reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Akty prawne

ROZPORZĄDZENIE
KRAJOWEJ RADY RADIOFONII I TELEWIZJI

z dnia 28 września 2017 r.

w sprawie sposobów utrwalania i przechowywania przez nadawców audycji, reklam i innych przekazów

Na podstawie art. 20 ust. 4 ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji (Dz. U. z 2017 r. poz. 1414) zarządza się, co następuje:

§ 1. [Przechowywanie utrwalonych materiałów]

1. Nadawca utrwala i przechowuje w postaci plików cyfrowych audycje, reklamy i inne przekazy rozpowszechnione w programie radiowym lub telewizyjnym, zwane dalej „materiałami”, w całości i bez zmian, zachowując dobrą jakość zapisu gwarantującą pełną zrozumiałość dźwięku i czytelność obrazu.

2. Nadawca zobowiązany jest do zapewnienia ochrony utrwalonych materiałów, a w szczególności do ich zabezpieczenia przed dostępem osób nieuprawnionych, zniszczeniem lub utratą.

3. Nadawca przechowuje utrwalone materiały w taki sposób, aby mógł je przedstawić na żądanie Przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, w terminie 7 dni od dnia doręczenia takiego żądania lub na pisemny wniosek osoby, która twierdzi, że treść audycji, reklamy lub innego przekazu narusza jej prawa, w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku.

§ 2. [Zawartość przechowywanych materiałów]

1. Nadawca przechowuje materiały wraz z opisem zawierającym następujące informacje:

1) dane o terminie rozpowszechnienia materiałów utrwalonych na nośniku (rok, miesiąc, dzień, godzina rozpoczęcia i zakończenia emisji) oraz o łącznym czasie trwania utrwalonych materiałów;

2) tytuły audycji utrwalonych na nośniku oraz odpowiednie oznaczenie reklam i innych przekazów;

3) wskazanie standardu oraz formatu zapisu.

2. Nadawca programu telewizyjnego umieszcza w materiałach informację o rzeczywistym czasie emisji.

§ 3. [Przepisy uchylone]

Traci moc rozporządzenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 6 lipca 2000 r. w sprawie sposobów utrwalania i przechowywania przez nadawców audycji, reklam i innych przekazów (Dz. U. poz. 786).

§ 4. [Wejście w życie]

Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji: W. Kołodziejski

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama
reklama

Eksperci portalu infor.pl

KG Legal

Kancelaria prawna

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama