REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2010 nr 2 poz. 7

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia 30 grudnia 2009 r.

w sprawie dostępu do infrastruktury kolejowej przewoźników kolejowych mających siedzibę w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej lub w państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA)2)

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 29a ust. 11 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 16, poz. 94, z późn. zm.3)) zarządza się, co następuje:

§ 1.
Rozporządzenie określa:

1) kryteria, na podstawie których ustalane będzie, czy planowany przewóz osób jest usługą międzynarodową;

2) kryteria, na podstawie których przeprowadzana będzie analiza, czy planowane połączenie międzynarodowe narusza równowagę ekonomiczną usług wykonywanych na podstawie umów o świadczenie usług publicznych;

3) zakres informacji, o której mowa w art. 29a ust. 4 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym, zwanej dalej „ustawą”;

4) zakres wniosków, o których mowa w art. 29a ust. 6 ustawy;

5) tryb wydawania decyzji, o której mowa w art. 29a ust. 8 ustawy.

§ 2.
1. Informacja, o której mowa w art. 29a ust. 4 ustawy, przedkładana Prezesowi Urzędu Transportu Kolejowego, zwanemu dalej „Prezesem UTK”, obejmuje:

1) proponowaną trasę jazdy pociągu, z uwzględnieniem długości tej trasy w kilometrach na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i poza tym terytorium, wraz z planowanymi stacjami zatrzymania pociągu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i poza tym terytorium;

2) proponowany rozkład jazdy wraz z terminami kursowania pociągu;

3) przewidywany sposób dystrybucji biletów;

4) proponowaną ofertę taryfową;

5) prognozowane wielkości przewozów pasażerów tym pociągiem, z wyszczególnieniem prognoz przewozów na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

6) liczbę oferowanych miejsc w klasie I i klasie II oraz w rozbiciu na poszczególne typy wagonów i rodzaje pociągu, kategorię pociągu;

7) prędkość handlową pociągu;

8) prognozowaną liczbę pasażerów wsiadających i wysiadających na poszczególnych stacjach zatrzymania pociągu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

9) prognozowane przychody ze świadczenia usług, z wyszczególnieniem przychodów uzyskanych ze świadczenia usług na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

2. Do informacji załącza się:

1) oświadczenie przewoźnika, że dysponuje taborem spełniającym warunki określone w przepisach wydanych na podstawie art. 20 ustawy;

2) poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię licencji na wykonywanie przewozu osób wydaną przez właściwe władze innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym;

3) poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię certyfikatu bezpieczeństwa, potwierdzoną przez właściwy dla przewoźnika kolejowego krajowy organ do spraw bezpieczeństwa.

3. Informacja przedkładana zarządcy infrastruktury kolejowej obejmuje zakres wskazany w ust. 1 pkt 1 i 2 oraz do informacji tej załącza się dokumenty, o których mowa w ust. 2.

4. Prezes UTK, zgodnie z art. 29a ust. 5 ustawy, udostępnia informację w zakresie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 i 2.

§ 3.
1. Wnioski, o których mowa w art. 29a ust. 6 ustawy, składane są w formie pisemnej i powinny zawierać informację o:

1) obowiązującym rozkładzie jazdy dotyczącym linii kolejowej, której dotyczy złożona przez przewoźnika kolejowego, o którym mowa w art. 29a ust. 1 ustawy, informacja;

2) prognozowanych przychodach ze świadczenia usług publicznych;

3) przewidywanym spadku przychodów ze świadczenia usług publicznych, spowodowanym uruchomieniem przewozów przez przewoźnika, o którym mowa w art. 29a ust. 1 ustawy;

4) obowiązujących taryfach;

5) liczbie pasażerów wsiadających i wysiadających na poszczególnych stacjach kolejowych objętych informacją złożoną przez przewoźnika kolejowego, o którym mowa w art. 29a ust. 1 ustawy;

6) sposobie dystrybucji biletów;

7) liczbie oferowanych miejsc w klasie I i klasie II oraz w rozbiciu na poszczególne typy wagonów i rodzaje pociągu, kategorię pociągu;

8) prędkości handlowej pociągu.

2. Do wniosku zatacza się wyciąg z umowy o świadczenie usług publicznych w transporcie kolejowym, zawartej między przewoźnikiem kolejowym realizującym zamówienia publiczne na usługi a organem zawierającym umowę o świadczenie usług publicznych, który zawiera:

1) opis trasy jazdy pociągu;

2) opis usługi i jej jakości;

3) wysokość rekompensaty;

4) prognozy przewozowe na danej trasie.

§ 4.
1. Prezes UTK, w celu ustalenia, czy planowany przewóz osób jest usługą międzynarodową, bierze pod uwagę następujące kryteria:

1) proporcję długości trasy jazdy pociągu w kilometrach na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i poza tym terytorium;

2) liczbę stacji zatrzymania pociągu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i poza tym terytorium;

3) proporcję przychodu wynikającą z przewozu pasażerów na trasach krajowych w stosunku do przewozu pasażerów na całej trasie jazdy pociągu;

4) liczbę uruchomionych pociągów w ciągu doby.

2. Prezes UTK, w celu ustalenia, czy planowane połączenie międzynarodowe naruszy równowagę ekonomiczną usług wykonywanych na podstawie umów o świadczenie usług publicznych, bierze pod uwagę następujące kryteria:

1) godziny zatrzymywania się pociągów na stacjach kolejowych, częstotliwość kursowania pociągów w danym okresie oraz liczbę połączeń;

2) liczbę oferowanych miejsc w klasie I i klasie II oraz w rozbiciu na poszczególne typy wagonów i rodzaje pociągu, kategorię pociągu;

3) prędkość handlową pociągu;

4) ofertę taryfową;

5) prognozowane przychody uzyskiwane z tytułu przewozu pasażerów na trasach krajowych;

6) rentowność świadczonej usługi publicznej;

7) wysokość rekompensaty ponoszonej przez organ, który zawarł umowę na świadczenie usług publicznych na określonej linii kolejowej;

8) liczbę stacji zatrzymania pociągu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i poza tym terytorium.

§ 5.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Infrastruktury: C. Grabarczyk

 

1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej – transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 216, poz. 1594).

2) Niniejsze rozporządzenie w zakresie swojej regulacji wdraża dyrektywę 2007/58/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. zmieniającą dyrektywę Rady 91/440/EWG w sprawie rozwoju kolei wspólnotowych oraz dyrektywę 2001/14/WE w sprawie alokacji zdolności przepustowej infrastruktury kolejowej i pobierania opłat za użytkowanie infrastruktury kolejowej (Dz. Urz. UE L 315 z 03.12.2007, str. 44).

3) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2007 r. Nr 176, poz. 1238 i Nr 191, poz. 1374, z 2008 r. Nr 59, poz. 359, Nr 144, poz. 902, Nr 206, poz. 1289 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2009 r. Nr 1, poz. 3, Nr 18, poz. 97, Nr 19, poz. 100, Nr 98, poz. 817, Nr 115, poz. 966, Nr 157, poz. 1241 i Nr 214, poz. 1658.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2010-01-08
  • Data wejścia w życie: 2010-01-16
  • Data obowiązywania: 2010-01-16
  • Dokument traci ważność: 2016-12-30
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA