załącznik do rozporządzenia.

§ 6.
W internacie prowadzi się następującą dokumentację:

1) książkę stanu zakwaterowania;

2) książkę meldunkową;

3) książkę skarg i wniosków;

4) książkę depozytów.

§ 7.
1. Podstawą zakwaterowania funkcjonariuszy w internacie jest skierowanie wystawione przez Szefa BOR.

2. W skierowaniu, o którym mowa w ust. 1, określa się czas pobytu funkcjonariuszy w internacie.

3. Funkcjonariuszy skierowanych do internatu przyjmuje kierownik internatu lub upoważniony przez niego pracownik.

§ 8.
1. Opłata za zakwaterowanie w internacie i innych pomieszczeniach mieszkalnych za jedno miejsce noclegowe za dobę wynosi:

1) w pokoju jednoosobowym – w wysokości faktycznego kosztu utrzymania 1 m2 powierzchni użytkowej pokoi w danym budynku pomnożonego przez powierzchnię zajmowanego pokoju;

2) w pokoju dwuosobowym lub wieloosobowym – w wysokości faktycznego kosztu utrzymania 1 m2 powierzchni użytkowej pokoi w danym budynku pomnożonego przez proporcjonalnie zajmowaną powierzchnię pokoju.

2. Faktyczny koszt utrzymania 1 m2 powierzchni mieszkalnej ustalany jest na podstawie corocznej kalkulacji kosztów utrzymania budynku, w którym znajduje się internat lub inne pomieszczenie mieszkalne, ponoszonych przez Biuro Ochrony Rządu.

3. Funkcjonariusze zakwaterowani w internacie lub innym pomieszczeniu mieszkalnym uiszczają opłatę do dnia dziesiątego każdego miesiąca za miesiąc poprzedni.

4. Funkcjonariusze zakwaterowani w internacie lub innym pomieszczeniu mieszkalnym uiszczają opłaty za zużycie energii elektrycznej w wysokości aktualnej ceny energii elektrycznej, a w przypadku braku licznika – opłatę ryczałtową ustaloną odpowiednio przez kierownika internatu lub komórkę organizacyjną właściwą w sprawach mieszkaniowych, o której mowa w ust. 5, na podstawie zużycia energii elektrycznej przez odbiorniki energii elektrycznej w poprzednim okresie rozliczeniowym.

5. Cennik opłat za zakwaterowanie w internacie lub innym pomieszczeniu mieszkalnym opracowuje komórka organizacyjna Biura Ochrony Rządu właściwa w sprawach mieszkaniowych.

6. Naliczenia opłat za zakwaterowanie funkcjonariuszy korzystających z internatu dokonuje kierownik internatu, a w przypadku innych pomieszczeń mieszkalnych komórka organizacyjna Biura Ochrony Rządu właściwa w sprawach mieszkaniowych.

§ 9.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji: K. Janik

 

1) Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje działem administracji rządowej – sprawy wewnętrzne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 marca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. Nr 35, poz. 325 i Nr 58, poz. 533).

2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2001 r. Nr 106, poz. 1149, z 2002 r. Nr 74, poz. 676 i Nr 153, poz. 1271 oraz z 2003 r. Nr 52, poz. 451, Nr 90, poz. 844, Nr 166, poz. 1609, Nr 199, poz. 1939 i Nr 210, poz. 2036.

Załącznik 1. [WYKAZ PRZEDMIOTÓW POZOSTAJĄCYCH W WYPOSAŻENIU INTERNATU]

Załącznik do rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych
i Administracji z dnia 16 stycznia 2004 r. (poz. 92)

WYKAZ PRZEDMIOTÓW POZOSTAJĄCYCH W WYPOSAŻENIU INTERNATU

1.Pokój

lp.

Nazwa sprzętu

Wskaźnik ilościowy na osobę

Pomieszczenie

Uwagi

1

2

3

4

5

1

Szafa ubraniowa

1

 

 

2

Stół

 

od 1 do 3

 

3

Krzesło wyściełane

1

 

 

4

Tapczan/wersalka

1

 

 

5

Szafka przyłóżkowa (nocna)

1

 

 

6

Lustro ścienne

 

1

 

7

Kosz na śmieci

 

1

 

8

Dywanik przyłóżkowy

1

 

 

9

Karnisz (szyny)

 

wg potrzeb

 

10

Firanki

 

wg potrzeb

 

11

Wykładzina dywanowa

 

wg potrzeb

 

12

Zasłony

 

wg potrzeb

 

13

Wieszak do ubrań

 

1

 

14

Komoda

 

od 2 do 3

 

15

Verticale

 

zamiast Ip. 9, 10, 12

 

16

Lampka nocna

1

 

 

17

Stolik pod RTV

 

1

 

18

Fotel wyściełany

 

2

 

19

Stolik okolicznościowy, ława

 

1

 

20

Koc kolorowy

2

 

 

21

Kołdra

1

 

 

22

Poduszka

1

 

 

23

Poszwa na kołdrę

4

 

 

24

Poszewka na poduszkę

4

 

 

25

Prześcieradło

4

 

 

26

Ręcznik kąpielowy

1

 

 

27

Ręcznik frotté

2

 

 

28

Szlafrok

1

 

 

29

Wieszak ramiączko

5

 

 

 

1

2

3

4

5

30

Obrus na stół (stolik)

 

2

 

31

Szczotka do ubrania

 

2

 

32

Szczotka do obuwia

 

2

 

33

Czajnik bezprzewodowy elektr.

 

2

 

34

Miednica

 

2

 

35

Cukiernica

 

2

 

36

Łyżeczka do cukru

 

2

 

37

Flakon do kwiatów

 

2

 

38

Cerata

 

10 m.b.

 

39

Filiżanka ze spodkiem

1

 

 

40

Szklanka ze spodkiem

1

 

 

41

Łyżeczka do herbaty

1

 

 

42

Łyżka stołowa

1

 

 

43

Widelec stołowy

1

 

 

44

Nóż stołowy

1

 

 

45

Talerz porcelanowy głęboki

1

 

 

46

Talerz porcelanowy płytki

1

 

 

47

Talerz porcelanowy deserowy

1

 

 

48

Bulionówka ze spodkiem

1

 

 

 

 

2. Kuchnia

Lp.

Nazwa sprzętu

Wskaźnik ilościowy na pomieszczenie

Uwagi

1

Szafka kuchenna stojąca z blatem

od 6 do 8

 

2

Szafka kuchenna wisząca

od 6 do 8

 

3

Zlewozmywak

1

 

4

Stół

od 1 do 2

 

5

Kuchenka elektr. z piekarnikiem

od 1 do 2

 

6

Taboret kuchenny

od 2 do 4

 

7

Okap wentylacyjny

od 1 do 2

 

8

Kosz na śmieci

1

 

9

Garnek z pokrywą 5 l

2

 

10

Garnek z pokrywą 3 l

3

 

11

Czajnik

2

 

12

Kuchenka mikrofalowa

1

 

13

Łyżka wazowa 0,25 l

2

 

14

Chłodziarka-zamrażarka

1

 

15

Deska kuchenna

1

 

16

Patelnia

1

 

17

Nóż kuchenny

2

 

18

Nóż do chleba

2

 

19

Zestaw do przypraw

2

 

 

 

3. Recepcja

Lp.

Nazwa sprzętu

Wskaźnik ilościowy na pomieszczenie

Uwagi

1

Biurko kancelaryjne

1

 

2

Fotel do biurka

1

 

3

Tapczan

1

 

4

Kosz na śmieci

1

 

5

Lampka biurkowa

1

 

6

Firanki

wg potrzeb

 

7

Zasłony

wg potrzeb

 

8

Karnisz (szyny)

wg potrzeb

 

9

Verticale

zamiast Ip. 6, 7, 8

 

10

Szafa ubraniowa

1

 

11

Wieszak do ubrań

1

 

12

Komoda

od 1 do 2

 

13

Szafa stalowa na akta

od 1 do 2

 

14

Tablica informacyjna

od 1 do 2

 

15

Wykładzina dywanowa

wg potrzeb

 

 

 

4.Pralnia i suszarnia

Lp.

Nazwa sprzętu

Wskaźnik ilościowy na pomieszczenie

Uwagi

1

Pralka z wirówką

od 2 do 3

 

2

Miska

od 3 do 5

 

3

Wiadro

od 3 do 5

 

4

Suszarka balkonowa

od 3 do 5

 

5

Kosz na śmieci

1

 

 

 

5. Pomieszczenie kierownika internatu

Lp.

Nazwa sprzętu

Wskaźnik ilościowy
na pomieszczenie

Uwagi

1

Biurko kancelaryjne

1

 

2

Krzesło obrotowe

1

 

3

Krzesło wyściełane

od 1 do 2

 

4

Szafa ubraniowa

1

 

5

Szafa metalowa na akta

od 1 do 2

 

6

Karnisz (szyny)

wg potrzeb

 

7

Firanki

wg potrzeb

 

8

Zasłony

wg potrzeb

 

9

Verticale

zamiast Ip. 6, 7, 8

 

10

Kosz na śmieci

1

 

11

Wieszak do ubrań

1

 

12

Stolik okolicznościowy, ława

1

 

13

Fotel wyściełany

2

 

14

Lampka biurowa

1

 

15

Apteczka

1

 

 

 

6. Pomieszczenie gospodarcze

Lp.

Nazwa sprzętu

Wskaźnik ilościowy na pomieszczenie

Uwagi

1

Regał magazynowy

od 6 do 10

 

2

Stół

od 2 do 3

 

3

Krzesło wyściełane

2

 

4

Kosz na śmieci

1

 

 

7. Świetlica

Lp.

Nazwa sprzętu

Wskaźnik ilościowy na pomieszczenie

Uwagi

1

Stolik pod telewizor

1

 

2

Krzesło wyściełane

od 20 do 32

 

3

Stolik kwadratowy

od 5 do 8

 

4

Wykładzina dywanowa

wg potrzeb

 

5

Karnisz

wg potrzeb

 

6

Firanki

wg potrzeb

 

7

Zasłony

wg potrzeb

 

8

Verticale

zamiast Ip. 5, 6, 7

 

9

Kosz na śmieci

1

 

 

8. Prasowalnia

Lp.

Nazwa sprzętu

Wskaźnik ilościowy
na pomieszczenie

Uwagi

1

Deska do prasowania

od 2 do 4

 

2

Stół

2

 

3

Krzesło wyściełane

od 2 do 4

 

4

Kosz na śmieci

1

 

5

Żelazko

od 2 do 4

 

 

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama
reklama

Eksperci portalu infor.pl

Zespół Doradców Podatkowych Jacek Czernecki Spółka z o.o.

Spółka Doradztwa Podatkowego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama